სულ რაღაც შვიდი თვე გავიდა 2020 წლის ოსკარის გადაცემის ცერემონიიდან, სადაც პრიზი საუკეთესო ფილმისათვის სამხრეთკორეელმა რეჟისორმა ბონგ ჯუნ ჰომ დაიმსახურა ფილმისათვის „პარაზიტი, მაგრამ დროის ამ ხანმოკლე პერიოდის მიუხედავად სამყაროში ბევრი რამ შეიცვალა...
ტრადიციული საოსკარო ცერემონია გადაჭედილი დარბაზითა და სხვა ხალხმრავალი ივენთებით დღეს უკვე წარსულის გადმონაშთად გვეჩვენება, ისეთივე დრომოჭმულად , როგორც, მაგალითად, ფილმის კასტინგში მხოლოდ თეთრკანიანთა მონაწილეობა.
გასული წლის 8 სექტემბერს აკადემიამ გაავრცელა განცხადება, რომ 2024 წლიდან ძალაში შედის ახალი რეგულაციები, რომლებიც ეკრანსა და ეკრანს მიღმა „ნაკლებად წარმოდგენილი ჯგუფებისა“ და ეთნიკური და რასობრივი უმცირესობების წარმომადგენლების სავალდებულო მონაწილეობას შეეხება. ნაკლებად წარმოდგენილ ჯგუფებში აკადემია ქალებს, ფერადკანიანებს, სექსუალური უმცირესობის წარმომადგენლებსა და ინკლუზიურ პირებს მოიაზრებს.
ახალი კრიტერიუმის მიხედვით საკონკურსო ფილმების მთავარ ან მეორე ხარისხის როლებიდან ერთ-ერთზე აუცილებლად უნდა იყოს წარმოდგენილი აზიური, აფრო ან ლათინოამერიკული წარმოშობის მსახიობი. ეს არ არის ერთადერთი ახალი სტანდარტი. ამოქმედდება ოთხი ახალი კრიტერიუმი: პირველით განისაზღვრება სამსახიობო შემადგენლობა და ფილმის შინაარსი, მეორე სტანდარტი შეეხება გადამღებ ჯგუფს, მესამე კინოსტუდიებს, მეოთხე კი დაარეგულირებს ფილმების დისტრიბუციას.
სტანდარტების ძალაში შესვლიდან ანუ 2024 წლიდან „ოსკარის“ ნომინანტებისათვის ოთხი ახალი კრიტერიუმიდან მინიმუმ ორის დაკმაყოფილება სავალდებულო გახდება. ეს ყველაფერი გველოდება მომავალში, მაგრამ სადღეისოდ აქტუალურია კითხვა, თუ როგორ ჩატარდება პოსტპანდემიურ ეპოქაში პირველი საოსკარო ცერემონია.
შევეცადეთ, თავი მოგვეყარა მიმდინარე მომენტისათვის ცნობილი ყველა ინფორმაციისათვის.
როდის გაიმართება დაჯილდოების ცერემონია
2021 წლის ოსკარის დაჯილდოების 93-ე ცერემონია, რომელიც 28 თებერვალს იყო ჩანიშნული, გადაიტანეს 25 აპრილს. შესაბამისად იცვლება საკონკურსო ფილმების შერჩევის პერიოდი. აქამდე საბოლოო ვადა 31 დეკემბერი იყო, დღეისათვის ეს თარიღი შეიცვალა 28 თებერვლით.
„საუკუნეზე მეტია, რაც კინო უმნიშვნელოვანეს როლს თამაშობს ჩვენს ცხოვრებაში: ნუგეშს გვცემს, შთაგვაგონებს და გვიმსუბუქებს ყოფას ყველაზე მძიმე მომენტშიც კი-განაცხადა აკადემიის პრეზიდენტმა დევიდ რუბინმა და გენერალურმა დირექტორმა დონ ჰადსონმა.
ჩვენ გავახანგრძლივეთ სელექციის პერიოდი და გადავავადეთ დაჯილდოების ცერემონიის თარიღი, რათა ავტორებს მივცეთ შესაძლებლობა მშვიდად დაასრულონ თავიანთი ნამუშევრები.“
როდის დაასახელებენ 2021 წლის „ოსკარის“ ნომინანტებს
ნომინანტები უნდა დასახელდეს 21 მარტს. ახალი კალენდარის მიხედვით წინასწარი კენჭისყრა გაიმართება 1-5 თებერვალს. ამის შემდეგ- 9 თებერვალს გამოცხადდება „შორტ-ლისტი“, ხოლო ნომინაციების მიხედვით ხმის მიცემა გაიმართება 5-10 მარტს. ყოველწლიური საზეიმო სადილი ნომინანტთა მონაწილეობით შედგება 15 აპრილს, ხოლო ფინალური ხმის მიცემის პროცედურა კი15-20 აპრილს.
რომელ ფილმებს წარადგენენ ოსკარზე
თუმცა შერჩევის გახანგრძლივებული პერიოდი მიგვანიშნებს, რომ ფილმების მეტ რაოდენობას (მათ შორის ბლოკბასტერებს, რომელთა პრემიერაც თავდაპირველად იგეგმებოდა 2020-ის გაზაფხულისა და ზაფხულისათვის და გადაიდო 2021-ის დასაწყისისათვის) ეძლევა საოცნებო ქანდაკების მოპოვების შანსი, მაგრამ, მიუხედავად ამისა, ბევრი რამ დამოკიდებულია იმაზე, რამდენად დიდხანს გასტანს პანდემია და აგრეთვე იმაზე, გაიხსნება თუ არა კინოთეატრები აშშ-სა და მსოფლიოს სხვა ქვეყნებში უახლოეს მომავალში.
კრისტოფერ ნოლანის „პრინციპი“ (TENET) უკანასკნელი თვეების ყველაზე შემოსავლიანი სურათია. მიუხედავად არაერთგვაროვანი კრიტიკისა მაყურებლისა და კინოკრიტიკოსთამხრიდან, საერთაშორისო კინოგაქირავებაში მისმა შემოსავალმა უკვე მიაღწია 150 მილიარდი დოლარის ნიშნულს. თუკი ის გახდება წლის ყველაზე „საკასო“ ფილმი და ამით სასიცოცხლო იმპულს მისცემს გამოკეტილ კინოთეატრებს, ეს ფილმს დამატებით უპირატესობად ჩაეთვლება ოსკარისათვის მარათონში. თუმცა სალარო შემოსავალი ყველაფერი არ არის. 2020 წლის აპრილში კინოააკადემიამ განაცხადა, რომ 2021-ში კონკურსში მონაწილეობისათვის იმ ფილმებსაც დართავს ნებას, რომლებიც არ გამოსულან დიდ ეკრანზე.
ასე, რომ კონკურსში ტრადიციულ ფილმებთან ერთად ნაჩვენები იქნება „ნეტფლიქსის“ ფილმები: მაგალითად, სპაიკ ლის (Da 5 Bloods). საკონკურსო მარათონში ჩაერთვება ამ პლატფორმის სხვა კინოპროდუქცია: დევიდ ფინჩერის „მანკი“ (Mank), აარონ სორკინის „ჩიკაგოს შვიდეულის საქმე“ (The Trial of the Chicago 7) და რონ ჰოვარდის „ჰილბილის ელეგია“ (Hillbilly Elegy), რომლებიც ციფრულად ხელმისაწვდომი იქნება უახლოეს თვეებში.
ოსკარისათვის ბრძოლაში კონკურენტები იქნებიან უეს ანდერსონის „ფრანგული მაცნე“ (The French Dispatch), სტივენ სპილბერგის „ვესტაიდური ისტორია“(West Side Story) ცნობილი მიუზიკლის რიმეიქი და დენი ვილნევის „Dune“ იმ პირობით, რომ მათი საპრემიერო ჩვენებები აღარ გადაიდება.
სად გაიმართება დაჯილდოება
წესისამებრ ოსკარების დაჯილდოების ცერემონიალი შედგება ჰოლივუდში, დოლბის კინოთეატრში.
როგორ წარიმართება ოსკარის გადაცემის ცერემონია
ოსკარი 2021 ტრანსლირებული იქნებ პირდაპირი ეთერით აშშ-სა და მსოფლიოს 225-ზე მეტ ქვეყანაში ტელეკომპანია ABC-ის მიერ. მისი პრეზიდენტის- კერი ბერკის განცხადებით, თუკი სააპრილოდ კვლავაც ძალაში დარჩა სოციალური დისტანციის დაცვის მოთხოვნა, მსოფლიო იხილავს კიდევ ერთით მეტ ვირტუალურ სანახაობას.
როგორიც არ უნდა იყოს ეპიდვითარება, ნებისმიერ შეთხვევაში აკადემია შეეცდება გამოიჩინოს სიფრთხილე და თავი შეიკავოს ხალხმრავალი ივენთებისაგან.
იქნება თუ არა წითელი ხალიჩა
პანდემიის დასაწყისში გალა კონცერტები, პრემიერები და კინოფესტივალები სასწრაფო წესით გადაიდო და ბევრმა ის-ის იყო გადაწყვიტა, რომ „წითელი ხალიჩის ბილიკს“, როგორც ფორმატს, ყავლი გაუვიდა. მაგრამ ცოტა ხნის წინ MTV Video Music Awards და ვენეციის კინოფესტივალმა დაამტკიცა, რომ „დეფილე წითელი ხალიჩაზე“ გრძელდება და ეს მოასწავებს, რომ საოსკარო მოდის აღლუმი ჩაივლის ისე, როგორც ყოველთვის, ოღონდ პირბადეებითა და სოციალური დისტანციის დაცვით
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge