USD 2.7117
EUR 3.1231
RUB 3.3487
Тбилиси
საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრის, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტ შიოს (მუჯირი) ქადაგება ამაღლების დღესასწაულზე
дата:  469

,,გავმხნევდეთ და ნურაფრის შეგვეშინდება... უფალი იესო ქრისტე მუდამჟამს იყო, არის და იქნება ჩვენთან, ოღონდაც ჩვენ გული გავუხსნათ სულიწმიდის მოსვლას, ოღონდაც ჩვენ ვიქონიოთ იესო ქრისტეს მიერ დაარსებული ეკლესიის რწმენა და სიყვარული და მაშინ, მართლაც, ვის შეუძლია ვნებად ჩვენდა, ვისა გვეშინოდეს?!"

სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.
 ქრისტეს მიერ საყვარელნო მამანო, ძმანო და დანო, გილოცავთ ამაღლების დიდებულ დღესასწაულს.
 
გადმოგცემთ სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და ლოცვა-კურთხევას.
 
 უფალი ჩვენი იესო ქრისტე ჯერ კიდევ საიდუმლო სერობაზე ეუბნებოდა თავის მოწაფეებს, რომ იგი მამა ზეციერთან მიდის, იმისთვის, რომ მათ განუმზადოს ადგილი და მოუვლინოს სულიწმიდა. „უმჯობესია თქვენთვის, რომ წავიდე, რადგან თუ არ წავალ, ნუგეშისმცემელი ვერ მოვა თქვენთან, ხოლო თუ წავალ, მე მოგივლენთ მას“, - ამბობს უფალი სულიწმიდის შესახებ.
 
 იმჟამად მოციქულებისთვის ეს რთულად გასაგები იყო. მათ ვერ გაიგეს კიდეც ეს სიტყვები სათანადოდ, მაგრამ როგორც იცით, ჯვარცმისა და მკვდრეთით აღდგომის შემდეგ უფალი იესო ქრისტე 40 დღის განმავლობაში იყო მოციქულებთან. ეცხადებოდა მათ, მოძღვრავდა და საღვთო განგებულების საიდუმლოებებს განუმარტავდა. სწორედ ამიტომ, როდესაც ისინი მიდიან ელეონის მთაზე, ბევრად მეტი იციან კაცობრიობის გამოხსნის საიდუმლოების შესახებ. და აი, ისინი ემშვიდობებიან მაცხოვარს და იესო ქრისტე ზეცად მაღლდება მათ თვალწინ.
 
რა არის ზეცად ამაღლების მნიშვნელობა ჩვენი სულის გადარჩენისთვის? პირველ რიგში, ეს არის ადამიანის ბუნების განდიდება, რომ კაცობრივი ბუნება მკვდრეთით აღდგომილი და ზეცად ამაღლებული, ყოვლადწმინდა სამების წიაღში მაღლდება და ჯდება მარჯვენით მამისა. აი, ასეთი დიდი საიდუმლოებაა.
 
 თქვენ გახსოვთ უფალი იესო ქრისტეს სიტყვები, როდესაც იგი მამა ღმერთს მიმართავს: „დიდება, რომელიც შენ მომეცი, მე მათ მივეცი, ჩემს მოწაფეებს და მიმდევრებს. მამაო, სადაც მე ვიქნები, მსურს, იქვე იყვნენ ისინიც“. იქ იმყოფება უფალი იესო ქრისტეს საღვთო ბუნება და ადამიანური ბუნებაც, რომელსაც ჩვენ ვეზიარებით ეკლესიაში სულიწმიდის მადლით.
 
 კიდევ ერთი მნიშვნელობა ზეცად ამაღლებისა გახლავთ ის, რომ ამაღლებით გზა გაეხსნა ყოვლადწმინდა სამების მესამე ჰიპოსტასს ამ სამყაროში მოსასვლელად. ამაზეც ამბობს უფალი იესო ქრისტე: „მე მოგივლენთ თქვენ სულიწმიდას და როდესაც მოვა ნუგეშისმცემელი, იგი წაგიძღვებათ თქვენ ყოველი ჭეშმარიტებისკენ“. ჩვენ ვიცით, რომ მართლაც, სულიწმიდა მოევლინა სამყაროს, გარდამოვიდა მოციქულებზე იმისთვის, რომ განწმინდოს და აკურთხოს ჩვენი ცხოვრება, აცხონოს ჩვენი სულები სულიწმიდის იმ ნიჭებით, რომლებიც გვეძლევა ჩვენ ეკლესიაში.
 
 დღეს ჩვენ სამოციქულოში ასევე მოვისმინეთ, რომ წმინდა ანგელოზები ეტყვიან მოციქულებს, რომლებიც უცქერენ ზეცად აღმავალ იესო ქრისტეს, რომ იმავე გზით მოვა იგი მეორედ ზეციდან დიდებით. ამაზეც არსებობს უფალი იესო ქრისტეს წინასწარმეტყველება. იგი ამბობს წმინდა იოანე ღვთისმეტყველის გამოცხადებაში: „აჰა, მოვალ მალე და საქმეთაებრ მივაგებ ყოველივეს“. ე.ი. იგი მეორედ მოვა ადამიანთა განსჯისთვის, რომ განსაჯოს, თუ რამდენად მივიღეთ ჩვენ ყოველივე ის სიკეთე, რომელიც მან გვიბოძა ჩვენ თავისი განკაცებითა და სულიწმიდის მოვლინებით.
 
 სახარებაში ნათქვამია, რომ მოციქულები დიდი სიხარულით ბრუნდებიან იერუსალიმში. თითქოს, განშორება მოხდა საყვარელ მოძღვართან, სად არის აქ სიხარულის საბაბი, მაგრამ, აი, რაზეც მე მოგახსენეთ ახლა, სწორედ ეს იყო მიზეზი მათი დიდი სიხარულისა. იმიტომ რომ, მათ უწყოდნენ - ეს განშორება არ არის სამუდამო, არამედ დროებითია, ვინაიდან მათ ახსოვდათ უფალი იესო ქრისტეს კიდევ ერთი დანაპირები: „არ დაგტოვებთ თქვენ ობლად, მე თქვენთან ვარ ვიდრე აღსასრულამდე სოფლისა. ვინ შემძლებელ არს ვნებად თქვენდა,,“ - ასეთი სიტყვებია დღესასწაულის კონდაკში, ე.ი. ვის შეუძლია, რომ თქვენ გავნოს?!
 
ღმერთმა დაგლოცოთ, ძვირფასო ძმებო და დებო. კიდევ ერთხელ გილოცავთ ამ დიდებულ დღესასწაულს და, მართლაც, გავმხნევდეთ და ნურაფრის შეგვეშინდება, იმიტომ რომ უფალი იესო ქრისტე მუდამჟამს იყო, არის და იქნება ჩვენთან, ოღონდაც ჩვენ გული გავუხსნათ სულიწმიდის მოსვლას, ოღონდაც ჩვენ ვიქონიოთ იესო ქრისტეს მიერ დაარსებული ეკლესიის რწმენა და სიყვარული და მაშინ, მართლაც, ვის შეუძლია ვნებად ჩვენდა, ვისა გვეშინოდეს?!
 
ღმერთმა გაგახაროთ და დაგლოცოთ.
 
 მინდა, დღევანდელი დღე განსაკუთრებით სიყვარულით მივულოცო სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ს და მადლობა გადავუხადო მისი დიდი ღვაწლისთვის, ვინაიდან მან მთელი თავისი ცხოვრება და მოღვაწეობა უძღვნა სწორედ ჩვენი ერის სულიერ ამაღლებას.
 
 ღმერთმა დაგლოცოთ, გაგაძლიეროთ, გაგახაროთ და აღგამაღლოთ უფალმა თქვენ და სრულიად საქართველო, ამინ!
 
თბილისის ყოვლადწმინდა სამების სახელობის საპატრიარქო ტაძარი
 
25 მაისი, 2023 წელი
общество
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати