USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
თამთა ჩხიკვაძე-ამერიკაში მცხოვრები ექიმი
თარიღი:  685
ამერიკის სალიცენზიო გამოცდების ჩასაბარებლად საქართველოში ზოგადი და ბავშვთა ქირურგიის ტრენინგის დროს დავიწყე მომზადება. 2014 წელს, ჩემს ორ გოგონასთან ერთად, ჩამოვედი დიდი ხნის იმიგრირებულ დედასთან.
 
მიუხედავად იმისა, რომ არასდროს შემიწყვეტია პროფესიული სწრაფვა, აქ თვითგადარჩენის ინსტიქტი და საკუთარი შვილების მინიმალური ცხოვრებისეული საჭიროების უზრუნველყოფა იყო ყოველთვის მთავარი და გადამწყვეტი ფაქტორი. 9 წლის განმავლობაში, 4 სხვადასხვა საავადმყოფოში მუშაობის შემდეგ, ამჟამად გასტროენტეროლოგიის followship-ზე ვარ.
 
კოვიდის დროს, ნიუ-იორკში ჰოსპიტალისტად 4 წელი ვიმუშავე, რამაც ძალიან დიდი სიამაყე შემძინა როგორც პროფესიულად, ასევე პერსონალურად.
 
მიუხედავად იმისა, რომ ეს ქვეყანა ექიმებისთვის ერთ-ერთი საუკეთესო ადგილია, რეალობა საკმაოდ განსხვავებულია. თვითონ ამერიკელებს ძალიან რთული ფინანსური და ცხოვრებისეული გზის გავლა უწევთ, სანამ სამედიცინო სკოლას და ტრენინგებს დაასრულებენ. ბევრს უჭირს მუშაობა, ბევრი დეპრესიაშია, არ არიან ბედნიერები, გადაღლა და სუიციდი ძირითადი თემაა ხოლმე ექიმებს შორის განხილვისას. ეს პროფესია მუდმივ განვითარებას მოითხოვს. რეზიდენტებთან თუ მუშაობ, დამატებითი პასუხისმგებლობა გემატება მათი განვითარებისთვის. დიდი შრომის და ენერგიის ჩადება გიწევს. თუ ემოციურად სტაბილური არ ხარ, ძნელია პირად პრობლემებთან გამკლავება და პროფესიონალურად განვითარება.
 
ტრენინგის დროს, მიუხედავად ყველაფრისა, ყოველ დილას უნდა გაიღვიძო დილას 5-6 საათზე და წახვიდე სამსახურში, იმუშაო ზოგჯერ 9 საათამდე ან უფრო გვიანობამდე. მუდმივად უნდა ააგო და შეინარჩუნო რეპუტაცია.
 
ოჯახს როდესაც სჭირდება შენი დახმარება, ამისთვის დრო არ გაქვს. ზოგჯერ ტელეფონზე პასუხის გაცემას ვერ ახერხებ თუ ვინმეს რაიმე გადაუდებელი პრობლემა არ აქვს. თუმცა, ტრენინგები და რთული პერიოდები დროებითია. თუ ჩააბარებ გამოცდებს და მიიღებ ლიცენზიას, ქვეყანა მიგიღებს, როგორც ამერიკელს. სხვა ქვეყნებში ეს ასე ადვილად არ ხდება. ყოველწლიურად იზრდება ქართველი ექიმების რიცხვი ამერიკაში. მათ გარეშე მე გამიჭირდებოდა აქ კარიერის დაწყება. ჩემი უახლოესი მეგობრის, ბექა ბახტაძის წიგნის გარეშე გამოცდის ჩაბარებასაც ვერ მოვახერხებდი. თუ ხარ კარგი ექიმი, ეს ნიშნავს იმას, რომ კარგი ადამიანი ხარ. არ აქვს მნიშვნელობა, რა უნარებით ჩააბარებ მისაღებ გამოცდებს, მთავარია როგორი მუშაობის ეთიკა გაქვს და როგორ შეძლებ ყოველდღიურად განვითარდე ისე, რომ ექიმობის მოტივაცია და ხალისი არ დაკარგო. გამოცდებისთვის როგორ მოემზადები, ამის გარკვევაში დიდი დრო იკარგება. იმედია, უფრო მეტი და მეტი თაობა გაუზიარებს მომავალ კოლეგებს, მარტივად როგორ მოემზადონ. თუ სხვა ქვეყანაში გაქვს დამთავრებული სამედიცინო სკოლა, აქ სხვა თვალით გიყურებენ, მაგრამ დიდი სიამაყის გრძნობაა, როცა შენი ცოდნით ამერიკელების გვერდით განაგრძობ მუშაობას. ყველას გვაქვს ჩვენი ინდივიდუალური შანსი და უამრავი მაგალითია იმის, რომ უცხო ქვეყნიდან ჩამოსული ექიმები უფრო მოტივირებული და ბედნიერები არიან თავის საქმით, მიეკუთვნებიან ყველაზე წარმატებულ ექიმთა რიცხვს სხვადასხვა დარგში.
 
აქ რეზიდენტურის დასაწყებად ჩამოვედი და ჩემი მეგობრის facebook შეტყობინებით მივედი ინტერვიუზე, მაგრამ მაშინ სამუშაო ვიზა არ მქონდა და ვერ დავიწყე მუშაობა, თუმცა ინტერვიუ და შეხვედრა იმდენად მნიშვნელოვანი იყო, რომ მაინც ამიყვანეს ამავე რეზიდენტურაში მეორე წელს.
თავიდან ვფიქრობდი ქირურგიის რეზიდენტურის გავლას, მაგრამ ეს საკმაოდ რთული გზა იყო უცხოელი სამედიცინო სკოლადამთავრებულებისთვის, ისევე როგორც მეტ ფინანსურ საჭიროებას მოითხოვდა ჩემგან, რომლის საშუალებაც მე არ მქონდა. საკუთარი შვილების მოვლას ვერ მოვახერხებდი, უსასრულო კვლევისა და გაუთავებელი რეზიდენტურის წლები რომ თავიდან დამეწყო. ამ ეტაპზე, გასტროენტეროლოგიაში ბევრი ძალიან საინტერესო და ინოვაციური ქირურგიული პროცედურა კეთდება ენდოსკოპიურად. ღვიძლის, პანკრეასის სიმსივნეების სტენტირებები, ნაღვლის ბუშტის და პანკრეასის ცისტის ენდოსკოპიური დრენირებები, ენდოსონოგრაფიული ბიოფსიები, პალიატრიული მკურნალობები, ენდოსკოპიური ბარიატრიული პროცედურები. როცა ლიცენზირებული გასტროენტეროლოგი გავხდები, სხვადასხვა დარგის ქართველ ექიმებთან ერთად, ვგეგმავ საქართველოში ჩასვლას და ამ ინოვაციური პროცედურების
ჩატარებას, ცოდნისა და გამოცდილების გაზიარებას.
 
სტუდენტები და სხვა კოლეგები, ვინც ფიქრობთ ამერიკაში ჩამოსვლას, არასდროს არ არის გვიან. ჩემმა ყოფილმა პროგრამის დირექტორმა, რომელიც ცნობილი პროფესორია, 60 წლის უცხოელი აიყვანა ინტერნად.
 
სოციალური ქსლები ბევრს ეხმარება კარგი კონტაქტების დამყარებაში. გააქტიურდით ტვიტერზე და მიჰყევით თქვენთვის საინტერესო ექიმებს, მკვლევარებს. ყველას გაუგზავნეთ წერილი, პირადად დაუკავშირდით ქართველ ექიმებს უცხოეთში, სთხოვეთ დახმარება, გადახედონ თქვენს რეზიუმეს, გაგიწიონ რეკომენდაცია. ექიმობა ბევრად მეტია, ვიდრე ფინანსური და სოციალური სტატუსი, გარკვეული სახით ცხოვრების არსი და წესი ბევრი ქართველისთვის , ეს არის რაც გამოგვარჩევს და განაპირობებს წარმატებას. . ამერიკა ექიმებისთვის საუკეთესო ადგილია. თუ მოინდომებთ და ბევრს იშრომებთ, აქ ყველაფერს მიაღწევთ, რასაც მიზნად დაისახავთ.
 
მშვიდი, წყნარი ყოველდღიური შრომით ყველაფრის მიღწევა შეიძლება. ბედნიერი და იღბლიანი ვარ, რომ ჩემი მშობლებისა და მათი კოლეგებისგან გამომყვა საავადმყოფოს და პაციენტების დახმარების სიყვარული.
 
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის