USD 2.7503
EUR 3.1249
RUB 3.3429
Tbilisi
წერილი მამას, გაბრიელ გარსია მარკესს!
Date:  2213

კიდევ ერთხელ გავიდა 17 აპრილი, შენი გარდაცვალების დღე. სამყარომ კი დიდი ნაბიჯები გადადგა, ვხედავთ, ადამიანების ნაწილი დიად ბნელ საქმეებს ჩადის, ზოგიერთები სიკეთისთვის წირავენ თავს, ამ ორთა შორის მდგომნი კი თავის წილ საქმეებს ასრულებენ.

ერთი რამ კი ახალია - პანდემია. გამიგია, რომ მისი სათავე ბაზრიდან მოდის, სადაც პაციენტ ზეროს ვირუსი ცხოველისგან გადაედო. ერთი პატარა ნაბიჯი ვირუსისათვის და უზარმაზარი საფრთხე კაცობრიობისათვის. დაუჯერებელია, როგორ გარდაიქმნა მთელი სამყაროსთვის საშიშ მონსტრად ერთი უბრალო ვირუსი წარმოუდგენელ ვადებში.

დღე არ გავა, რომ შენი ნოველა „სიყვარული ქოლერას დროებაში“ არ გადავიკითხო. შენ ყოველთვის დაინტერესებული, შეიძლება  ითქვას შეპყრობილიც კი იყავი ეპიდემიებით  და კარგადაც იცნობდი მათ ბუნებას, მიუხედავად იმისა, რომ ზოგიერთი მხოლოდ შენს წარმოსახვაში არსებობდა. ზუსტად იცოდი რა უნდა გეთქვა მათზე ხალხისთვის, რომ ისინი ამ ნათქვამს მუდამ და მუდამ დაბრუნებოდნენ თავიანთ ფიქრებში.

ჯერ დაბადებულიც კი არ იყავი, როცა მსოფლიო ესპანური გრიპის პანდემიამ მოიცვა, თუმცა კი ისეთ სახლში გაიზარდე, სადაც ისტორიები მოჩვენებებივით დაძრწოდნენ და ყველაფერი ისეთი რეალური იყო, ხელშესახებიც კი. ასეთი გარემო კი, მიუხედავად იმისა, რომ ათეისტი იყავი, მუდამ გარწმუნებდა იმაში, რომ ჩვენ ყველანი ერთი დიდი გეგმის ნაწილი ვართ, განსაცდელი კი ყველა გეგმაშია, მაგრამ ეს განსაცდელი გასავლელია და დასაძლევი.

ახლა კი, სწორედ ახლა გვიდგას მორიგი განსაცდელი. მიუხედავად ჩვენი მეცნიერების და ექიმების დაუღალავი მუშაობისა საუკეთესო თავდაცვა და ხსნა ახლა სახლისთვის თავის შეფარებაშია, ისე, თითქოს გამოქვაბულში ცეცხლის პირას ნადირს ვემალებოდეთ.

ყველაზე მძლავრი დარტყმა შენმა ორმა უსაყვარლესმა ქვეყანამ - იტალიამ და ესპანეთმა იგემა. დღევანდელი ბარსელონა, მადრიდი, მილანი  აღარაფრით ჰგვანან  იმ  ბედნიერ ქალაქებს, რომელიც შენ და მერსედესმა  ათწლეულების წინ მოინახულეთ.

ვიცი, გაგეხარდებოდა ის ამბავი, რომ შენი ძველი მეგობრები და თქვენი თაობის ადამიანები მედგრად დგანან და მამაცურად ხვდებიან ამ უბედურებას. იუმორიც არ დაუკარგავთ - მათი თქმით, უბრალოდ ვერ მისცემენ თავს  იმის უფლებას, რომ ადამიანები, რომლებიც კიბოს, ომებს და ქორწინებას გადაურჩნენ ახლა გრიპმა იმსხვერპლოს.  თანაც, ეს მხოლოდ სიკვდილის შიში როდია, ესაა შიში მარტოობაში აღსასრულის, ახლობლებთან დამშვიდობების გარეშე, გარემოცული სკაფანდრებით აღჭურვილი მედპერსონალით და ისევ შენნაირი უბედურებით სავსე ოთახში.

