USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
დაჩი ხუციშვილი-შოტლანდიაში მცხოვრები ინჟინერი
дата:  1473
დავიბადე და გავიზარდე ქალაქ რუსთავში. ისევე, როგორც უმრავლესი ბავშვისთვის, ჩემი ოცნებაც პროფესიული ფეხბურთის თამაში იყო. არ დაგიმალავთ და ცუდად ნამდვილად არ გამომდიოდა—17 წლამდე ნაკრებშიც კი ვიყავი გამოძახებული. 18 წლის რომ გავხდი, ჩემმა ოჯახმა გადაწყვიტა, რომ ბრიტანეთში დიდი ხნის იმიგრირებულ მამასთან და ძმასთან გადავსულიყავი საცხოვრებლად . მალევე შოტლანდიის პრემიერ ლიგის გუნდში გავაფორმე კონტრაქტი და საცხოვრებლადაც შოტლანდიაში გადავედი. ასაკიდან გამომდინარე, ჩემი საფეხბურთო კარიერა ისე ვერ განვითარდა, როგორც მე წარმომედგინა. მივხვდი, რომ ჩემს ცხოვრებაში ცვლილებების განხორციელების დრო დადგა. დავიწყე ფიქრი მომავალზე, სწავლაზე, პროფესიაზე.
 
პირველ რიგში თვალი გადავავლე ტექნიკურ პროფესიებს. ვინაიდან სკოლაში მათემატიკა და ფიზიკა ყველაზე მეტად მიყვარდა, არჩევანი შევაჩერე ედინბურგის ნეპიერის უნივერსიტეტის საინჟინრო ფაკულტეტზე . პირველი ორი კურსი ძალიან გამიჭირდა, მაგრამ როგორც სტუდენტს, ყველანაირი მხარდაჭერა მქონდა ლექტორებისგან, რათა გადამელახა ჩემს წინაშე წარმოქმნილი ყველა გამოწვევა .
დიდ გამართლებად და წარმატებათაც მიმაჩნია ის ფაქტი, რომ მესამე კურსზე, ჩემი უნივერსიტეტის და “British Council” მხარდაჭერით, ბრიტანეთში ერთადერთმა სტუდენტმა მოვიპოვე სტაჟირების უფლება მსოფლიოში ყველაზე დიდი დაკიდული ხიდის —“ჩანაქკალე 1915” მშენებლობაში, თურქეთში. ფაქტობრივად 4 თვე ვცხოვრობდი სამშენებლო ობიექტზე. ეს იყო ჩემი პირველი სერიოზული პროფესიული გამოცდილება, რამაც საბოლოოდ დამარწმუნა პროფესიული არჩევანის სისწორეში.
 
ბაკალავრიატის დამთავრების შემდეგ სამაგისტრო პროგრამაზე სწავლა გავაგრძელე ლიდსის უნივერსიტეტში, რომელიც დიდი ბრიტანეთის უდიდესი უნივერსიტეტების( რასელ ჯგუფის) რიცხვში შედის. აქ მე აღმოვჩნდი,საინჟინრო მეცნიერების ისეთი კორიფეების გვერდით,რომლებიც მსოფლიოს ინდუსტრიას ქმნიან.
 
დღეს ვმუშაობ ედინბურგის “RSK Group” ში სამოქალაქო/კონსტრუქტორ ინჟინრად.“RSK Group” -ი მსოფლიოში ერთ -ერთი წამყვანი კომპანიაა და ეს მაძლევს საშუალებას, რომ ვიმუშაო საერთაშორისო პროექტებზე. პარალელურად, აქტიურად ვარ ჩართული“Institution of civil engineer (ICE)”-ის საქმიანობაში. ვარ ამ ორგანიზაციის წევრი და ედინბურგის განყოფილების ვიცე-თავჯდომარე. ეს სფერო ჩემთვის არანაკლებ საინტერესო აღმოჩნდა, ვიდრე წმინდა პროფესიული პრაქტიკული საქმიანობა. “Institution of civil engineer (ICE)“ ეგიდით პოპულარიზაციას ვუწევთ საინჟინრო სფეროს, ვეხმარებით სტუდენტებს დასაქმებაში, დავდივარ უნივერსიტეტებში სადაც პოპულარიზაციას ვუწევ საინჟინრო სფეროს, ვაწყობთ შეხვედრებს დარგში წარმატებულ ადამიანებთან, ვატარებთ ტრენინგებს.
 
ბრიტანეთში საინჟინრო პროფესიის განვითარება ფასდება ეგრეთ წოდებული ‘Chartership’ -ით რომელიც წარმოადგენს უმაღლესი საინჟინრო კომპეტენციის დამადასტურებელ სტატუს. ისევე, როგორც ყველა ინჟინერი, ჩემი მიზანიც ამ წოდების მიღებაა,რომლის თითქმის ნახევარი უკვე დაფარული მაქვს.
 
ყველა უნარჩვევასთან ერთად, ვფიქრობ, რომ აუცილებელია, დღეს ადამიანს შეეძლოს სწრაფი ადაპტირების უნარი და სიახლეების ადვილად ათვისება. რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს, ვაპირებ საქართველოში დაბრუნებას. ძალიან მინდა აქ დაგროვებული ჩემი ცოდნა-გამოცდილება და ურთიერთობები ჩვენი ქვეყნის განვითარებას მოვახმარო. ყველა ახალგაზრდას ვუსურვებ წარმატებას და თავისი მიზნების ასრულებას. მთავარია არ დაგავიწყდეთ , რომ “Where there's a will, there's a way - სადაც არის ნება, იქ გამოსავალიც მოიძებნება”.
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати