USD 2.7503
EUR 3.1249
RUB 3.3429
Тбилиси
საქართველოს რკინიგზა - თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტის ოპტიმალური გადაწყვეტა დღემდე ვერ ვნახეთ
дата:  773

თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტი ისევ დაპაუზებულია. მთავრობამ და "საქართველოს რკინიგზას" ვერ გადაწყვიტეს, გადავა თუ არა თბილისის ცენტრიდან რკინიგზის სატვირთო ნაწილი და ამასთან, თუ 2010 წელს დაწყებული პროექტი არაეფექტიანი იყო, რა დატვირთვა ექნება უკვე აშენებულ ინფრასტრუქტურას.

"შემოვლითი რკინიგზის პროექტი სესხის ფარგლებში დაიწყო, რომლის ჯამური თანხა 500 მილიონი დოლარია. აქედან ნახევარი რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტში წავიდა, ნახევარი მიწაში ჩაიდო, უკუგების გარეშე და 7 წელია ეს (შემოვლითი რკინიგზის პროექტი) კომპანიას მხრებზე აწვება. ამ სესხის პროცენტს კომპანია, ჩვენი მენეჯმენტი იხდის, ჩვენი რესურსებიდან გამომდინარე და დღემდე ვერ ვნახეთ ერთობლივად – ვერც ეკონომიკურ გუნდთან და ვერც რკინიგზაში მისი ოპტიმალური გადაწყვეტა. ანუ როგორც რკინიგზა, ის ვერ განვითარდება.

თუ არ არსებობს ტექნიკურ–ეკონომიკური დასაბუთება, პროექტის დაწყება არაა მიზანშეწონილი. ეს ჩემი სუბიექტური და ობიექტური აზრია და მეორე საკითხი, რომელსაც ხაზს არავინ უსმევს – თბილისის შემოვლითი რკინიგზა გადის ახლო დისტანციაზე თბილისის ზღვასთან და საკმაოდ ჩვეულებრივი მოვლენაა ნებისმიერი ავარია რკინიგზაზე. შესაბამისად, ერთი ცისტერნის ავარიის შემთხვევაშიც კი შეიძლება თბილისის ზღვა რამდენიმე ათეული წლით დაბინძურდეს. საკმაოდ სარისკო პროექტი აღმოჩნდა და მეორე – ყველაზე მნიშვნელოვანი, ერთი თანხა, ერთი ტრანში გადამისამართდა რომ გამტარუნარიანობა გაიზარდოს (მოდერნიზაციის პროექტის მიხედვით) და მეორე – ვიწრო ყელი ჩნდებოდა თბილისის შემოვლით რკინიგზაზე, ანუ ორი ურთიერთსაწინააღმდეგო პროექტი დაიბადა ერთი ფინანსური წყაროდან", – განაცხადა "საქართველოს რკინიგზის" გენერალურმა დირექტორმა დავით ფერაძემ.

მისივე თქმით, წლების წინ, გადაწყვეტილების მიმღები პირი თავად რომ ყოფილიყო, ამ 500 მილიონი აშშ დოლარის მოცულობის სესხს არ აიღება.

"500 მილიონ აშშ დოლარს ევროობლიგაციების სახით არ განვათავსებდი და გამოვიტანდი 250-300 მლნ დოლარს. ამ წყაროდან შემოვლითი რკინიგზა ნამდვილად არ დაფინანსდებოდა. ამას არც დავიწყებდი", – აღნიშნა მან.

თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტის განვითარებაზე 2013 წლამდე $230 მილიონი დოლარი დაიხარჯა, თუმცა "ქართული ოცნების" ხელისუფლებაში მოსვლის შემდეგ მთავრობამ დაასკვნა, რომ პროექტი წამგებიანი იყო და მისი განვითარება შეჩერდა, სანახევროდ აშენებული ინფრასტრუქტურა კი დაკონსერვდა.

"საპარტნიორო ფონდის" გენერალურმა დირექტორმა დავით საგანელიძემ განაცხადა, რომ შემოვლითი რკინიგზის საფუძველზე, შესაძლოა თბილისის შემოვლითი ავტომაგისტრალი აშენდეს. პროექტი კერძო ინვესტორმა უნდა განახორციელოს, რომლის დაინტერესების მიზნითაც დავით საგანელიძეს აქვს ინიციატივა, რომ იმავე კომპანიას გადაეცეს შემოვლითი მაგისტრალის მიმდებარედ გარკვეული უძრავი ქონება, სადაც საცხოვრებელი სახლები აშენდება.

культура
კულტურის სამინისტრომ დათო დოიაშვილი თეატრის ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა

კულტურის სამინისტრომ დავით დოიაშვილი “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა. შესაბამის განცხადებას საქართველოს კულტურის სამინისტრო ავრცელებს.

კულტურის სამინისტრო გადაწყვეტილების მიზეზებს განმარტავს და აცხადებს, რომ სამინისტროს მხრიდან "არაერთგზის გაფრთხილების" მიუხედავად, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ "ვალდებულებას არ ასრულებდა", ხოლო თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

“ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი” არის სახელმწიფოს მიერ დაფუძნებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

სახელმწიფო პროფესიული თეატრი, ისევე, როგორც ნებისმიერი სხვა სსიპ-ი ანგარიშვალდებულია და აქვს კანონით დაკისრებული მოვალეობა, აღასრულოს მიზნები, რისთვისაც სახელმწიფომ დააფუძნა.

კერძოდ, თეატრში შემოქმედებითი საქმიანობა უნდა ხორციელდებოდეს ისევე უწყვეტად, როგორც სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მისი დაფინანსება ხორციელდება.

საქართველოს კულტურის სამინისტროს მხრიდან არაერთგზის გაფრთხილების მიუხედავად, სამწუხაროდ, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ ამ ვალდებულებას არ ასრულებდა. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული უწყვეტი დაფინანსების პირობებში, თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

აქედან გამომდინარე, კულტურის სამინისტრომ, როგორც სსიპ “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” დამფუძნებელმა უწყებამ, მიიღო კანონისმიერი გადაწყვეტილება, სსიპ-ის უწყვეტ და გამართულ ფუნქციონირებაზე პასუხისმგებელი პირის, თეატრის ხელმძღვანელის, დავით დოიაშვილის თანამდებობიდან გათავისუფლების შესახებ”, - აღნიშნულია განცხადებაში.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати