USD 2.7084
EUR 2.9337
RUB 2.9233
Тбилиси
საქართველოს რკინიგზა - თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტის ოპტიმალური გადაწყვეტა დღემდე ვერ ვნახეთ
дата:  503

თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტი ისევ დაპაუზებულია. მთავრობამ და "საქართველოს რკინიგზას" ვერ გადაწყვიტეს, გადავა თუ არა თბილისის ცენტრიდან რკინიგზის სატვირთო ნაწილი და ამასთან, თუ 2010 წელს დაწყებული პროექტი არაეფექტიანი იყო, რა დატვირთვა ექნება უკვე აშენებულ ინფრასტრუქტურას.

"შემოვლითი რკინიგზის პროექტი სესხის ფარგლებში დაიწყო, რომლის ჯამური თანხა 500 მილიონი დოლარია. აქედან ნახევარი რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტში წავიდა, ნახევარი მიწაში ჩაიდო, უკუგების გარეშე და 7 წელია ეს (შემოვლითი რკინიგზის პროექტი) კომპანიას მხრებზე აწვება. ამ სესხის პროცენტს კომპანია, ჩვენი მენეჯმენტი იხდის, ჩვენი რესურსებიდან გამომდინარე და დღემდე ვერ ვნახეთ ერთობლივად – ვერც ეკონომიკურ გუნდთან და ვერც რკინიგზაში მისი ოპტიმალური გადაწყვეტა. ანუ როგორც რკინიგზა, ის ვერ განვითარდება.

თუ არ არსებობს ტექნიკურ–ეკონომიკური დასაბუთება, პროექტის დაწყება არაა მიზანშეწონილი. ეს ჩემი სუბიექტური და ობიექტური აზრია და მეორე საკითხი, რომელსაც ხაზს არავინ უსმევს – თბილისის შემოვლითი რკინიგზა გადის ახლო დისტანციაზე თბილისის ზღვასთან და საკმაოდ ჩვეულებრივი მოვლენაა ნებისმიერი ავარია რკინიგზაზე. შესაბამისად, ერთი ცისტერნის ავარიის შემთხვევაშიც კი შეიძლება თბილისის ზღვა რამდენიმე ათეული წლით დაბინძურდეს. საკმაოდ სარისკო პროექტი აღმოჩნდა და მეორე – ყველაზე მნიშვნელოვანი, ერთი თანხა, ერთი ტრანში გადამისამართდა რომ გამტარუნარიანობა გაიზარდოს (მოდერნიზაციის პროექტის მიხედვით) და მეორე – ვიწრო ყელი ჩნდებოდა თბილისის შემოვლით რკინიგზაზე, ანუ ორი ურთიერთსაწინააღმდეგო პროექტი დაიბადა ერთი ფინანსური წყაროდან", – განაცხადა "საქართველოს რკინიგზის" გენერალურმა დირექტორმა დავით ფერაძემ.

მისივე თქმით, წლების წინ, გადაწყვეტილების მიმღები პირი თავად რომ ყოფილიყო, ამ 500 მილიონი აშშ დოლარის მოცულობის სესხს არ აიღება.

"500 მილიონ აშშ დოლარს ევროობლიგაციების სახით არ განვათავსებდი და გამოვიტანდი 250-300 მლნ დოლარს. ამ წყაროდან შემოვლითი რკინიგზა ნამდვილად არ დაფინანსდებოდა. ამას არც დავიწყებდი", – აღნიშნა მან.

თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტის განვითარებაზე 2013 წლამდე $230 მილიონი დოლარი დაიხარჯა, თუმცა "ქართული ოცნების" ხელისუფლებაში მოსვლის შემდეგ მთავრობამ დაასკვნა, რომ პროექტი წამგებიანი იყო და მისი განვითარება შეჩერდა, სანახევროდ აშენებული ინფრასტრუქტურა კი დაკონსერვდა.

"საპარტნიორო ფონდის" გენერალურმა დირექტორმა დავით საგანელიძემ განაცხადა, რომ შემოვლითი რკინიგზის საფუძველზე, შესაძლოა თბილისის შემოვლითი ავტომაგისტრალი აშენდეს. პროექტი კერძო ინვესტორმა უნდა განახორციელოს, რომლის დაინტერესების მიზნითაც დავით საგანელიძეს აქვს ინიციატივა, რომ იმავე კომპანიას გადაეცეს შემოვლითი მაგისტრალის მიმდებარედ გარკვეული უძრავი ქონება, სადაც საცხოვრებელი სახლები აშენდება.

спорт
კახა კალაძე: ეს არ არის უბრალოდ გამარჯვება, ეს თარიღი საქართველოს უახლეს ისტორიაში ოქროს ასოებით იწერება

საქართველოს ფეხბურთელთა ეროვნული ნაკრების გამარჯვების შემდეგ, საქართველოს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი კობახიძე, თბილისის მერი კახა კალაძე და ნაკრების წევრები პირველი რესპუბლიკის მოედანზე შეკრებილ გულშემატკივრებს შეუერთდნენ და გამარჯვება მათთან ერთად აღნიშნეს.

კახა კალაძემ მადლობა გადაუხადა ეროვნულ ნაკრებს და და კიდევ ერთხელ ხაზი გაუსვა პლეიოფის ფინალში გამარჯვების განსაკუთრებულ მნიშვნელობას.

„გილოცავთ! რთულია, ვისაუბრო იმაზე, თუ რამხელა გამარჯვება მოიპოვა ჩვენმა ქვეყანამ. ეს არის ის, რასაც ათეულობით წელი ველოდებოდით. ეს არ არის უბრალოდ გამარჯვება, ეს არის ისტორიის დაწერა. საქართველოს უახლეს ისტორიაში 2024 წლის 26 მარტი ოქროს ასოებით იწერება, იმიტომ, რომ ჩვენი ეროვნული ნაკრები ითამაშებს ევროპის ჩემპიონატზე“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

დედაქალაქის მერმა მადლობა გადაუხადა ეროვნული ნაკრების გულშემატკივარსაც.

„მადლობა ყველას, ვინც მოედანზე იმყოფებოდა, ვინც სახლიდან უყურებდა ამ თამაშს. ყოველთვის, როცა ჭირდებოდა საქართველოს ეროვნულ ნაკრებს, იდექით მის გვერდში. იყო უამრავი წაგება, იყო რთული პერიოდი, მაგრამ ყოველთვის იდექით იქ, სადაც ჭირდებოდა ქართულ ფეხბურთს, ქართულ სპორტს და ამისთვის მინდა მადლობა გითხრათ თითოეულ თქვენგანს“, - მიმართა გულშემატკივრებს კახა კალაძემ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати