USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში
თარიღი:  492

2023 წლის 17 ივლისის შეჯამება უკრაინაში:

- ყირიმის ქერჩის სამანქანო ხიდი ორივე მიმართულებით დაზიანებულია. ერთ-ერთ მონაკვეთზე სავარაუდოდ დაზიანდა ბურჯიც. შესაბამისად, ხიდი გამოეთიშა ფუნქციონირებას. როგორც ჩანს, ხიდის წინააღმდეგ ჯერ სატყუარად მიტანილ იქნა იერიში ჰაერიდან დრონების მეშვეობით, შემდეგ კი წყლიდან უპილოტოების მეშვეობით. რუსებს სპეციალურად გაწვრთნილი დელფინებიც კი ჰყავდათ ყირიმში ცალკეული მონაკვეთების დასაცავად, მაგრამ წყლის აპარატების წინააღმდეგ ისინიც უმწეონი გამოდგნენ.

ყირიმიდან გასასვლელად რამდენიმე კილომეტრიანი რიგი დგას. რუსები საბორნე მიმოსვლას იყენებენ. რუსების მეორე ნაწილი ხერსონისა და ზაპორიჟიას ოლქიდან ცდილობს გასვლას.

- ყირიმის ხიდის აფეთქების ფონზე რუსეთი მარცვლეულის შეთანხმებიდან გავიდა. ეს საერთაშორისო საზოგადოების მხრიდან კიდევ ერთხელ გახდა დაგმობის მიზეზი. გამოდის, რომ უკრაინიდან ზღვით გასული ხორბალი, ქერი და სხვა მარცვლეული რუსული ხომალდების მხრიდან საფრთხის ქვეშ იქნებიან. ეს კი პირველ რიგში განვითარებად ქვეყნებზე აისახება. ამასთან, თურქეთი დიდი ხნის განმავლობაში იყო მთავარი ლობისტი აღნიშნული შეთანხმების. შესაბამისად, მიუხედავად იმისა თუ რას იტყვიან საჯაროდ, თურქეთსა და რუსეთს შორის ნორმალიზებულ ურთიერთობებს კიდევ უფრო მყიფე საფუძველი იქნება.

- რუსული მოიერიშე სუ-25 ჩამოვარდა კრასნოდარის ოლქში. აპარატი აზოვის ზღვაში ჩავარდა. განადგურებულ თვითმფრინავთან ერთად დაიღუპა პილოტიც.

- კვლავ ბევრი უკრაინული და რუსული წყარო საუბრობს კრემინა-სვატოვე-კუპიანსკის მონაკვეთზე დიდი რაოდენობით რუსული ცოცხალი ძალისა და ტექნიკის მობილიზაციის შესახებ. ზოგადად, ამ თემაზე რამდენჯერმე უკვე დავწერეთ, მათ შორის ამ თვეში ორჯერ მაინც. რეალურად, რუსებს კრემინა-სვატოვეს მონაკვეთზე ჯერ კიდევ ივნისის დასაწყისში მოუყარეს დიდი რაოდენობით ტექნიკას თავი, თუმცა ტყისპირა შეტაკებებში მათი ნაწილი დაკარგეს და უკუიქცნენ. მოგვიანებით, ივნისის ბოლოდან რუსებმა განაახლეს იერიში ლიმანის მიმართულებით და ზარიჩნესა და ტორსკეს მიმართულებით ახორციელებენ საარტილერიო დარტყმებს, ხოლო მინდვრებზე გარკვეული მონაკვეთის დაკავებაც შეძლეს, მაგრამ ჯერჯერობით არაფერი განსაკუთრებული არ ხდება - ზამთრიდან მოყოლებული ეს მონაკვეთი პერიოდულად აქტიურია, ხოლო კრემინას ტყეში სიტუაცია არც კი შეცვლილა. აღსანიშნავია ისიც, რომ დიდი რაოდენობით ცოცხალი ძალის თავმოყრაზე საუბრისას, მათი მნიშვნელოვანი ნაწილი მობილიზებულებისაგან შედგება. ეს არ ნიშნავს, რომ რუსები რაიმეს არ ცდიან, მაგრამ ბოლო ორი კვირის იერიშებზე დაკვირვებით ხელშესახები წინსვლა და რომელიმე მიმართულებით სიტუაციის დამძიმება არ არის წარმოდგენილი.

- ოკუპირებული დნესტრისპირეთის კომუნისტური პარტიის ერთ-ერთი ლიდერი და სეპარატისტული პარლამენტის წევრი ოლეგ ხორშანი საკუთარ კაბინეტში დანის განმეორებითი დარტყმით მოკლეს. საინტერესოა, რომ მას ბოლო დროის განმავლობაში საოკუპაციო-სეპარატისტულ მთავრობასთან ცუდი ურთიერთობა ჰქონდა, მაგრამ რუსეთისადმი ლოიალობა არასდროს დაუკარგავს. შიდა გარჩევებს შეეწირა იგი თუ სხვა რაიმეს არაა ცნობილი, მაგრამ დნესტრისპირეთშიც სიტუაცია ირევა.

მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე

 

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის