USD 2.7102
EUR 3.1127
RUB 3.3361
Tbilisi
«Комсомольская правда» (რუსეთი): „ქართული ღვინოების ხარისხი გულმოდგინედ და დაკვირვებით უნდა შემოწმდეს“
Date:  677

რუსული გაზეთი „კომსომოლსკაია პრავდა“ (Комсомольская правда) აქვეყნებს ინტერვიუს აკადემიკოს გენადი ონიშჩენკოსთან სათაურით „ქართული ღვინოების ხარისხი გულმოდგინედ და დაკვირვებით უნდა შემოწმდეს“ (ესაუბრება ჟურნალისტი ალექსანდრე გამოვი). როგორც ცნობილია, გენადი ონიშჩენკო 2004-2013 წლებში რუსეთისმტავარს სანიტარულ ექიმად და „როსპოტრებნადზორის“ ხელმძღვანელად მუშაობდა და ქართული ღვინოების ხარისხის მიმართ ნეგატიური დამოკიდებულება ჰქონდა.

გთავაზობთ პუბლიკაციას მცირე შემოკლებით:

მიმდინარე წელს საქართველომ პირველი ადგილი დაიკავა რუსულ ბაზარზე „მშვიდი ღვინოების“ (ნახშირორჟანგიანი გაზის გარეშე) გატანის სფეროში და გაუსწრო ამ სასიამოვნო სასმელის მთავარ მომწოდებელს - იტალიას. კარგია ეს თუ ცუდი? როგორი „წყალქვეშა ქვები“ შეიძლება აღმოჩნდეს მათრობელა სითხის ნაკადში? ამის შესახებ აკადემიკოსი გენადი ონიშჩენკო გვესაუბრება.

- გენადი გრიგორევიჩ, თქვენ ხომ მართლაც ის გენადი ონიშჩენკო ბრძანდებით, რომელმაც 2006 წელს, როცა იგი რუსეთის მთავარი სანიტარული ექიმი იყო, ქვეყანა ქართული ღვინისაგან „გადაარჩინა“?

- დიახ, მე მართლაც მომიწია საქართველოდან ალკოჰოლური სასმელების იმპორტის  სრულად აკრძალვა დრაკონული მეთოდებით. იმიტომ, რომ ის, რაც რუსეთში მოჰქონდათ საქართველოდან, ღვინო არ იყო. შემოჰქონდათ მხოლოდ სუროგატები, რომლებსაც არაფერი  არ აკავშირებდათ დიონისეს ღვთიურ პროდუქტთან. სხვათა შორის, ამ აკრძალვით ჩვენ არამარტო რუსი მომხმარებელი გადავარჩინეთ, არამედ ჭეშმარიტი ქართული მეღვინეობაც.

ქართული მეღვინეობა - უნიკალურ და თვითმყოფად მოვლენას წარმოადგენს. მეღვინეობა კავკასიის ქართულ ნაწილში უფრო ადრე იყო გავრცელებული, ვიდრე იქ ქართული სახელმწიფო გაჩნდებოდა. იმიტომ, რომ ადგილობრივი კლიმატი და უნიკალური ბუნებრივი პირობები სხვადასხვა ჯიშის ვაზის ზრდას ხელს უწყობდა.

- და როგორ მოახდინა თქვენმა აკრძალვამ დადებითი გავლენა ქართულ მეღვინეობაზე?

- ის ჭეშმარიტი და ნამდვილი მეღვინეები, რომლებიც ხარისხიან პროდუქციას ამზადებდნენ, თავიანთი საქმის გულშემატკივრები იყვნენ და დარგის განვითარება სურდათ, მაგრამ იაფფასიანი სუროგატების მოზღვავებით ზარალს განიცდიდნენ. ამრიგად ისინი მადლობლები იყვნენ, რომ სუროგატები რუსულ ბაზარზე გაქრა. მათ დიდი მუშაობა გასწიეს ღვინის ხარისხის ასამაღლებლად. დღეს ქართველი ერი ამაყობს იმ ღვინოებით, რომელთა რეპუტაცია უკვე აღდგენილია.

- და იმისთვისაც, რომ იტალიელი მომწოდებლისთვის გაესწროთ..

- დიახ, თუმცა ამ ახალ ამბავს ცოტა მეტი ყურადღებით უნდა შევხედოთ. საქართველოს, მისი ტერიტორიაზე გაშენებული ვენახების ფართობის გათვალისწინებით, ყველაზე მოსავლიან წლებში 7-7,5 მილიონი ბოთლის მოცულობის ღვინის წარმოება შეუძლია. მეტი ხარისხიანი ღვინის დამზადება, უბრალოდ, შეუძლებელია.

- ანუ ქართველი მეღვინეების წარმატებაში თქვენ ეჭვი შეგაქვთ?

- დიახ, გარკვეული ეჭვები მიჩნდება. იმიტომ , რომ ძალიან დიდი იმის ცდუნება, რომ ქართველი მეღვინეები ისევ ძველ გზაზე დაბრუნდნენ და რუსეთში ფალსიფიცირებული ღვინო გამოგზავნონ. ჯერ კიდევ ცხოვრობს და ცოცხლობს ფსევდომეღვინეთა ის თაობა, რომლებიც ამ ღვთიური სასმელის გაყალბებით შემოსავლებს იჯიბავდა და ქვეყნის, ერის პრესტიჟს არ უფრტხილდებოდა. ისინი კარგად სარგებლობდნენ იმითაც, რომ რუსეთში ღვინის მოხმარების მრავალსაუკუნოვანი კულტურა არ არსებობს.

თუ ქართველებმა ნამდვილად გააცნობიერეს წარსულში დაშვებული შეცდომების გაკვეთილები  და დასკვნები გააკეთეს, თუ ისინი უფრთხილდებიან ღვინის ხარისხს, მაშინ ქართული ღვინის ასორტიმენტის გაფართოება ჩვენს ბაზარზე მისასალმებელია. თუ ეს ასე არ არის, მაშინ თავიდან უნდა ავიცილოთ რუსი მომხმარებლის მოტყუების მორიგი ტური - ისე, როგორც წარსულში ხდებოდა.

ამიტომაც, მე ვიტყოდი, რომ ტენდენცია დადებითია და მხარს ვუჭერ, მაგრამ მოვუწოდებ მაკონტროლებელ ორგანოებს მოწოდებული პროდუქციის ხარისხი გულმოდგინედ შეამოწმონ. სამწუხაროდ, ასეთ მიდგომას დღეს ჯერ-ჯერობით ვერ ვხედავ.

წყარო: https://www.kp.ru/daily/27518/4781529/

 

society
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way