USD 2.7384
EUR 2.8548
RUB 2.6619
Tbilisi
მიხელ სარჯველაძე-გერმანიაში მცხოვრები პოლიტოლოგი
Date:  441
გერმანიას თავდაპირველად 19 წლის ასაკში ვეწვიე — გერმანიის აკადემიური გაცვლითი სამსახურის (DAAD) სტიპენდიის ფარგლებში და ბევრ კულტურულ შოკთან ერთად, გადაწყვეტილებაც მივიღე, რომ აუცილებლად დავბრუნებულიყავი სასწავლებლად. ფინანსური მდგომარეობის და გერმანული ენის კარგად არცოდნის გამო, გერმანიაში Au-pair-ის პროგრამის მეშვეობით დავბრუნდი. აღნიშნული პროგრამა სასურველ ქვეყანაში მასპინძელ ოჯახში ცხოვრებას, ოჯახში მცხოვრები ბავშვების აღზრდაში და მსუბუქ საოჯახო საქმეებში დახმარების გაწევას გულისხმობს. ჩემი მასპინძელი ოჯახის და ენის ინტენსიური კურსის წყალობით, მალე შევძელი უცხოელი აბიტურიენტებისთვის საჭირო გამოცდის ჩაბარება გერმანულ ენაში. 2008 წელს გისენის უნივერსიტეტში სოციალური მეცნიერებების ფაკულტეტზე ჩავირიცხე, სადაც ერთი წლის განმავლობაში ვსწავლობდი, თუმცა, დღევანდელი გადმოსახედიდან, სიტყვა „სწავლა“ ხმამაღალი ნათქვამია. ოჯახში მუშაობის გამო, დროის დეფიციტი, გერმანული ენის ბარიერთან ერთად, ხელს მიშლიდა საგნების სათანადოდ მომზადებაში. რადგან გამოცდების ჩაბარება მიჭირდა, კონცენტრაცია ენის შესწავლაზე მოვახდინე და უნივერსიტეტიდან გარიცხვის შესახებ განცხადებაც თავად დავწერე, სანამ უნივერსიტეტი გამრიცხავდა. უნივერსიტეტში გატარებული ორი წარუმატებელი სემესტრი მაინც მნიშვნელოვანი გამოცდილება იყო. 2009 წელს საუნივერსიტეტო სტიპენდიის ფარგლებში სწავლა დავიწყე იენის ფრიდრიხ შილერის სახელობის უნივერსიტეტში სამაგისტრო პროგრამაზე „მეოცე საუკუნის პოლიტიკა და ისტორია“. მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში გერმანულ ენას და ლიტერატურას ვსწავლობდი, პოლიტიკა ყოველთვის უფრო მაინტერესებდა. ალბათ ამ ინტერესის გამო გავხდი გერმანიის ბუნდესტაგის სტიპენდიატი 2011 წელს და 5 დაუვიწყარი თვე გავატარე გერმანიის პარლამენტში და დედაქალაქ ბერლინში. იენაში სწავლის პერიოდში ჩემი კვლევის ძირითად საგანს აღმოსავლეთ ევროპის ისტორია წარმოადგენდა და სამაგისტრო ნაშრომიც საქართველოს პირველ დემოკრატიულ რესპუბლიკაზე დავწერე. სამაგისტრო პროგრამის დასრულების შემდგომ საქართველოში დავბრუნდი, სადაც კონრად ადენაუერის ფონდში და ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში ვმუშაობდი გარკვეული დროის მანძილზე. დაბრუნების პროცესი გამიადვილა საერთაშორისო მიგრაციის ცენტრმა (CIM), რომელიც გერმანიაში სწავლის დასრულების შემდგომ საქართველოს მოქალაქეებს სამშობლოში დაბრუნების შემთხვევაში სამუშაო ბაზარზე ინტეგრაციაში ეხმარება.
გერმანიის განათლების სისტემა იყო ძირითადი მიზეზი, რატომაც გადავწყვიტე, რომ 2013 წელს კვლავ გერმანიაში დავბრუნებულიყავი. რადგან აკადემიურ სფეროში მსურდა კარიერის გაგრძელება, მივხვდი, რომ საქართველოში სრულ განაკვეთზე მუშაობის პარალელურად, ჩემთვის კვლევაზე ფოკუსირება შეუძლებელი იყო. კიოლნის უნივერსიტეტში კონრად ადენაუერის ფონდის სადოქტორო სტიპენდიის ფარგლებში 2018 წელს, ხუთწლიანი შრომის შემდეგ დავიცავი დისერტაცია „გერმანია და სამხრეთ კავკასია. საქართველო გერმანიის საგარეო პოლიტიკის ფოკუსში“ და მივიღე დოქტორის ხარისხი. დისერტაცია წიგნად 2019 წელს გამოსცა გამომცემლობა Springer-მა. გერმანია საქართველოსთვის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი პარტნიორია და ყოველთვის მაინტერესებდა გამომეკვლია ორმხრივი ურთიერთობები საქართველოს მიერ დამოუკიდებლობის აღდგენის და გერმანიის გაერთიანების შემდგომ პერიოდში. სადოქტორო პროგრამის ფარგლებში ხელმძღვანელ პროფესორთან ერთად ვხელმძღვანელობდი კვლევით პროექტს „ომები პოსტსაბჭოთა სივრცეში“ და ამავდროულად ოთხი წლის განმავლობაში ვიყავი კიოლნის უნივერსიტეტის ქართველ სტუდენტთა გაერთიანების თანადამაარსებელი და აქტიური წევრი. დისერტაციაზე მუშაობის დასრულების შემდგომ დავუბრუნდი ბერლინს, სადაც საქართველოს საელჩოში ვმუშაობდი 2020 წლის შემოდგომამდე. შედარებით მოკლე, თუმცა ინტენსიური პერიოდის დამსახურებით, მნიშვნელოვანი სამუშაო გამოცდილება შევიძინე, რადგან საელჩოში მიღებული პრაქტიკული გამოცდილება საგარეო პოლიტიკის შესახებ თეორიული ცოდნის შევსებაში დამეხმარა. 2021 წლიდან იენის უნივერსიტეტის პოსტდოკი ვარ და სამხრეთ კავკასიაში მიმდინარე გეოპოლიტიკურ პროცესებს ვიკვლევ. მესამე წელია, რაც საგარეო და უსაფრთხოების პოლიტიკის ინსტიტუტის მკვლევარი ვარ, გერმანიაში ეს ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი კვლევითი ცენტრია. ცენტრის საქმიანობა გერმანიის ბიუჯეტიდან ფინანსდება, თუმცა ის სრულიად დამოუკიდებელი კვლევითი ორგანიზაციაა, რომლის უმთავრეს მოვალეობას, კვლევასთან ერთად, გერმანიის მთავრობის და პარლამენტის კონსულტაცია წარმოადგენს უსაფრთხოების და საგარეო პოლიტიკის საკითხებში. ჩემთვის მიუღებელია, მიკერძოებული და პოლიტიკური ზეგავლენის ქვეშ მოქცეული ანალიტიკური საქმიანობა, რადგან ის არ არის თავისუფალი და პროგრესზე ორიენტირებული. პოლიტიკური პროცესების ანალიზის მნიშვნელოვანი შემადგენელი ნაწილია რეკომენდაციები, რომლებიც გერმანულ რეალობაში ხშირად პოლიტიკური და აკადემიური ელიტების პროდუქტიულ თანამშრომლობას გულისხმობს. რეკომენდაციები და ზოგადად კონსულტაცია ვერ იქნება შედეგიანი და რეალობას მორგებული, თუ ის პოლიტიკურ კონიუნქტურას ემსახურება. დემოკრატიულ სახელმწიფოებში, როგორიც გერმანია, აღმასრულებელ თუ საკანონმდებლო ხელისუფლებას პოლიტიკის ექსპერტებისგან, უპირველეს ყოვლისა, განსხვავებული ხედვის, არსებული მდგომარეობის სასიკეთოდ შეცვლის შესახებ რჩევები აინტერესებს და არა საკუთარი პოლიტიკის ლეგიტიმაციის გაძლიერება.
დღეს თანამედროვე ტექნოლოგიების როლი საერთაშორისო პოლიტიკაში სულ უფრო იზრდება და შესაბამისად, იზრდება სახელმწიფოების ინტერესიც, ციფრული ტექნოლოგიების მეშვეობით საერთაშორისო პოლიტიკის ფორმირებაზე ზეგავლენა მოახდინონ. ციფრული ტექნოლოგიების განვითარების პროცესი, ბუნებრივია, დიპლომატიაზეც აისახება. ჩემი აზრით, ის ჯერჯერობით სახელმწიფოზე ფოკუსირებულ, ტრადიციულ დიპლომატიას განავრცობს და დიპლომატიის ერთ-ერთ ინსტრუმენტს წარმოადგენს. ციფრული ტექნოლოგიები სახელმწიფო აქტორებს აძლევს ამ დრომდე არარსებულ შესაძლებლობას, საკუთარი ინტერესების გატარების მიზნით, წვდომა ჰქონდეთ და ზეგავლენა მოახდინონ მაგ. გლობალურ სივრცეზე. შესაბამისად, ციფრული დიპლომატია საერთაშორისო პოლიტიკაში მნიშვნელოვან როლს თამაშობს რბილი ძალის ირგვლივ არსებული კონკურენციის კონტექსტში ძირითადად სტრატეგიული კომუნიკაციის მეშვეობით. ამავდროულად, ის ზრდის საფრთხეს, რომ აგრესიული სტრატეგიული კომუნიკაცია შესაძლოა ნეგატიურად აისახოს ორმხრივ თუ გლობალურ ურთიერთობებზე. შესაბამისად , ციფრული დიპლომატია საერთაშორისო პოლიტიკაში ქმნის ახალ, განუსაზღვრელ შესაძლებლობებს, თუმცა, ამავდროულად, რისკებს. მაგ. დეზინფორმაციის გავრცელება გლობალურ დონეზე, რაც ცალკეული სახელმწიფოებისთვის საგარეო პოლიტიკური მიზნების მიღწევის მნიშვნელოვან ინსტრუმენტს წარმოადგენს, გაცილებით გამარტივდა.
რაც შეეხება გლობალურ პოლიტიკას, კონფლიქტები უშუალოდაა დაკავშირებული საერთაშორისო წესრიგის ჩამოყალიბების პროცესთან, ამერიკის შეერთებულ შტატებს და ჩინეთს შორის თუ კოლექტიურ დასავლეთს და რუსეთს შორის. ცივი ომის დასრულების შემდეგ არსებული ეიფორია, რომ ორპოლუსიანი საერთაშორისო წესრიგის დასრულების შემდეგ , უპირველეს ყოვლისა, საერთაშორისო ორგანიზაციები განსაზღვრავდნენ მშვიდობიან თანაცხოვრებაზე დამყარებულ საერთაშორისო პოლიტიკას, არ გამართლდა. სახელმწიფოები, როგორიცაა ჩინეთი ან რუსეთი, არ არიან დაინტერესებული საერთაშორისო პოლიტიკაში ე.წ. მულტილატერალური მიდგომით, რომელიც გლობალიზაციის ეპოქაში სახელმწიფოებს შორის გლობალური პრობლემების გადაჭრის გზების შესახებ მჭიდრო თანამშრომლობას გულისხმობს გარკვეული ღირებულებების საფუძველზე. მაგალითისთვის რუსეთის ფედერაციისთვის მხოლოდ ისეთი მულტიპოლარული წესრიგია მისაღები, რომლის ფარგლებშიც სუპერსახელმწიფოები ზეგავლენის სფეროებს ინაწილებენ, მცირე სახელმწიფოების სუვერენიტეტი კი, როგორიც საქართველოა, შეზღუდულია ან საერთოდ უგულებელყოფილი. აღნიშნულ ფონზე საქართველოს მდგომარეობა განსაკუთრებით მძიმეა, მაშინ, როცა რეგიონში გეოპოლიტიკური ფონი უაღრესად დაძაბულია და საქართველო არ არის ალიანსის წევრი, რომელიც უზრუნველყოფს მის უსაფრთხოებას. მაშინ, როცა მულტილატერალიზმის მხარდამჭერი სახელმწიფოების დიდი ნაწილი უკრაინის წინააღმდეგ რუსეთის ომმა გააერთიანა, საქართველო აგრძელებს თამაშგარე მდგომარეობაში დარჩენის პოლიტიკას, რაც გრძელვადიან პერსპექტივაში ქვეყნის მომავალზე აუცილებლად აისახება ნეგატიურად. თუ ვინმეს აქვს ილუზია, რომ საქართველოს არც მწვადის და არც შამფურის დაწვის პოლიტიკა კრემლში მიღებულ გადაწყვეტილებებზე ზეგავლენას მოახდენს, სრული გულუბრყვილობაა. ამავდროულად, აღნიშნული პოლიტიკა ნეგატიურად აისახება ნატოში და ევროკავშირში საქართველოს ინტეგრაციის პროცესზე.
მიუხედავად იმისა, რომ ჩემი ცხოვრების ფაქტიურად ნახევარი საქართველოს ფარგლებს გარეთ გავატარე, ბუნებრივია, როგორც ჩვენი ქვეყნის ერთ-ერთ რიგით მოქალაქეს საქართველოზე გული განსაკუთრებით შემტკივა. არსებული გეოპოლიტიკური ფონის გათვალისწინებით, საქართველო სახიფათო მდგომარეობაშია და თუ ჩავთვლით, რომ რუსეთის აგრესია უკრაინის წინააღმდეგ სავარაუდოდ გრძელვადიანი პროცესია, სახელმწიფომ ევროკავშირში და ნატოში ინტეგრაციის პროცესი მაქსიმალურად უნდა დააჩქაროს. თუ საქართველოსთვის კანდიდატის სტატუსის მინიჭების საკითხს გადავხედავთ, მარტივად დავადგენთ, რომ ქვეყანამ უკრაინის მიერ შექმნილი ისტორიული შანსი უკრაინისა და მოლდოვასგან განსხვავებით ვერ და არ გამოიყენა. უსაფრთხოების პოლიტიკის თვალსაზრისით საქართველო ამჟამად სრულიად დაუცველი ქვეყანაა, რომელიც საფრთხეების მატების ფონზე თავდაცვის ხარჯებს არ ზრდის, არამედ ამცირებს, სტრატეგიულ პარტნიორებთან ხშირ შემთხვევაში ხისტ რიტორიკას ამჯობინებს და რუსული ნეოიმპერიალიზმის მსახურების ქებას იმსახურებს. ეს ყველაფერი შეუძლებელია ქვეყნის მომავალზე სასიკეთოდ აისახოს. სხვა საკითხია ქვეყანაში არსებული პოლიტიკური კულტურა და პარტიული ლანდშაფტი, რომელიც ძირითადად არის არა საზოგადოების, არამედ ვიწრო - საკუთარი დღის წესრიგის მქონე ჯგუფების ინტერესებზე ორიენტირებული, რაც ზრდის ამომრჩეველში ინდიფერენტულ დამოკიდებულებს. ამ სიტუაციიდან გამოსავალი ალბათ ახალი პოლიტიკური ჯგუფების ჩამოყალიბებაა, რომლებიც ორგანიზებული იქნება იდეოლოგიების და არა კონკრეტული ადამიანების და ჯგუფების ირგვლივ.
ახალგაზრდა კოლეგებს, რომლებიც სწავლის გაგრძელებას საზღვარგარეთ გეგმავენ, ვურჩევდი, რომ მაქსიმალური ყურადღება გაამახვილონ ენების და იმ ქვეყნების შესწავლაზე, სადაც სწავლას გეგმავენ. ასევე მნიშვნელოვანი საკითხია შესაბამისი სტიპენდიის მიღება, რადგან მუშაობის პარალელურად კარგად სწავლა რთული გამოწვევაა. რაც მთავარია, უნდა შეინარჩუნონ კრიტიკული დამოკიდებულება ზოგადად გარესამყაროს მიმართ, ისევე როგორც მაქსიმალური ობიექტურობა. მე, როგორც ჯერ კიდევ საბჭოთა კავშირში დაბადებული ადამიანი, კრიტიკული აზროვნების მნიშვნელობას გერმანულ უნივერსიტეტებში ჩავწვდი. ასევე მნიშვნელოვანია პროფესიული კონტაქტების დამყარება, რომელთა შენარჩუნება მნიშვნელოვანია და აუცილებელია ახალი იდეების თუ პროექტების განხორციელებისას. დღეს რომ კარიერას ვიწყებდე, ვიქნებოდი უფრო შრომისმოყვარე და მიზანდასახული, ვიდრე ვიყავი. უფრო კონკრეტულ გეგმებს დავუსახავდი საკუთარ თავს, თუ სად ვხედავ საკუთარ თავს მომავალში და რა ნაბიჯების გადადგმაა საჭირო დასახული მიზნების მისაღწევად. თემატური თვალსაზრისით ვეცდებოდი კვლევის არეალის გაფართოებას და ამ გზით ჩემი, როგორც ექსპერტის მნიშვნელობის გაზრდას.
გჯეროდეთ საკუთარი თავის და ნუ შეგაშინებთ დროებითი მარცხი თუ წარუმატებლობა. როგორც გერმანიაში ამბობენ: თუ დაეცემით, წამოდექით, კვლავ დაიხურეთ თავზე გვირგვინი და გზა გააგრძელეთ.
მიყევით ბმულს - Speech • სფიჩი
analytics
«The Washington Post» (აშშ): „ომისადმი შიშის გამო, საქართველო რუსეთისაკენ დაბრუნებას ირჩევს“

ამერიკული გაზეთი „ვაშინგტონ პოსტი“ (The Washington Post) აქვეყნებს სტატიას სათაურით „ომისადმი შიშის გამო, საქართველო რუსეთისაკენ დაბრუნებას ირჩევს“ (ავტორი - მარია ილიუშინა), რომელშიც განხილულია არჩევნებისშემდგომი სიტუაცია საქართველოში.

გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:

(...) ქართველთა უმრავლესობა - გამოკითხვების მიხედვით, 80%-ზე მეტი - მხარს უჭერს ქვეყნის ევროპულ ორიენტაციას და მოსკოვის მიმართ მაინცდამაინც განსაკუთრებულ სიყვარულს არ ამჟღავნებს, ოპოზიცია კი ცდილობს ხმის მიცემის შედეგები წარმოადგინოს როგორც არჩევანი ევროკავშირსა და რუსეთს შორის.

მაგრამ იმის გათვალისწინებით, რომ ორ ქვეყანას შორის 2008 წლის აგვისტორში მომხდარი ხანმოკლე ომის შედეგად საქართველოს ტერიტორიის 20% დე-ფაქტოდ რუსეთის კონტროლის ქვეშ იმყოფება, მოსკოვის სამხერო ძლიერების ჩრდილი სულ უფრო შესამჩნევი ხდება. შესაბამისად, „ქართულმა ოცნებამ“ ამომრჩევლებს უფრო რადიკალური დილემა შესთავაზა: არჩევანი მშვიდობასა და ომს შორის.

მმართველი პარტიის „რუსეთის მხარეს შებრუნება“ შედარებით ახალ მოვლენას წარმოადგენს. 2012 წელს, როცა „ქართული ოცნება“ ხელისუფლებაში მოვიდა, მნიშვნელოვან საგარეოპოლიტიკურ წარმატებას მიაღწია - სწრაფად დაუახლოვდა ევროკავშირს მასში გაწევრიანების სურვილით, მაგრამ რუსეთ-უკრაინის ომის დაწყების კვალობაზე პარტიამ რუსეთის ორბიტისაკენ გადაუხვია. მთავრობამ ევროპა და ადგილობრივი ოპოზიცია წარმოადგინა „ომის გლობალური პარტიად“, რომელსაც სურს საქართველო მოსკოვთან ომში ჩაითრიოს და კრემლთან დაპირისპირების ინსტრუმენტად გამოიყენოს

ამჟამად „ქართული ოცნება““ ოფიციალურად პრორუსულ პარტიას არ წარმოადგენს, მაგრამ ხშირად მისი პრაქტიკული მოქმედება საერთო პრორუსულ ჩარჩოებში ჯდება. 

ევროპული გზიდან გადახვევის პოლიტიკის ცენტრში მოჩანს „ქართული ოცნების“ დამაარსებელი ბიძინა ივანიშვილი - მილიარდერი, ყოფილი პრემიერ-მინისტრი, რომელიც ბოლო ათწლეულში წავიდა ქართული პოლიტიკიდან, მაგრამ იმავდროულად გავლენიან ადამიანად რჩებოდა. ბიძინა ივანიშვილი რუსეთში ყოფნის დროს გამდიდრდა, 1990-იან წლებში და როგორც მისი კრიტიკოსები ამბობენ,  მისი რიტორიკა და პოლიტიკური მრწამსი რუსეთის ლიდერის პოზიციას უთავსდება.

რუსეთის არმიის უკრაინაში შეჭრის დაწყებიდან პურველ ეტაპზე საქართველომ უკრაინას მხარი დაუჭირა. თბილისში დღესაც ბევრი უკრაინული დროშა ფრიალებს, მაგრამ მთავრობა თავს იკავებს რუსეთის გადაჭარბებული კრიტიკისაგან და ერიდება ანტირუსული სანქციების რეალიზებას.

„ჩვენ, როგორც ქვეყნის მმართველმა პარტიამ, მთავრობამ, ყველაფერი გავაკეთეთ უკრაინისა და უკრაინელი ხალხის მხარდასაჭერად“, - განაცხადა „ვაშინგტონ პოსტთან“ საუბარში „ქართული ოცნების“ თავმჯდომარის მოადგილემ არჩილ თალაკვაძემ, მაგრამ, მისი თქმით, დასავლეთის ოფიციალურმა პირებმა რუსეთ-უკრაინის ომში საქართველოს ჩათრევა მოისურვეს: „ჩვენ ჩავთვალეთ, რომ ასეთი პოლიტიკა საქართველოსათვის ძალზე სარისკო და გაუმართლებელი იქნებოდა“.

„ქართულმა ოცნებამ“ წინასაარჩევნო კამპანიის დროს აქტიურად ისარგებლა უკრაინის ომით და ამომრჩევლებს პლაკატების სერია შესთავაზა, რომლებზე გამოსახულია ერთი მხრივ, ომით დანგრეული უკრაინის ქალაქები და სოფლები, მეორე მხრივ - აღმშენებლობის პროცესში მყოფი საქართველო. ასეთმა პროპაგანდამ თავისი გამოძახილი ჰპოვა რუსეთთან ომგადატანილ საქართველოს მოსახლეობაში, განსაკუთრებით სოფლებში, ოკუპირებულ რეგიონებთან ახლოს, მხარეთა დამაშორიშორებელ ე.წ. სადემარკაციო ხაზის გასწვრივ.

როგორ ავიცილოთ თავიდან ომი

ქართველებს კარგად ახსოვთ 2008 წლის აგვისტოს ომი. ჭორვილისაკენ - ბიძინა ივანიშვილის მშობლიური სოფლისაკენ მიმავალი გზა, რომელიც კავკასიის ქედის სამხრეთ კალთებზე მდებარეობს, სწორედ რუსეთის მიერ ოკუპირებული რეგიონის - სამხრეთ ოსეთთან ახლოს გადის, სულ რაღაც ორიოდე კილომეტრში, სადემარკაციო ხაზთან.

ჭორვილაში ბიძინა ივანიშვილს თითქმის ეროვნულ გმირად თვლიან - მდიდარ ადამიანად, რომელიც თანასოფლელებს ყოველმხრივ ეხმარებოდა - სახლებისა თუ გზების მშენებლობაში, ჯანდაცვასა თუ კომუნალური გადასახადების გადახდაში, სანამ მან სახელმწიფო თანამდებობა - ქვეყნის პრემიერ-მინისტრის პოსტი არ დაიკავა.

„მე ომის მოწინააღმდეგ ვარ. დარწმუნებული ვარ, რომ „ქართული ოცნება“ მსვიდობას შეინარჩუნებს. არ გვსურს, რომ რომელიმე ქვეყანა საქართველოს მტერი იყოს და არც ის გვინდა, რომ საქართველოს იყოს სხვა ქვეყნის მტერი“, - ამბობს გიორგი გურძენიძე, სკოლის დირექტორი, რომელსაც ახსოვს, თუ როგორ ხმაურით დაფრინავდნენ სოფლის თავზე, ცაში რუსული თვითმფრინავები 2008 წელს.

„ქართული ოცნება“ აქტიურად უჭერს მხარს ბიძინა ივანიშვილის პოლიტიკური კურსის ორ ძირითად მომენტს - მშვიდობას ნეიტრალიტეტის გზით და ქართული ტრადიციული ფასეულობების დაცვას. „ქართული ოცნების“ მტკიცებით, მისი სტრატეგიული მიზანი არ შეცვლილა - ევროინტეგრაცია ძალაში რჩება, რომლის რეალიზებას 2030 წლისათვის არის დაგეგმილი: საქართველო ევროკავშირის წევრი გახდება „ღირსეულად“ და ტრადიციული ეროვნული ფასეულობების დაცვით.

„რა თქმა უნდა, მსურს ევროკავშირის წევრი ვიყოთ, მაგრამ ჩვენ ჩვენი წინაპრების ღირსებაც და მემკვიდრეობაც უნდა დავიცვათ. ქალი ქალი უნდა იყოს, კაცი კი - კაცი“, - ამბობს ჭორვილელი მამია მაჭავარიანი.

ქართველთა ღირსება კი დაცული იქნება ორი კანონით, რომლებმაც, პრაქტიკულად, ევროკავშირში საქართველოს პოტენციური წევრობის პროცესი შეაჩერეს - იმიტომ, რომ მათი დებულებები ევროპული ბლოკის სტანდარტებს ეწინააღმდეგება. ეს კანონებია „ოჯახური ფასეულობებისა და არასრულწლოვანების დაცვის, ასევე უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ, რომლებიც, როგორც ოპოზიცია აცხადებს, რუსული სამართლებრივი აქტების ასლებს წარმოადგენენ.

ევროპა შორეული ხდება?!

საქართველოს დედაქალაქის მცხოვრებთა ნაწილი შეშფოთებულია, რომ ქვეყნის შანსი ევროკავშირის წევრობაზე მცირდება. „არჩევნებში „ქართული ოცნების“ გამარჯვება სხვა არაფერია, თუ არა ხელისუფლების უზურპაცია“, - ამბობს 38 წლის გიორგი, რომელიც გვარს არ ასახელებს, ვაითუ დევნა დაუწყონ, - „ჩვენ ევროკავშირთან ინტეგრაცია უნდა გავაღრმავოთ. რუსეთთან დაახლოებას კი არცერთი ნორმალური ქვეყანა არ ცდილობს. პრორუსუსლი ორიენტაცია თვითმკვლელობას ნიშნავს, რადგან მოსკოვი არანაირი შეთანხმების პირობებს არ იცავს“.

ოპოზიცია მწვავედ აკრიტიკებს „ქართული ოცნების“ ომის წინააღმდეგ მიმართულ კურსს და მას პროპაგანდისტულს უწოდებს, ზოგიერთები კი თვლიან, რომ მმართველ პარტიის მხრიდან ამგვარი ლოზუნგების წარმოჩენა ხელისუფლებაში დარჩენასა და ერთპარტიული მმართველი სისტემის შენარჩუნებას ემსახურება.

პარტია „საქართველოსათვის“ ლიდერის გიორგი გახარიას განცხადებით, ბიძინა ივანიშვილისა და „ქართული ოცნების“ პოლიტიკაში მომხდარი ცვლილებები - პრორუსული გადახრები - იმითაა გამოწვეული, რომ ევროკავშირში გაწევრიანება ხელისუფლების როტაციას ნიშნავს: „მისი მთავარია მიზანია ხელისუფლების შენარჩუნება. იგი ხედავს, რომ ევროპული დემოკრატია ხელისუფლების არჩევნების გზით შეცვლას ითვალისწინებს“.

მაგრამ არჩევნების შედეგების წინააღმდეგ მიმდინარე საპროტესტო აქციები ისეთივე ძლიერი და ფართო არ არის, როგორიც გაზაფხულზე მიმდინარეობდა ზემოთ ხსენებული კანონების მიღების დროს. ეს ნიშნავს, რომ ოპოზიცია გამოფიტულია. მათ ვერც დასავლეთი ვერ უწევს სათანადო დახმარებას. ბრიუსელს შეუძლია გარკვეული ზეწოლა მოახდინოს „ქართულ ოცნებაზე“, მაგრამ ევროპელი ჩინოვნიკების რეაქცია აწონილ-დაწონილია: დამკვირვებლებმა ნამდვილად დააფიქსირეს დარღვევები, მაგრამ მათ თავი შეიკავეს იმის განცხადებაზე, რომ არჩევნები გაყალბდა და ხმები მოპარულია.

არჩევნებში მომხდარი ყველა დარღვევის დეტალურად გამოკვლევა დროს მოითხოვს - კვირეებს და შეიძლება თვეებსაც, თანაც საკმაოდ რთულია მათი დამტკიცება-დადასტურება. „ჩვენ ახლა ისეთ სიტუაციასთან გვაქვს საქმე, როცა დასავლეთს არ სურს ხისტი ნაბიჯები გადადგას საკმარისი მტკიცებულებების გარეშე, ოპოზიციას კი საკმარისი მტკიცებულებები არ აქვს“, - ამბობს ჯონ დიპირო საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტიდან.

ბიძინა ივანიშვილი აშკარად იმაზე დებს თავის ფსონს, რომ ევროპა საქართველოსადმი ინტერესს დაკარგავს. ჯერ კიდევ ზაფხულში იგი აცხადებდა, რომ აშშ-ის საპრეზიდენტო არჩევნებში დონალდ ტრამპის გამარჯვება რუსეთ-უკრაინის ომს დაასრულებს. „ჩვენ მაქსიმუმ ერთი წელი გვაქვს, რომ ეს ყველაფერი მოვითმინოთ, შემდეგ კი [დასავლეთის] გლობალური და რეგიონული ინტერესები შეიცვლება, მათთან ერთად კი შეიცვლება ინტერესები საქართველოს მიმართაც“, - ამბობდა ბიძინა ივანიშვილი, - ომის დასრულებასთან ერთად კი ყველა გაუგებრობა ევროპასთან და ამერიკასთან გაქრება“.

წყარო: https://www.washingtonpost.com/world/2024/11/21/georgia-russia-elections-influence/

 

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way