USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 28 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
дата:  594
- ღამით უკრაინელებმა სარაკეტო იერიში მიიტანეს ზაპორიჟიას ოლქის ოკუპირებულ ქალაქებში მდგომ რუსულ ნაწილებზე მელიტოპოლში, ბერდიანსკში, პრიმორსკსა და ტოკმაკში. მელიტოპოლის შემთხვევაში სამიზნე იარაღის საწყობი იყო, რომლის აფეთქებამაც შემდგომი დეტონაციაც გამოიწვია. ჭურვების დეფიციტის შექმნა მნიშვნელოვანი უპირატესობის წინაპირობა გახდება.
 
- გამთენიიდან უკრაინელები ბომბავენ ოკუპირებულ დონეცკთან მომიჯნავედ მდებარე იასინუვატას, რომელშიც 2014 წლიდან რუსული იარაღის საწყობები და სამხედრო ბაზებია განთავსებული. როგორც კი ადგილის აღმოჩენა ხდება იწყება საარტილერიო დაბომბვა, რომელიც სიახლოვიდან გამომდინარე ძალიან ეფექტურია მოწინააღმდეგის გასანადგურებლად.
 
- ბახმუტთან უკრაინელები ინტენსიურად უტევენ კლიშჩიივკასა და კურდიუმივკას. კლიშჩიივკაში ბევრია რუსი ტყვეც. შეტევა რამდენიმე მიმართულებიდან ვითარდება და თუკი მიზანს მიაღწია და რუსებმა ევაკუაცია არ მოახდინეს, სავარაუდოა, რომ რუსები იქ ალყაშიც შეიძლება აღმოჩნდნენ. ამასთან, რუსებმა შესაძლოა ბახმუტიდანაც კი მოხსნან რეზერვები დასახლების შესანარჩუნებლად. მაგრამ, თავის მხრივ, ეს გამოიწვევს ამ მიმართულების მოშიშვლებას.
 
- დონეცკის ოლქში, სამხრეთში, ზაპორიჟიას ოლქის სიახლვოვეს, რუსული თავდაცვის მთავარი ზღუდის მომიჯნავედ, უკრაინელები რუსულ პოზიციებს სტარომაიორსკესთან უტევენ. მოწინავე სპეციალური რაზმები კი კვლავ ჩანან უფრო სამხრეთით, სტარომლინივკასთან. სავარაუდოა, რომ რუსები სწორედ სტარომლინივკასთან შეეცდებიან სიტუაციის დასტაბილურებას. ეს მონაკვეთი ველიკა ნოვოსილკას სამხრეთით, მარიუპოლისაკენ მიმავალ გზაზე მდებარეობს. ზოგადად, საკმაოდ მწირი ინფორმაცია ვრცელდება უკრაინელთა მხრიდან. თუკი უკრაინელებმა სტარომლინივკას მონაკვეთზე რუსული თავდაცვა გაარღვიეს შემდგომ, მარიუპოლის გზაზე დიდი დასახლებები ნაკლებადაა წარმოდგენილი, ხოლო სოფლები ერთმანეთისაგან დაახლოებით 3-დან 6 კილომეტრამდე მონაკვეთში მდებარეობს. ამასთან, გზად პატარა მდინარე მოკრი იალი მიუყვება, რომლის დატბორვაც რუსებმა უკვე სცადეს.
 
- საინტერესო განცხადება გააკეთა ჩინეთის წარმომადგენელმა ევროკავშირში. მან აღნიშნა, რომ ჩინეთს არავითარი საფუძველი არ აქვს მხარი არ დაუჭიროს უკრაინის 1991 წლის საზღვარს და რომ საერთოდაც ჩინეთი ემხრობა სხვა ქვეყნების ტერიტორიულ მთლიანობასაც.
 
- "ვაგნერის" შესახებ პუტინმა უკმაყოფილოდ აღნიშნა, რომ რუსეთის მხრიდან ორგანიზაციას 1 მილიარდი დოლარი დაახარჯა (ეს ოფიციალურად). ეს არადა ძალიან უცნაური განცხადებაა, რადგან ამ შემთხვევაში პუტინი ირიბად პასუხისმგებელი გამოდის ყველა იმ მხეცურ დანაშაულზე, რაც "ვაგნერის" მიერ იქნა ჩადენილი მსოფლიოს სხვადასხვა სახელმწიფოში.
 
- "ვაგნერი" თავისი ნაწილებით ბელარუსში განთავსდება და ლუკაშენკას დაცვის უმთავრეს წყაროდ გადაიქცევა. "ვაგნერი" ესვრის ყველას, რადგან მათ მხოლოდ ერთ რამესთან აქვთ ლოიალობა - ფულთან. რეალურად, ლუკაშენკას სურს საკუთარი პრეტორიანული გვარდია შექმნას, მაგრამ იდეაში პუტინისათვისაც როსგვარდიასთან ერთად "ვაგნერი" იყო ერთ-ერთი ასეთი დასაყრდენი, მაგრამ როგორც ვხედავთ არ გაამართლა.
ბელარუსში "ვაგნერის" განთავსება პოლონეთისათვის საკმაოდ საგანგაშო სიგნალია. ამიტომაა, რომ პოლონეთის ხელისუფლება განსაკუთრებულ ზომებს მიიღებს საზღვრის გამაგრების საკითხთან მიმართებით და აქტიური დაკვირვების რეჟიმზე იქნება გადასული. პოლონეთისათვის ბელარუსის მოქმედი ხელისუფლება ყველაზე არასანდო და თაღლითური ინსტიტუციაა მთელს აღმოსავლეთ ევროპაში, ხოლო როდესაც ამ ყველაფერს "ვაგნერიც" ემატება იქ საფრთხეების ანალიზი სხვა დონეზე ავა.
 
- დღეს დღის განმავლობაში ვრცელდებოდა დაუდასტურებელი ინფორმაცია რომ უკრაინაში რუსული საოკუპაციო არმიის ყოფილი ხელმძღვანელი და სირიის ყასბად წოდებული სუროვიკინი დაკავებულია. მას შესაძლოა გადატრიალებაში თანამონაწილეობას ან გადატრიალების წინასწარ ცოდნას ედავებოდნენ (დასავლური მედია ამას განიხილავს). თუკი ეს ამბავი მომდევნო დღეებში (ან საერთოდაც) დადასტურდა, გამოდის რომ ჯარის შიგნით წმენდა დაიწყო. თუმცა წმენდა რომც არ იყოს დაწყებული, უკვე ერთმანეთისადმი ნდობის არარსებობა და ეჭვი თავისას იზამს.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати