USD 2.7075
EUR 3.1272
RUB 3.3424
Тбилиси
სილამაზე ინდურად- ტრადიციული სამოსი და წესები
дата:  4026
ინდოელი ქალის სრულ მორთულობას შრინგარი ჰქვია. იგი ვიშნუს ცოლის, სილამაზისა და ნაყოფიერების ქალღმერთ შრი-ლაკშმის უკავშირდება. ინდოელი ქალი ლამაზად მიიჩნევა, თუ მას სილამაზის 16 ნიშანი ამშვენებს, რაც მთვარის ფაზებთანაა დაკავშირებული (თანაც, ინდურ მითოლოგიაში ნახევარღმერთები 16 წლისანი არიან).
 
შუბლზე დეკორატიულ ხალს ბინდი ჰქვია. მას "მესამე თვალის" ადგილზე იკეთებენ.
 
ქმრის მორჩილი, გათხოვილი ქალი ვარცხნილობის განაყოფს წითელი ფხვნილით იღებავს. პირველად მას ქორწილის დღეს იკეთებენ. წითელი ნაყოფიერების, ძალაუფლებისა და სატის (მსხვერპლშეწირვის რიტუალი) სიმბოლოა. ქვრივის პატიოსნებაში ეჭვი რომ არავის
 
შეჰპაროდა, გარდაცვლილ ქმართან ერთად, ცოცხლად წვავდნენ.
 
ტიკა სამკაულია, რომელსაც გათხოვილი ქალები ვარცხნილობის განაყოფში იკეთებენ. მისი დაბოლოება შუბლის ცენტრში უნდა მოექცეს. ტიკა ქალის სიმბოლოა, რომელმაც ქმრის ოჯახის ტრადიციები უნდა დაიცვას და მემკვიდრეები გაუჩინოს.
 
თვალის გარშემო შავი ფანქრით შესრულებულ კონტურს კოლი ჰქვია.
 
ძველად, ღალატში შემჩნეულ ცოლს ცხვირს აჭრიდნენ. ცხვირში საყურე - დეფლორაციის სიმბოლოა.
 
ინდოელ ქალს ყელი მძივით (ჰაარა) უნდა ჰქონდეს დაფარული. მიაჩნიათ, რომ სამკაულს სიყვარულის შენარჩუნება, წარმატების მოტანა და ავი თვალისგან დაცვა შეუძლია.
 
საყურეს კარნ პხული (ყვავილი ყურში) ჰქვია. ინდოელების დაკვირვებით, ღმერთებსა და ფილოსოფოსებს გრძელი ბიბილოები ჰქონდათ. ქალისთვის საყურეს ბედნიერება მოაქვს. რაც უფრო ძვირფასი საყურე უკეთია ქალს, მით უფრო ბედნიერია. ზოგჯერ საყურე იმდენად მძიმეა, რომ მას სარჭებით თმაზე იმაგრებენ.
 
მეჰენდი ინით შესრულებული ნახატია, რომელიც მხოლოდ რამდენიმე დღე ძლებს. ძველ ეგვიპტეში ქალები ინით მთელ სხეულს იხატავდნენ. XII საუკუნიდან მეჰენდის გაკეთება ინდოეთშიც დაიწყეს. ქორწილის წინადღეს პატარძალს ხელ-ფეხს უხატავენ, დარჩენილ ინას კი მიწაში მარხავენ. რაც უფრო დიდხანს ძლებს ინის ნახატი, მით მყარი იქნება ცოლ-ქმრის სიყვარული. მეჰენდის დღესასწაულებზეც იკეთებენ.
 
გათხოვილი ქალი საზოგადოებაში სამაჯურების გარეშე არასდროს ჩნდება. მას ყოველ ხელზე 8, 12 ან 24 სამაჯური უნდა ეკეთოს.
 
სილამაზის სიმბოლოდ მიიჩნევა ორნამენტებითა და ძვირფასი თვლებით დამშვენებული სამაჯური მკლავზე. მას ბააჯიუბანდი ჰქვია.
 
ცერა თითს - მტევნის მეფეს ეძახიან. ინდოელმა ქალმა ამ თითზე სარკიანი ბეჭედი უნდა ატაროს, ახალგაღვიძებულმა პირველად სარკეში რომ ჩაიხედოს. დანარჩენ თითებზე ოქროს ბეჭდები უნდა ეკეთოს, ერთმანეთთან 5 ძეწკვით მიმაგრებული, ხოლო სამაჯურებთან - სამით.
 
თმა სიცოცხლის ენერგიის სიმბოლოა. ძველად ადამიანები ღმერთებს საკუთარ თმას სწირავდნენ. ქალმა ნაწნავი უნდა ატაროს, რადგან სამ ძირითადად ღმერთს მიაგოს პატივი. ინდოელი ქალი გრძელ ნაწნავს (კეშაპაშაჩარაჩნას) ატარებს.
 
კამარბანდი სარის დასამაგრებელი ქამარია, გათხოვილი ქალი მასზე გასაღებების აცმას იმაგრებს. ასეთ აცმას დედამთილი რძალს გადასცემს, ამით მიანიშნებს, რომ ოჯახის საქმეებს მას გადააბარებს.
 
ინდოელი ქალები ფეხის სამაჯურზე ზოგჯერ ზანზალაკებს იმაგ¬რებენ. ფეხსამკაული შესაძლოა, ფეხის თითებზე წამოცმულ ბეჭდებზე იყოს დამაგრებული. 
ინდური ეროვნული სამოსია სარი. ინდოელი ქალი ვერც კი გაბედავს ევროპული სამოსის ჩაცმას.
общество
ზვიად გაბისონია: ხელმძღვანელის წერილობითი თანხმობით, პედაგოგებს აქვთ უფლება განახორციელონ სხვა ანაზღაურებადი პედაგოგიური, სამეცნიერო, შემოქმედებითი საქმიანობა

კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის შესახებ საქართველოს კანონში შეტანილი ცვლილებების თანახმად, საჯარო სკოლებში დასაქმებულ პედაგოგებს ენიჭებათ უფლება, განახორციელონ სხვა ანაზღაურებადი პედაგოგიური, სამეცნიერო, შემოქმედებითი, ასევე, სპორტული საქმიანობა შესაბამისი დაწესებულების ხელმძღვანელის ან საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული უფლებამოსილი პირის ან ორგანოს მიერ წერილობითი თანხმობის საფუძველზე. ამ მიმართულებით არ არსებობს რაიმე ტიპის შეზღუდვა, რომელიც დამატებითი მიზნებისთვის აღნიშნული თანხმობის კონტროლის მექანიზმად გამოყენების საშუალებას იძლევა, - განაცხადა საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრის მოადგილემ, ზვიად გაბისონიამ.

მინისტრის მოადგილემ სოციალურ ქსელებში გავრცელებულ ინფორმაციას, რომ თითქოს ახალი კანონით, საჯარო სკოლის მასწავლებლებს სკოლის მიღმა მოსწავლეების მომზადება დირექტორის თანხმობის გარეშე აღარ შეეძლებათ, დეზინფორმაცია უწოდა.

„დეზინფორმაციაა, რომ თითქოს, აღნიშნული წერილობითი თანხმობის ვალდებულება ვრცელდებოდეს ე.წ. კერძო რეპეტიტორის ინსტიტუტზე. განვმარტავთ, რომ რეპეტიტორის ინსტიტუტს არ ცნობს საქართველოს განათლების შესახებ მოქმედი კანონმდებლობა, შესაბამისად, ასეთი საქმიანობა ვერ ჩაითვლება პედაგოგიურ საქმიანობად. გარდა ამისა, მასწავლებლის ეთიკის კოდექსის მე-4 მუხლის მე-3 პუნქტი მასწავლებელს უკრძალავს საკუთარ მოსწავლეს დამატებით გაუწიოს ფასიანი საგანმანათლებლო მომსახურება, გარდა კანონმდებლობით გათვალისწინებული შემთხვევებისა. საქართველოს მთავრობის მიერ დაანონსებული განათლების ფუნდამენტური რეფორმის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან საკითხს წარმოადგენს ისეთი სასკოლო მოდელის ფორმირება, რომლის შედეგადაც მშობლებს აღარ დასჭირდებათ კერძო რეპეტიტორებთან დამატებითი ხარჯის გაწევა. მოგეხსენებათ, რომ აღნიშნული პრობლემა ქვეყანაში 30 წელზე მეტია არსებობს.

იმ იურიდიულ პირებს, რომლებიც საქართველოს სამეწარმეო კანონმდებლობით რეგისტრირებულნი არიან მეწარმე სუბიექტებად და ახორციელებენ სატრენინგო მომსახურებას, მათ შორის, ერთიანი ეროვნული გამოცდებისთვის განსაზღვრულ საგნებში, ასევე უცხო ენებში, მოეთხოვებათ დამსაქმებლის მხრიდან წერილობითი თანხმობის მიღება“, - განაცხადა ზვიად გაბისონიამ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати