USD 2.7503
EUR 3.1249
RUB 3.3429
Тбилиси
სილამაზე ინდურად- ტრადიციული სამოსი და წესები
дата:  3387
ინდოელი ქალის სრულ მორთულობას შრინგარი ჰქვია. იგი ვიშნუს ცოლის, სილამაზისა და ნაყოფიერების ქალღმერთ შრი-ლაკშმის უკავშირდება. ინდოელი ქალი ლამაზად მიიჩნევა, თუ მას სილამაზის 16 ნიშანი ამშვენებს, რაც მთვარის ფაზებთანაა დაკავშირებული (თანაც, ინდურ მითოლოგიაში ნახევარღმერთები 16 წლისანი არიან).
 
შუბლზე დეკორატიულ ხალს ბინდი ჰქვია. მას "მესამე თვალის" ადგილზე იკეთებენ.
 
ქმრის მორჩილი, გათხოვილი ქალი ვარცხნილობის განაყოფს წითელი ფხვნილით იღებავს. პირველად მას ქორწილის დღეს იკეთებენ. წითელი ნაყოფიერების, ძალაუფლებისა და სატის (მსხვერპლშეწირვის რიტუალი) სიმბოლოა. ქვრივის პატიოსნებაში ეჭვი რომ არავის
 
შეჰპაროდა, გარდაცვლილ ქმართან ერთად, ცოცხლად წვავდნენ.
 
ტიკა სამკაულია, რომელსაც გათხოვილი ქალები ვარცხნილობის განაყოფში იკეთებენ. მისი დაბოლოება შუბლის ცენტრში უნდა მოექცეს. ტიკა ქალის სიმბოლოა, რომელმაც ქმრის ოჯახის ტრადიციები უნდა დაიცვას და მემკვიდრეები გაუჩინოს.
 
თვალის გარშემო შავი ფანქრით შესრულებულ კონტურს კოლი ჰქვია.
 
ძველად, ღალატში შემჩნეულ ცოლს ცხვირს აჭრიდნენ. ცხვირში საყურე - დეფლორაციის სიმბოლოა.
 
ინდოელ ქალს ყელი მძივით (ჰაარა) უნდა ჰქონდეს დაფარული. მიაჩნიათ, რომ სამკაულს სიყვარულის შენარჩუნება, წარმატების მოტანა და ავი თვალისგან დაცვა შეუძლია.
 
საყურეს კარნ პხული (ყვავილი ყურში) ჰქვია. ინდოელების დაკვირვებით, ღმერთებსა და ფილოსოფოსებს გრძელი ბიბილოები ჰქონდათ. ქალისთვის საყურეს ბედნიერება მოაქვს. რაც უფრო ძვირფასი საყურე უკეთია ქალს, მით უფრო ბედნიერია. ზოგჯერ საყურე იმდენად მძიმეა, რომ მას სარჭებით თმაზე იმაგრებენ.
 
მეჰენდი ინით შესრულებული ნახატია, რომელიც მხოლოდ რამდენიმე დღე ძლებს. ძველ ეგვიპტეში ქალები ინით მთელ სხეულს იხატავდნენ. XII საუკუნიდან მეჰენდის გაკეთება ინდოეთშიც დაიწყეს. ქორწილის წინადღეს პატარძალს ხელ-ფეხს უხატავენ, დარჩენილ ინას კი მიწაში მარხავენ. რაც უფრო დიდხანს ძლებს ინის ნახატი, მით მყარი იქნება ცოლ-ქმრის სიყვარული. მეჰენდის დღესასწაულებზეც იკეთებენ.
 
გათხოვილი ქალი საზოგადოებაში სამაჯურების გარეშე არასდროს ჩნდება. მას ყოველ ხელზე 8, 12 ან 24 სამაჯური უნდა ეკეთოს.
 
სილამაზის სიმბოლოდ მიიჩნევა ორნამენტებითა და ძვირფასი თვლებით დამშვენებული სამაჯური მკლავზე. მას ბააჯიუბანდი ჰქვია.
 
ცერა თითს - მტევნის მეფეს ეძახიან. ინდოელმა ქალმა ამ თითზე სარკიანი ბეჭედი უნდა ატაროს, ახალგაღვიძებულმა პირველად სარკეში რომ ჩაიხედოს. დანარჩენ თითებზე ოქროს ბეჭდები უნდა ეკეთოს, ერთმანეთთან 5 ძეწკვით მიმაგრებული, ხოლო სამაჯურებთან - სამით.
 
თმა სიცოცხლის ენერგიის სიმბოლოა. ძველად ადამიანები ღმერთებს საკუთარ თმას სწირავდნენ. ქალმა ნაწნავი უნდა ატაროს, რადგან სამ ძირითადად ღმერთს მიაგოს პატივი. ინდოელი ქალი გრძელ ნაწნავს (კეშაპაშაჩარაჩნას) ატარებს.
 
კამარბანდი სარის დასამაგრებელი ქამარია, გათხოვილი ქალი მასზე გასაღებების აცმას იმაგრებს. ასეთ აცმას დედამთილი რძალს გადასცემს, ამით მიანიშნებს, რომ ოჯახის საქმეებს მას გადააბარებს.
 
ინდოელი ქალები ფეხის სამაჯურზე ზოგჯერ ზანზალაკებს იმაგ¬რებენ. ფეხსამკაული შესაძლოა, ფეხის თითებზე წამოცმულ ბეჭდებზე იყოს დამაგრებული. 
ინდური ეროვნული სამოსია სარი. ინდოელი ქალი ვერც კი გაბედავს ევროპული სამოსის ჩაცმას.
культура
კულტურის სამინისტრომ დათო დოიაშვილი თეატრის ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა

კულტურის სამინისტრომ დავით დოიაშვილი “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა. შესაბამის განცხადებას საქართველოს კულტურის სამინისტრო ავრცელებს.

კულტურის სამინისტრო გადაწყვეტილების მიზეზებს განმარტავს და აცხადებს, რომ სამინისტროს მხრიდან "არაერთგზის გაფრთხილების" მიუხედავად, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ "ვალდებულებას არ ასრულებდა", ხოლო თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

“ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი” არის სახელმწიფოს მიერ დაფუძნებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

სახელმწიფო პროფესიული თეატრი, ისევე, როგორც ნებისმიერი სხვა სსიპ-ი ანგარიშვალდებულია და აქვს კანონით დაკისრებული მოვალეობა, აღასრულოს მიზნები, რისთვისაც სახელმწიფომ დააფუძნა.

კერძოდ, თეატრში შემოქმედებითი საქმიანობა უნდა ხორციელდებოდეს ისევე უწყვეტად, როგორც სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მისი დაფინანსება ხორციელდება.

საქართველოს კულტურის სამინისტროს მხრიდან არაერთგზის გაფრთხილების მიუხედავად, სამწუხაროდ, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ ამ ვალდებულებას არ ასრულებდა. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული უწყვეტი დაფინანსების პირობებში, თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

აქედან გამომდინარე, კულტურის სამინისტრომ, როგორც სსიპ “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” დამფუძნებელმა უწყებამ, მიიღო კანონისმიერი გადაწყვეტილება, სსიპ-ის უწყვეტ და გამართულ ფუნქციონირებაზე პასუხისმგებელი პირის, თეატრის ხელმძღვანელის, დავით დოიაშვილის თანამდებობიდან გათავისუფლების შესახებ”, - აღნიშნულია განცხადებაში.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати