USD 2.7428
EUR 2.8772
RUB 2.6387
Tbilisi
დაჩი ხუციშვილი-შოტლანდიაში მცხოვრები ინჟინერი
Date:  947
დავიბადე და გავიზარდე ქალაქ რუსთავში. ისევე, როგორც უმრავლესი ბავშვისთვის, ჩემი ოცნებაც პროფესიული ფეხბურთის თამაში იყო. არ დაგიმალავთ და ცუდად ნამდვილად არ გამომდიოდა—17 წლამდე ნაკრებშიც კი ვიყავი გამოძახებული. 18 წლის რომ გავხდი, ჩემმა ოჯახმა გადაწყვიტა, რომ ბრიტანეთში დიდი ხნის იმიგრირებულ მამასთან და ძმასთან გადავსულიყავი საცხოვრებლად . მალევე შოტლანდიის პრემიერ ლიგის გუნდში გავაფორმე კონტრაქტი და საცხოვრებლადაც შოტლანდიაში გადავედი. ასაკიდან გამომდინარე, ჩემი საფეხბურთო კარიერა ისე ვერ განვითარდა, როგორც მე წარმომედგინა. მივხვდი, რომ ჩემს ცხოვრებაში ცვლილებების განხორციელების დრო დადგა. დავიწყე ფიქრი მომავალზე, სწავლაზე, პროფესიაზე.
 
პირველ რიგში თვალი გადავავლე ტექნიკურ პროფესიებს. ვინაიდან სკოლაში მათემატიკა და ფიზიკა ყველაზე მეტად მიყვარდა, არჩევანი შევაჩერე ედინბურგის ნეპიერის უნივერსიტეტის საინჟინრო ფაკულტეტზე . პირველი ორი კურსი ძალიან გამიჭირდა, მაგრამ როგორც სტუდენტს, ყველანაირი მხარდაჭერა მქონდა ლექტორებისგან, რათა გადამელახა ჩემს წინაშე წარმოქმნილი ყველა გამოწვევა .
დიდ გამართლებად და წარმატებათაც მიმაჩნია ის ფაქტი, რომ მესამე კურსზე, ჩემი უნივერსიტეტის და “British Council” მხარდაჭერით, ბრიტანეთში ერთადერთმა სტუდენტმა მოვიპოვე სტაჟირების უფლება მსოფლიოში ყველაზე დიდი დაკიდული ხიდის —“ჩანაქკალე 1915” მშენებლობაში, თურქეთში. ფაქტობრივად 4 თვე ვცხოვრობდი სამშენებლო ობიექტზე. ეს იყო ჩემი პირველი სერიოზული პროფესიული გამოცდილება, რამაც საბოლოოდ დამარწმუნა პროფესიული არჩევანის სისწორეში.
 
ბაკალავრიატის დამთავრების შემდეგ სამაგისტრო პროგრამაზე სწავლა გავაგრძელე ლიდსის უნივერსიტეტში, რომელიც დიდი ბრიტანეთის უდიდესი უნივერსიტეტების( რასელ ჯგუფის) რიცხვში შედის. აქ მე აღმოვჩნდი,საინჟინრო მეცნიერების ისეთი კორიფეების გვერდით,რომლებიც მსოფლიოს ინდუსტრიას ქმნიან.
 
დღეს ვმუშაობ ედინბურგის “RSK Group” ში სამოქალაქო/კონსტრუქტორ ინჟინრად.“RSK Group” -ი მსოფლიოში ერთ -ერთი წამყვანი კომპანიაა და ეს მაძლევს საშუალებას, რომ ვიმუშაო საერთაშორისო პროექტებზე. პარალელურად, აქტიურად ვარ ჩართული“Institution of civil engineer (ICE)”-ის საქმიანობაში. ვარ ამ ორგანიზაციის წევრი და ედინბურგის განყოფილების ვიცე-თავჯდომარე. ეს სფერო ჩემთვის არანაკლებ საინტერესო აღმოჩნდა, ვიდრე წმინდა პროფესიული პრაქტიკული საქმიანობა. “Institution of civil engineer (ICE)“ ეგიდით პოპულარიზაციას ვუწევთ საინჟინრო სფეროს, ვეხმარებით სტუდენტებს დასაქმებაში, დავდივარ უნივერსიტეტებში სადაც პოპულარიზაციას ვუწევ საინჟინრო სფეროს, ვაწყობთ შეხვედრებს დარგში წარმატებულ ადამიანებთან, ვატარებთ ტრენინგებს.
 
ბრიტანეთში საინჟინრო პროფესიის განვითარება ფასდება ეგრეთ წოდებული ‘Chartership’ -ით რომელიც წარმოადგენს უმაღლესი საინჟინრო კომპეტენციის დამადასტურებელ სტატუს. ისევე, როგორც ყველა ინჟინერი, ჩემი მიზანიც ამ წოდების მიღებაა,რომლის თითქმის ნახევარი უკვე დაფარული მაქვს.
 
ყველა უნარჩვევასთან ერთად, ვფიქრობ, რომ აუცილებელია, დღეს ადამიანს შეეძლოს სწრაფი ადაპტირების უნარი და სიახლეების ადვილად ათვისება. რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს, ვაპირებ საქართველოში დაბრუნებას. ძალიან მინდა აქ დაგროვებული ჩემი ცოდნა-გამოცდილება და ურთიერთობები ჩვენი ქვეყნის განვითარებას მოვახმარო. ყველა ახალგაზრდას ვუსურვებ წარმატებას და თავისი მიზნების ასრულებას. მთავარია არ დაგავიწყდეთ , რომ “Where there's a will, there's a way - სადაც არის ნება, იქ გამოსავალიც მოიძებნება”.
world
«Bloomberg» (აშშ): „ევროპა მორიგი ენერგეტიკულ კრიზისის წინაშე დგება: ზამთრის მოახლოების კვალობაზე, გაზზე ფასები მატულობს“

„როგორც ჩანს, წლევანდელი ზამთარი, შარშანდელ თბილთან შედარებით, ამჯერად უფრო ცივი იქნება. უკვე ისე აცივდა, რომ ევროპის გაზსაცავები სწრაფად ცარიელდება“, - ნათქვამია ამერიკული საინფორმაციო-ანალიტიკური სააგენტოს „ბლუმბერგის“ (Bloomberg) მიერ გამოქვეყნებულ სტატიაში სათაურით „ევროპა მორიგი ენერგეტიკულ კრიზისის წინაშე დგება: ზამთრის მოახლოების კვალობაზე, გაზზე ფასები მატულობს“ (ავტორები - ანა შირიაევსკა და პრისცილა აზევედო).

გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:

შარშან ევროპაში უჩვეულოდ თბილი ზამთარი იყო და რუსული გაზის შეწყვეტის მიუხედავად, გაზსაცავებში ჩატვირთული საწვავი ევროპელებმა გაზაფხულამდე იმყოფინეს, პლის გამონახეს დამატებითი ალტერნატიული წყაროებიც... მაგრამ ახლა, როცა პროგნოზით თანდათანობით აცივდება, გაზის ფასები უკვე მატულობს და უკრაინის ტერიტორიაზე გამავალი მილსადენითაც ევროპა გაზს ვეღარ მიიღებს, ექსპერტების თქმით, ენერგეტიკული კრიზისის წინამძღვრები აშკარად ისევ იქმნება. არადა, ევროპა ჯერაც ვერ გამოსულა მთლიანად ორი წლის წინანდელი შოკისაგან, როცა ერთი კუბური მეტრი გაზის ფასი „ცას სწვდებოდა“.

რა თქმა უნდა, გაზის წლევანდელი ფასები 2022 წლის რეკორდულ ფასებზე მცირეა, მაგრამ მატება მაინც საგრძნობია, ანუ მოსახლეობის კეთილდრეობა მცირდება, ცხოვრების დონე ეცემა და მწარმოებელთა კონკურენტუნარიანობა უარესდება.

ზამთრის ყველაზე ცივ თვეებში გაზსაცავები მაშველი რგოლის როლს ასრულებენ, მაგრამ ნოემბრის სიცივეების გამო მოსახლეობაში გაზზე მოთხოვნა სწრაფად გაიზარდა. გარდა ამისა, ევროპაში ქარის ელექტროსადგურები ძირითადად უქმად დგანან, რადგან ქარის სიჩქარე დაბალია. შესაბამისად, მატულობს გაძვირებული გაზის გამოყენება ელექტროენერგიის წარმოებისთვის, რაც ბუნებრივია, ელექტროდენის ფასს ზრდის.

დღეისათვის რუსული გაზით - უკრაინის ტერიტორიაზე გამავალი მილსადენის მეშვეობით -  ევროკავშირის რამდენიმე წევრი ქვეყანა სარგებლობს, მათ შორის სლოვაკეთი და უნგრეთი. უკრაინასა და რუსეთს შორის დადებული სტრანზიტოს შეთანხმების ვადა დეკემბრის ბოლოს იწურება. კიევი აცხადებს, რომ კონტრაქტს აღარ გაახლებს. უნგრეთსა და სლოვაკეთს ენერგეტიკული უზრუნველყოფას საფრთხე ემუქრება.

ცივი ზამთრის გამო ცუდ დღეში ჩავარდება გერმანიაც. 2022 წელს ბერლინმა მიიღო გადაწყვეტილება, რომ გაზი თავისი გაზსაცავებისათვის მსოფლიო ბაზარზე რეკორდული ფასებით ეყიდა, თუმცა ამჟამად სხვა სიტუაციაა. გაზზე მაღალი ფასების გამო ბევრი ქარხანა წარმოებას ამცირებს ან სულაც ჩერდება. გამოდის, რომ მესამე წელია ევროპის უდიდესი ეკონომიკა, ენერგონედლეულის უკმარისობის გამო, ზეწოლას განიცდის.  გერმანიაში კი თუ სიტუაცია გაუარესდება, ეს ნიშნავს, რომ კრიზისის ვირუსი სხვა ქვეყნებსაც გადაედება.  თებერვალში დაგეგმილი ბუნდესტაგის არჩევნები შეიძლება მწვავე ეკონომიკური პრობლემების ფონზე ჩატარდეს.

ცივ ზამთარში ენერგიის დეფიციტი ძნელი გადასატანია, ასეთ სიტუაციებში მოსახლეობისადმი მოწოდებები ხარჯვის შემცირება-დაზოგვაზე საქმეს არ შველის: არსებობს დიდი რისკი იმისა, რომ ევროპელებს ამ ზამთარს ბედი აღარ გაუღიმებთ და ამიტომ იძულებულნი იქნებიან მეტი ძვირადღირებული თხევადი გაზის იმპორტი მოახდინონ, პარალელურად კი აზიის ქვეყნებთან, განსაკუთრებით კი ჩინეთთან მიმართებით კონკურენტუნარიანობაც შეინარჩუნონ, რაც ერთობ რთულ ამოცანას წარმოადგენს.

წყარო: https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-11-23/europe-is-already-facing-its-next-energy-crisis?srnd=phx-politics

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way