USD 2.7260
EUR 3.1254
RUB 3.4717
Тбилиси
ზურაბ მაღრაძე - საფონდო ბირჟა & აბრეშუმის გზა... თან რჩევა უფასოდ 
дата:  859
პოლონეთში, ნიდერლანდებში, გერმანიაში… ტრაილერს გადააქვს ტვირთი პორტებისკენ, რკინიგზის სადგურებისკენ. ამ ქვეყნებში ნორმატივია ასეთი, რომ ყოველ 30 კმ-ში უნდა იყოს TIR-პარკი. კანონია, რომ მძღოლმა ხანგრძლივი მგზავრობისას 6 საათი უნდა დაისვენოს. და უნდა გაჩერდეს სპეციალურ სივრცეებში. პოლიცია ამოწმებს ტრაილერში დამაგრებულ აპარატს, რომელიც აჩვენებს მოძრაობის საათებს. გზებზე ასეთი პარკები არის უფასოც, ფასიანიც. უფასო არის, მაგრამ ამ უფასო გასაჩერებელ ადგილებზე ასევე არის სასტუმრო, სასადილო, ფიტნესი და სხვა. ეს პარკები ყველა კერძოა.
ახლა გადმოვიდეთ საქართველოში. მოადგა კონტინენტური ტვირთები ქვეყანას, მერე?
დავუშვათ შენ გაქვს ნაკვეთი. მაგრამ ლოგისტიკური ინფრასტრუქტურის მოწყობას მოცულობითი ინვესტიცია ჭირდება. გარდა პარკებისა, გზებზე არის მოსაწყობი თანამედროვე საწყობები, შესაფუთი დანადგარები, შესაბამისი ლიცენზიები, ამწე ტექნიკა და სხვა.
შენ შეგიძლია ბირჟაზე განათავსო აქციები, რომელთაც მოქალაქეები შეიძენენ. ანუ ინვესტორები მოქალაქეები იქნებიან და ასეთი ცენტრებიდან მიღებულ მოგებებს, დივიდენდის სახით ისინიც მიიღებენ.
ან შეგიძლია ბანკიდან სესხი გამოიტანო და ყველა რისკი შენ თავზე აიღო.
ლიგისტიკური სივცრეების გარდა, საჭიროა სატრანსპორტო სერვისები. მოკლედ, მთელი ინფრასტქრუქტურა არის ასაგები თავიდან. ბირჟები კი გვეხმარება, რომ სატრანზიტო სიმძლავრეებში აქციების შეძენით საქართველოს მოქალაქეები თვითონ იყვნენ ინვესტორები და აქციებზე დივიდენდებიც თვითონ მიიღონ.
ბირჟა გვეხმარება ამ აქციების რეგისტრაციაში, რომ დაზუსტებული იყოს ვის რამდენი აქცია აქვს შეძენეილი ამა თუ იმ კომპანიაში, ანუ ამით ყოველი ინვესტორი მოქალაქე დაცულია.
 
ბირჟები რომ გვექნება, მერე ნახეთ თქვენ ემიგრანტები თანხებს რისთვის გადმორიცხავენ… მერე ნახეთ თქვენ როგორ გამოასწრებენ ემიგრანტები ერთიმეორეს საქართველოსკენ.
ახლა მეორე,
თუ თქვენ არ გინდათ რომ თქვენ კომპანიაში (თქვენ TIR პარკში) გყავდეთ აქციონერები (პარტნიორები), თქვენ შეგიძლიათ აქციების ნაცვლად გამოუშვათ ობლიგაციები. ეს ჩვეულებრივი მოკლევადიანი სესხია, რომლის მყიდველსაც ორი წლის შემდეგ გადაუხდით პროცენტს (დისკონტს).
ბირჟაზე გადაწყვეტენ ადამიანები მაგალითად, ფოთის პორტთან არსებული ტერმინალის გაფართოებისთვის გამოცემული 7%-იანი ობლიგაცია შეიძინოს თავისი 300 დოლარით, თუ ეს 300 დოლარი ბანკში დადოს 5%-იან ანაბარზე?
ბირჟებზე განთავსებული აქციების ფასები იცვლება. რაც უფრო მომგებიანად მუშაობს ესა თუ ის საწარმო, რაც უფრო ხარისხიანი მომსახურება აქვს, მით მეტია ასეთი საწარმოს აქციების ფასი. იმიტომ იცვლება აქციების ფასი, რომ ყველა ცდილობს მომგებიან საწარმოს ფასიან ქაღალდებში გააკეთოს ინვესტირება. შესაბამისად იზრდება ასეთი საწარმოს აქციების ფასიც.
დროთა მანძილზე იწყება ხალხის კაპიტალიზაცია, ანუ ფული ხალხში ჩნდება. ამის მერე იწყება ახალ-ახალი საწარმოების გახსნა, ახალი ბიზნეს იდეების განხორციელება. არის ჯანსაღი კონკურენცია. ქვეყანაში განათლებასაც ფასი ედება. ხალხი ფუტკრებივით დატრიალდება, ისე როგორც პოლონეთში, ნიდერლანდებსა და გერმანიაშია.
ნურავინ იფიქრებს, რომ ხეზე ასვლა უკვე ვიცით. ტექნოლოგიური ბირჟები კიდევ უფრო სხვანაირად მუშაობს. იქ უფრო მაღალია მოგებები.
ახლა ბირჟა არ გვაქვს. ამიტომ, კაბინეტებში მოისურვებენ და იქ გახსნიან TIR-პარკსაც, საწყობსაც და აეროპორტსაც, სადაც თვითონ მოესურვებათ. იქ მისცემენ “ინვესტორს” 1 ლარად ნაკვეთს, სადაც თვითონ ჩინოვნიკებს მოეპრიანებათ და იტყვიან სახელმწიფოს ჭირდება ასეო.
რამდენიმე წლის წინ, მთავრობამ გამოაცხადა საერთაშორისო ტენდერი თბილისისა და ქუთაისის ლოგისტიკური ცენტრების აშენების თაობაზე. მე მაშინათვე ვთქვი, რომ ამ ტენდერებს მომავალი არ აქვს.
ექსპერტებს რა დალევს ჩვენ ქვეყანაში. ნეტა გენახათ რა დღეში იყვნენ. არიქა ასე, არიქა ისეო.
არავინ შემოიტანა განცხადება ამ საერთაშორისო ტენდერში. რადგან საერთაშორისო ბრენდებმა იციან, რომ ბირჟაზე ჩანს საუკეთესოდ საინვესტიციო გადაწყვეტილების არსი და არა კაბინეტებში.
გავიდა ორი წელი, მთავრობამ მეორედ გამოაცხადა ეს ტენდერი. სათოფეზე არავინ მიეკარა პროექტს.
რაღაცას რომ ვამბობ დაჯერება ხომ არ არის მოკლედ არსაითგან. ამასობაში ხუთი წელი დაკარგა ქვეყანამ. აბრეშუმის გზის ფორუმები კარგია ნამდვილად, მაგრამ მე ფორუმი არ მინდა, მე აბრეშუმის გზა მინდა. და თქვენც აბრეშუმის გზა გჭირდებათ.
ანაკლიის პორტის პროექტი ჯერ აქამდე რომ არ დაიძრა ეს კარგია. ჯერ ბირჟა უნდა გაიხსნას, მერე ამ ბირჟაზე საქართველოს მოქალაქეების მიერ პორტის აქციების შეძენისთვის გადახდილი ფულით უნდა აშენდეს ის პორტიც. და ამ პორტისგან მიღებული მოგებებიც ქართველ აქციონერებზე უნდა განაწილდეს, რომლებმაც შემდეგ ბიუჯეტში უნდა გადაიხადონ გადასახადები. რაც მეტი აქციონერი ეყოლება ქვეყანას, მით მეტად ძლიერი ეკონომიკა ექნება ქვეყანას.
დღემდე არავინ საუბრობს ბირჟებზე. ახლა კი, სახელმწიფოს გადაწყვეტილებით ყველაზე გააფთრებული მუშაობა მიმდინარეობს კობი-გუდაურის გვირაბზე. როგორც ჩანს რუსებს კარგი ტრასა ჭირდებათ და ვუშენებთ.
მე ერთი რამ ვიცი, რომ ფედერაცია დაიშლება. მაგრამ მე ისიც ვიცი, რომ 1917 წლის რევოლუციის დროსაც დაიშალა ცარიზმის რუსეთი და აქ “თეთრგვარდიელებმა” წალეკეს მაშინ ყველაფერი. ახლა ვის ვუშენებთ ჩრდილოეთის გზას? გვინდა ახლა ახალი თეთრგვარდიელები თბილისში? თუ გონია ვინმეს იმ ველურ ურდოში წვრილ-წვრილი ვაგნერები ცოტაა?
ბირჟა როცა იქნება, ხალხი თვითონ მიხვდება, შავი ზღვის პორტების აქციები შეიძინოს, სამტრედია-ფოთის რკინიგზის აქციები შეიძინოს, ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის აქციები შეიძინოს თუ რუსული ტრანზიტის სიმძლავრებში მოახდინოს ინვესტირება!
12 პუნქტის შესრულება მოვითხოვოთ, მეტი არაფერი. ყველამ. ყველგან. სკოლაში. თეატრში. ბიბლიოთეკაში. რესტორანში. კლინიკაში. გადაცემაში. გაზეთში. ფეისბუქში. მესინჯერში…
ამის მერე ბირჟა დაადგენს, ლოგისტიკური ცენტრები თბილისში და ქუთაისში მოეწყოს თუ რუსთავში, გორში, ახალქალაქში, სენაკში და ა.შ.
მერე აქ იმდენი საქმე იქნება, მთელი ემიგრაციაც რომ დაბრუნდეს საქართველოში, ევროპულ, აზიურ და არაბული ტვირთების მომსახურებას უბრალოდ არ ვეყოფით. აქეთ მუშახელის და სპეციალისტების ჩამოყვანა დაგვჭირდება დამატებით უცხოეთიდან.

დაბოლოს, თქვენ რუკაზე ხედავთ საერთაშორისო სატრანზიტო არტერიებს და იმასაც ხედავთ, თუ სად იკვრება მათი კვანძი. რა საჭიროა ჩრდილოთისკენ, ეს დარიალის კარი და ქვეშეთი-კობის გზა, თუ კი ის ტაძრამდე არ მიგვიყვანს?

ბიზნესის ადმინისტრირების დოქტორი, აბრეშუმის გზის ასოციაციის მმართველი პარტნიორი  ზურაბ მაღრაძე

аналитика
უკრაინაში საბრძოლო მოქმედებების ანალიზი - გიორგი კობერიძე
- რუსული იერიში გრძელდება დონეცკის ოლქში. პოკროვსკიდან ჩრდილო-აღმოსავლეთით რუსული მოიერიშე ნაწილები კვლავ ფლანგებიდან, ბრტყელტუჩას მანევრის განხორციელებას ცდილობენ უკრაინელი მცველების წინააღმდეგ. მათი მიზანია ტორეცკედან კოსტიანტინივკამდე, ან კიდევ უფრო ჩრდილოეთით, დრუჟივკამდე ყველა იმ ტერიტორიის ათვისება, რომელშიც ახლა უკრაინელები აკონტროლებენ.
 
ამის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში კი კრამატორსკისაკენ გაჭრას შეეცდებოდნენ. იმ ფონზე, რომ რუსული წინსვლა ნელია, უკრაინელთა ალყაში მოხვედრის საფრთხე მცირეა. ამასთან, იმდენად ნელა მიიწევენ რუსები წინ, რომ უკრაინელები ახერხებენ ზურგში ახალი თავდაცვითი პოზიციების აგებას, რაც რუსულ წინსვლას კიდევ უფრო აფერხებს. კრამატორსკი და სლავიანსკი და მისი შემოგარენი ციხე-სიმაგრედაა ქცეული. ამაზე ჯერ კიდევ 2023 წლიდან საუბრობდნენ. ზოგადად ფრონტის ხაზი ბოლო ორი წელიწადია ამ მიმართულებაზე ძალიან ნელა იცვება.
 
თუკი რუსებს დრუჟივკა-კოსტიანტინივკასაკენ სვლა არ გამოუვიდათ, ცხადია არის შანსი დასავლეთით განავითარონ შეტევა, რათა პოკროვკის მოექცნენ თავზე.
 
- რუსული იერიში გრძელდება დონეცკის ოლქის დასავლეთით, უშუალოდ პოკროვკისა და მის შემოგარენში. აქაც, რუსებს წინსვლა შესამჩნევად ნელი აქვთ და რაც მთავარია მათ რიგებში მსხვერპლია ძლიან დიდი. პოკროვსკი ომამდე 60 ათასიანი დასახლება იყო. მას რუსები ერთი წელია უტევენ, ხოლო მთელს ამ სექტორს - წელიწადნახევარია.
 
რუსული არმიის ძირითადი ნაწილები სწორედ პოკროვსკისა და ტორეცკე-ჩასივ იარის მიმართულებაზე არიან თავმოყრილები. გენერალური შტაბის უფროსის, სირსკის განმარტებით დაახლოებით 700 ათასი რუსი სამხედროა უკრაინაში, რომელთაგანაც 500 ათასი აღმოსავლეთის ფრონტზეა გადასროლილი.
 
- მაისში დაწყებული რუსული შეტევა სუმის ოლქზე დასტაბილურებული და ზოგიერთ ნაწილში სრულად შეჩერებულია. მეტიც, უკრაინელებმა გაათავისუფლებს რუსების მიერ დაკავებული დასახლება ანდრიივკა და მისი შემოგარენიც. ბრძოლა ოლეკსივკას მიმართულებით მიმდინარეობს. უკრაინამ ინიციატივა დაიბრუნა ამ სექტორში. მომდევნო დღეები უკეთ გამოაჩენს სურათს.
 
სუმის ოლქი რუსეთის კურსკის ოლქს ესაზღვრება. რუსები, გარდა სასაზღვრო სოფლების დაკავების მცდელობისა, ცდილობდნენ გაჰყოლოდნენ სუმი-სუჯას მაგისტრალს, თუმცა ჯერჯერობით იუნაკივკას ვერ გასცდნენ ისინი. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ამ მონაკვეთში საზღვრიდან 7 კილომეტრში შეიწიეს მხოლოდ. რუსების მიერ ოკუპირებული ყველაზე დიდი სივრცე კი საზღვრიდან 15 კილომეტრია.
 
იუნაკივკასათვის ინტენსიური ბრძოლა გრძელდება. ამ პატარა ქალაქის სამხრეთ-აღმოსავლეთით დიდი ტყიანი საფარია და მის ხელში ჩაგდებას ცდილობენ რუსები. აქედან არამხოლოდ სუმის მიმართულებით შეუძლიათ აწარმოონ ინტენსიური საარტილერიო დარტყმები, არამედ ტყეში შედარებით ფარულად გადაადგილდნენ კიდეც. უკრაინელებმა ჩაშალეს რუსების მცდელობა სწრაფად დაეკავებინათ დასახლება.
 
და ეს იმ ფონზე, რომ რუსების 50 ათასიანი დანაყოფია მობილიზებული ამ მიმართულებაზე. ეს კი საკმაოდ უმნიშვნელო შედეგია თან თუკი გავითვალისწინებთ იმ პროპაგანდისტულ და პოლიტიკურ კამპანიას, რომელიც სუმის ოლქის ოკუპაციაზე იყო გაკეთებული. სხვათა შორის პუტინმაც ისაუბრა სუმის შესახებ. ჯერჯერობით კრემლი ისე ფუთავს სიტუაციას თითქოს ინიციატივა მხოლოდ მათ ხელში იყოს და თავად წვეტდნენ სადამდე წაიწევენ წინ და რას უზამენ სუმის ოლქს.
 
თუკი რუსეთის მხრიდან ეს ზაფხულის მთავარი შეტევაა მაშინ საკმაოდ ცუდ შედეგს აჩვენებენ ისინი. მაგრამ ჰიპოთეტურად არ არის გამორიცხული კიდევ სხვა ჩანაფიქრი ჰქონდეთ მათ.
 
- სირსკიმ კომენტარი გააკეთა რუსეთის სუჯას ოლქზე. მან აღნიშნა, რომ უკრაინელები კვლავ ინარჩუნებენ რამდენიმე პლაცდარმს რუსეთში და რომ უკრაინა არ აპირებს შეტევით ოპერაციებზე უარის თქმას.
 
более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати