USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში
Date:  350

2023 წლის 1-2 აგვისტოს შეჯამება უკრაინაში:

- ებრაულმა და ბერძნულმა ხომალდებმა გაიარეს რუსული ბლოკადა და შევიდნენ უკრაინულ დუნაისპირა პორტებში.  ისინი, სავარაუდოდ ხორბალს გადაზიდავენ ან მდინარის სანაოსნო გზით ან უკან დაბრუნდებიან შავ ზღვაში. საინტერესო აქ სხვა ფაქტია: ხომალდებს ჰაერიდან ამერიკული P-8 Poseidon იცავდა, რომელიც ხომალდსაწინააღმდეგო შეიარაღებას ატარებს თან. გემების ჩაძირვა რუსებმა ვერ გაბედა. მდინარე დუნაი ევროპის ერთ-ერთი უმთავრესი სანაოსნო არტერიაა. შესაბამისად, ბევრი რამის განხორციელება შეუძლიათ უკრაინელებს, მათ შორის უბრალოდ რუმინეთის ტერიტორიაზე - მდინარის მეორე ნაპირზე - გადატანის. ამისათვის უკრაინული პორტები რენე და იზმაილი საკვანძო წერტილებია. სწორედ მათ მიმართულებით უშვებს დრონებსა და რაკეტებს რუსეთი.

- ყირიმში, სევასტოპოლის სიახლოვეს ბოლო 48 საათის განმავლობაში რამდენიმე აფეთქება მოხდა. მუშაობენ უკრაინული დრონები, თუმცა არსებობს მოსაზრება რომ ადგილობრივი მოსახლეობის ნაწილი (უკრაინელები, პრო-უკრაინული რუსები ან თათრები) დივერსიულ მოქმედებებს ეწევიან რკინიგზისა და ბაზების სიახლოვეს. ეს კი რუსულ თავდაცვას ბევრად მოუქნელს ხდის.

- უკრაინელებმა ზაპორიჟიას ოლქში რობოტინეს სამხრეთით, ნოვოპროკოპივკაში რუსულ იარაღის საწყობს დაარტყეს. სწორედ აქედან ხდებოდა ფრონტისპირა მომარაგება ორიხივი-ტოკმაკის მონაკვეთზე. ზოგადად, რობოტინეს მიმართლებით შეტაკებები გრძელდება.

- დონეცკის ოლქში რუსებმა ავდიივკას მიმართულებით (ქალაქი დონეცკის მომიჯნავედ), დასახლების ირგვლივ, რამდენიმე ათეული მეტრით წინ წაიწიეს (რაც ამ მონაკვეთისათვის საკმაოდ დიდია, მით უფრო იმ ფონზე, რომ დასახლებაზე შეტევა არა ომის პირველივე საათებიდან არამედ ომამდეც კი მიმდინარეობდა) თუმცა დღეს უკრაინელებმა კონტრშეტევით დაკარგული პოზიციები დაიბრუნეს. ავდიივკა არის უკრაინული აღმოსავლური თავდაცვის ერთ-ერთი ბასტიონი.

- ხანძრებია მოსკოვის ინდუსტრიულ რაიონში. ბოლო 48 საათში რამდენიმე ასეთი ხანძარი იყო მოსკოვის ოლქის ტერიტორიაზე. რუსები მასობრივ დივერსიულ შეტევას არ გამორიცხავენ და ამბობენ, რომ დრონებითა და ხანძრებით რუსეთს ვერ დაამარცხებენ. როგორც არ უნდა იყოს, ომმა ამა თუ იმ ფორმით მოსკოვის ოლქს მიაღწია, მით უფრო რომ დრონების დაცემა მოსკოვის ტერიტორიაზე უკვე აღარავის უკვირს. არადა პრო-რუსები საქართველოში (და არა მარტო) რამდენიმე თვის წინ ცმუკავდნენ, რუსები მოსკოვში რამდე თუ მოხდა ომს გამოაცხადებენო.

-  ბოლო 48 საათში სანკტ-პეტერბუგში მინიმუმ სამი კომისარიატი გახდა თავდასხმების სამიზნე. ამ შემთხვევაში თავად რუსები მოლოტოვის კოქტეილებს ესვრიან დაწესებულების შესასვლელებს. იმ ფონზე რომ ფარული საყოველთაო მობილიზაცია მიმდინარეობს (და არა ნაწილობრივი), მოსახლეობის დიდი ნაწილს ფრონტზე წასვლა და სიკვდილი სულაც არ სურთ.

- რუსული ფრთოსანი რაკეტები და ირანული წარმოშობის დრონები კიევზე, ხარკივზე, ოდესასა და სხვა ქალაქებზე ყოველდღიურ რეჟიმში მუშაობს. რა არის მათი სამიზნეები? საავადმყოფოები, სკოლები და საცხოვრებელი კორპუსები.

მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე

tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way