USD 2.7127
EUR 3.1386
RUB 3.3552
Tbilisi
საბერძნეთი და მართლმადიდებლობა შოკშია ეგვიპტის გადაწყვეტილებით, სანაიას უძველესი მონასტრის ჩამორთმევის გამო
Date:  467

„უდიდესად უპრეცედენტო და მიუღებელი“ გადაწყვეტილებით, ეგვიპტემ უბრძანა წმინდა ეკატერინეს მონასტრის დახურვა – ქრისტიანული სამყაროს უძველესი მონასტრის, რომელიც უწყვეტად ფუნქციონირებდა საუკუნეების განმავლობაში. ეს ნაბიჯი აღშფოთებას იწვევს რელიგიური ლიდერების მხრიდან და მოულოდნელობას – საბერძნეთის მთავრობისთვის, მიუხედავად ბოლო დროინდელი მაღალი დონის დიპლომატიური გარანტიებისა.

ათენისა და სრულიად საბერძნეთის მთავარეპისკოპოსმა იერონიმემ მკვეთრი რეაქცია გამოავლინა და განაცხადა: „კიდევ ერთი ისტორიული დაცემა, რომელსაც განიცდის ელინიზმი და მართლმადიდებლობა.“ არსებული ინფორმაციით, საბერძნეთის მთავრობაში გაოგნებაა, მით უფრო, რომ საკითხი, როგორც იუწყებიან, განიხილეს საბერძნეთის პრემიერ-მინისტრ კირიაკოს მიცოტაკისსა და ეგვიპტის პრეზიდენტ აბდელ ფატაჰ ალ-სისის შორის მიმდინარე თვეში გამართულ შეხვედრაზე. საბერძნეთის საგარეო საქმეთა სამინისტრო უკვე მართავს კრიზისს და მას უმაღლესი პრიორიტეტი მიენიჭა. მონასტერი, რომელიც დაარსა ბიზანტიის იმპერატორმა იუსტინიანემ 15 საუკუნის წინ, მსოფლიოს მასშტაბით სარგებლობს უდიდესი პატივისცემით.

 მიუხედავად მრავალი ისტორიული რყევისა, ის საოცრად გადაურჩა წარსულის ქარიშხლებს. თუმცა, ამჟამინდელი გადაწყვეტილება, რომელიც მშვიდობის დროს რელიგიური თავისუფლებების უხეშ დარღვევად აღიქმება, ითვალისწინებს მონასტრის ფუნქციონირების შეწყვეტას. არსებული ინფორმაციით, დაგეგმილია წმინდა ეკატერინეს მონასტრის მუზეუმად გადაკეთება, ხოლო მისი ფართო ქონება ეგვიპტეში სახელმწიფო საკუთრებაში გადავა.

ეგვიპტის გატეხილი დაპირებები სანაის მონასტერზე ეს რადიკალური გადაწყვეტილება პირდაპირ ეწინააღმდეგება იმ დაპირებებს, რაც, როგორც იუწყებიან, პრეზიდენტმა ალ-სისიმ მისცა პრემიერ-მინისტრ მიცოტაკისს ეგვიპტელი ლიდერის ახლახან ათენში ვიზიტისას. მონასტრის ქონების კონფისკაციის გარდა, ეგვიპტი აპირებს მონაზვნური საზოგადოების გაყრას და მონასტრის შენობების უბრალო ტურისტულ ღირსშესანიშნაობად გადაქცევას, მსგავსად პირამიდებისა. მონაზვნები, რომლებიც თვლიან, რომ ეს ისტორიული გადაწყვეტილება მათ უფლებებს უხეშად არღვევს, იწყებენ გლობალურ კამპანიას ქრისტიანული ეკლესიებისა და სხვა მონოთეისტური რელიგიების მხარდასაჭერად.

სასამართლოს გადაწყვეტილება მონასტრის შესახებ და ზეწოლა ეს უპრეცედენტო ქმედება, როგორც ჩანს, უკავშირდება ეგვიპტური სასამართლოს მიერ გუშინ გამოტანილ განჩინებას, რაც ასრულებს სახელმწიფოს ხანგრძლივ იურიდიულ შეტევას მონაზვნურ საზოგადოებაზე.

წყაროების ინფორმაციით, ეგვიპტე წლების განმავლობაში ახორციელებდა იურიდიულ ზეწოლას, ჯერ კიდევ იმ პერიოდიდან, როცა ქვეყანაში „მუსლიმთა საძმო“ იყო ხელისუფლებაში, მონასტრის დახურვის სისტემური მცდელობებით. საბერძნეთის მთავრობა აქტიურად უჭერდა მხარს მონაზვნების ბრძოლას, თავად პრემიერ-მინისტრი მიცოტაკისი არაერთხელ ეუბნებოდა ეგვიპტის პრეზიდენტს, რომ ჩარეულიყო სიტუაციაში.

პრეზიდენტ ალ-სისის ოფიციალური ვიზიტის დროს ათენში მაისის დასაწყისში, მონასტრის ბედი ერთ-ერთი მთავარი თემა იყო. თითქოს მიღწეულ იქნა შეთანხმება სასამართლო ზეწოლის შეწყვეტაზე და მონასტრის შეუფერხებლად ფუნქციონირების გაგრძელებაზე. მიცოტაკისისა და ალ-სისის ერთობლივ საჯარო განცხადებებში ხაზგასმით იყო საუბარი მონასტრის უნიკალური ხასიათის დაცვის აუცილებლობაზე. თუმცა გუშინდელი სასამართლო განაჩენი მკვეთრად ეწინააღმდეგება ამ საჯარო დაპირებებს.

 ეს მოულოდნელი გადაწყვეტილება სერიოზულ კითხვებს აჩენს ეგვიპტის ხელისუფლების რეალურ განზრახვებზე, რომელიც, როგორც ჩანს, აგრძელებს იმ პოლიტიკას, რაც „მუსლიმთა საძმოს“ პერიოდში დაიწყო. მთავარეპისკოპოსი იერონიმე: „ელინიზმი და მართლმადიდებლობა კიდევ ერთ ისტორიულ დაცემას განიცდიან“ ათენისა და სრულიად საბერძნეთის მთავარეპისკოპოსმა იერონიმემ მკაცრი განცხადება გაავრცელა და გამოხატა „უზარმაზარი მწუხარება და გამართლებული მრისხანება.“ მან მოუწოდა „ყველა ბერძენს და ყველა საერთაშორისო ინსტიტუტს“ მყისიერი მობილიზაციისკენ, ხაზგასმით აღნიშნა, რომ „მონასტრის ქონება ჩამოერთვა, ხოლო მართლმადიდებლობისა და ელინიზმის ეს სულიერი შუქურა გადარჩენის ზღვარზეა.“

„არ მსურს და არ შემიძლია დავიჯერო, რომ დღეს ელინიზმი და მართლმადიდებლობა კიდევ ერთ ისტორიულ დაცემას განიცდიან,“ – განაცხადა მან და კონსტანტინოპოლის დაცემის წლისთავს მიუთითა: „ეს არ უნდა დავუშვათ.“ მთავარეპისკოპოსმა ეგვიპტის მთავრობა დაადანაშაულა იმაში, რომ მან „იგნორირება გაუკეთა პრეზიდენტის მიერ პრემიერ-მინისტრისადმი ცოტა ხნის წინ გაცემულ დაპირებებს, დაარღვია კანონის საფუძველი და ერთპიროვნულად სცადა მონასტრის არსებობის, მისი სულიერი და კულტურული საქმიანობის სრულად გაქრობა.“ მან თავისი სიტყვა დაასრულა ემოციური მოწოდებით: „მოვუწოდებ ყველა ბერძენს და ყველა საერთაშორისო ავტორიტეტს, გააცნობიერონ ეს უდიდესი მნიშვნელობის საკითხი და დაუყოვნებლივ იმოქმედონ წმინდა სანაიას მონასტრის რელიგიური თავისუფლებების დასაცავად. კატეგორიულად ვგმობ ყოველგვარ მცდელობას, შეიცვალოს ის რეჟიმი, რომელიც ამ რეგიონში 15 საუკუნეა მოქმედებს და მოვუწოდებ პასუხისმგებელ ბერძნულ მთავრობას და პირადად პრემიერ-მინისტრს – მიიღონ გადამწყვეტი ზომები.“

წყარო:https://greekreporter.com/

 
society
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way