აქ რომ ყოფილიყავი, შენ კაცურად დაუხვდებოდი ამ ვერაგ მტერს. „კაცურად“ - ამ სიტყვას ვიყენებ არა იმისთვის, რომ პატრიარქატს მივაგო პატივი(რომელსაც შენ მთელი არსებით ეწინააღმდეგებოდი), არამედ იმისთვის, რომ ახალგაზრდებმა ამ სიტყვას თავისი მნიშვნელობა დაუბრუნონ და მიხვდნენ -  ეს სიტყვა უფრო მეტია, ვიდრე უბრალოდ სქესის განსაზღვრა.

ო, როგორი შთაგონებული იქნებოდი ფრონტის წინა ხაზზე მდგომთა გმირობით, რამდენ სიყვარულის ბალადას მიუძღვნიდი შეყვარებულებს, სიკვდილის რისკიც რომ ვერ აფრთხობთ და მაინც ერთად ყოფნას ლამობენ, გაბრაზდებოდი კიდეც და ამ ბრაზს ჩვენ ულამაზეს სიტყვებად წავიკითხვდით წიგნის ფურცლებზე.

მას შემდეგ, რაც სახლებში ჩავიკეტეთ, გამუდმებით ვფიქრობ, რა მოხდება, რა შეიცვლება, რას გვიმზადებს ბედი, მაგრამ ამ ამოცანის ამოხსნა ჩემ გონებას არ ძალულს. ადამიანების ნაწილი  დარწმუნებულია, რომ მსოფლიო  იგივე აღარასდროს იქნება. ჩვენ ყველანი შევიცვლებით, ზოგი მეტად, ზოგი კი ნაკლებად. მაგრამ იქნებ, იქნებ ამ ყველაფრის შემდეგ ჩვენ სიცოცხლით ტკბობა უფრო მეტად ვისწავლოთ, ეს ყველაფერი ხომ ხილული დასტურია იმისა, რომ სამყარო, რომელსაც, როგორც კუთვნილს, ისე ვიღებთ ერთ დღეს შეიძლება სრულიად მოულოდნელად ხელიდან გამოგვეცალოს. ამიტომაც იქნებ დავიწყოთ უმშვენიერესი მომენტებით ცხოვრება, არ გავუშვათ ხელიდან არც ერთი ღიმილი, არც ერთი ბედნიერების წამი და ყველამ ერთად ვიცეკვოთ, ვიცეკვოთ სიცოცხლისთვის.

 

როდრიგო გარსია

თარგმანი: ელენე ხვედელიძე

 

წყარო: nytimes.com

 

culture
კულტურის სამინისტრომ დათო დოიაშვილი თეატრის ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა

კულტურის სამინისტრომ დავით დოიაშვილი “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა. შესაბამის განცხადებას საქართველოს კულტურის სამინისტრო ავრცელებს.

კულტურის სამინისტრო გადაწყვეტილების მიზეზებს განმარტავს და აცხადებს, რომ სამინისტროს მხრიდან "არაერთგზის გაფრთხილების" მიუხედავად, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ "ვალდებულებას არ ასრულებდა", ხოლო თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

“ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი” არის სახელმწიფოს მიერ დაფუძნებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

სახელმწიფო პროფესიული თეატრი, ისევე, როგორც ნებისმიერი სხვა სსიპ-ი ანგარიშვალდებულია და აქვს კანონით დაკისრებული მოვალეობა, აღასრულოს მიზნები, რისთვისაც სახელმწიფომ დააფუძნა.

კერძოდ, თეატრში შემოქმედებითი საქმიანობა უნდა ხორციელდებოდეს ისევე უწყვეტად, როგორც სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მისი დაფინანსება ხორციელდება.

საქართველოს კულტურის სამინისტროს მხრიდან არაერთგზის გაფრთხილების მიუხედავად, სამწუხაროდ, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ ამ ვალდებულებას არ ასრულებდა. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული უწყვეტი დაფინანსების პირობებში, თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

აქედან გამომდინარე, კულტურის სამინისტრომ, როგორც სსიპ “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” დამფუძნებელმა უწყებამ, მიიღო კანონისმიერი გადაწყვეტილება, სსიპ-ის უწყვეტ და გამართულ ფუნქციონირებაზე პასუხისმგებელი პირის, თეატრის ხელმძღვანელის, დავით დოიაშვილის თანამდებობიდან გათავისუფლების შესახებ”, - აღნიშნულია განცხადებაში.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way