ამერიკაში 2001 წელს ჩამოვედი, როდესაც აიოვის უნივერსიტეტში მეორე პოსტდოქტორული პოზიცია დავიკავე. მანამდე იტალიაში ბირთვული კვლევების ნაციონალურ ინსტიტუტში ვმუშაობდი. ამჟამად აიოვის უნივერსიტეტის და ცერნის უფროსი მეცნიერ-მკვლევარი ვარ, ასევე საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის კვანტური ფიზიკის და საინჟინრო ტექნოლოგიების ინსტიტუტის უფროსი მეცნიერ-თანამშრომელი.
ბაზირებული ვარ ჟენევაში, ბირთვული კვლევების ევროპულ ლაბორატორიაში - ცერნი. ვმონაწილეობ CMS ექსპერიმენტში, რომელმაც რამდენიმე წლის წინ აღმოაჩინა ე.წ. ჰიგსის ბოზონი და ნათელი მოჰფინა, თუ როგორ იღებენ ელემენტარული ნაწილაკები მასას ბრაუტ ენგლერტ ჰიგსის მექანიზმით. ვმუშაობ ადრონულ კალორიმეტრზე, ორ და ოთხ მიუონიან შემთხვევების ანალიზზე და სტუდენტებთან ერთად ჰიგსის ბოზონის ორ მიუონად დაშლას ვიკვლევ.
მანამდე ვმონაწილეობდი NA48 ექსპერიმენტში, რომელიც, ასევე, ცერნში ტარდებოდა. ექსპერიმენტი იკვლევდა ე.წ. CP დარღვევას. ეს ფენომენი ერთ-ერთია, რომელმაც შეიძლება ახსნას, თუ რატომ არსებობს დღევანდელ დაკვირვებად სამყაროში მატერია და არ არსებობს ანტიმატერია. ვთვლი, რომ ორივე პროექტს უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ფუნდამენტური მეცნიერებისთვის.
მეცნიერს პირველ რიგში უნდა ჰქონდეს მაღალი დონის ზოგადი განათლება, თუმცა ამ სფეროში მხოლოდ კანონიკური ცოდნის მიღება არ არის საკმარისი. აუცილებელია, რომ მეცნიერი აქტიურად ეცნობოდეს სამეცნიერო ჟურნალებში გამოქვეყნებულ ახალ კვლევებს. იყოს ცნობისმოყვარე, ჰქონდეს ამოუცნობი ფენომენის გაგების და შესწავლის სურვილი. არ უნდა ეშინოდეს შეკითხვის დასმის ან მცდარი მოსაზრების გამოთქმის. ნებისმიერი მეცნიერი განათლების მიღებას სკოლიდან იწყებს. თუ სასკოლო განათლებას არ შეუძლია დააინტერესოს მოსწავლე ამა თუ იმ საგნით, სკოლის დამთავრების შემდეგ არავინ აირჩევს შესაბამის პროფესიას.
საქართველოში სასკოლო განათლება ფუნდამენტურ გადახედვას მოითხოვს. საჯარო სკოლებში სწავლების დონე დაბალია, მასწავლებელთა პროფესიული დონეც კატასტროფულად დაბალი. მასწავლებლის მოვალეობაა არა მხოლოდ საშინაო დავალება მისცეს ბავშვს და ნიშანი დაუწეროს, არამედ მოსწავლეს გაუღვივოს ინტერესი სწავლისადმი, ახლის გაგებისადმი.
მსოფლიოს მასშტაბით ფუნდამენტური მეცნიერებას ძირითადად სახელმწიფო აფინანსებს. საქართველოში კი - მხოლოდ რუსთაველის ფონდი, რომელსაც ფინანსური რესურსები შეზღუდული აქვს. მეცნიერება ვერ განვითარდება, თუ სახელმწიფომ არ აიღო თავის თავზე მისი დაფინანსება. მეცნიერებაში წარმატება ნიშნავს, როდესაც გაფასებენ, სხვა მეცნიერები თანამშრომლობენ შენთან და აღგიქვამენ როგორც თანასწორს, როდესაც თქვენს მოსაზრებას, შენიშვნას თუ კრიტიკულ აზრს პატივს სცემენ და ითვალისწინებენ, როდესაც თქვენს შედეგებს სამეცნიერო წრეებში საინტერესოდ მიიჩნევენ და იყენებენ სხვა კვლევებში. ვცდილობ ჩემი ცოდნა და გამოცდილება მოვახმარო იმ პრობლემების გადაწყვეტას, რომელიც დღეს ჩემი კოლეგების და ჩემი ექსპერიმენტის წინაშე დგას. მე ყველაფერს გავაკეთებ, რომ ახალგაზრდა მეცნიერებს გადავცე ცოდნა და გამოცდილება.