USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
რუსლან შავაძე - უკრაინის არმიის მანევრები ერთდროულად ფრონტის სხვადასხვა მიმართულებაზე აქამდე ამ ინტენსივობით არასდროს არ ყოფილა ასეთი წარმატებული, როგორც ბოლო დღეების განმავლობაში
Date:  457
კრაინის არმიის მანევრები ერთდროულად ფრონტის სხვადასხვა მიმართულებაზე აქამდე ამ ინტენსივობით არასდროს არ ყოფილა ასეთი წარმატებული, როგორც ბოლო დღეების განმავლობაში, ანუ პრიგოჟინის არშემდგარი ამბოხის უკუეფექტი და დემორალიზებული საოკუპაციო ძალები…
 
1) ბახმუტის ფრონტის სამხრეთის ფლანგზე უკრაინის 28-ე ბრიგადის სამხედროებმა კორდოუმოვკას კაშხალზე აღმართეს დროშა, მდინარე სევერსკი დონეცზე კლიშეევკას მიმართულებით სრულიად იქნა გაწმენდილი მდინარე სევერსკი დონეცის მარჯვენა სანაპირო ოკუპანტებისაგან, მზადდება პლაცდარმი მდინარის მარცხენა სანაპიროზე შემდგომი მანევრებისათვის, უკრაინის შეიარაღებული ძალების
80-ე აერომობილური ბრიგადის მებრძოლები წარმატებული კომტრიერიშების შემდეგ კილომტერზე მეტით დაწინაურდნენ და მიუახლოვდნენ დასახლება კლეშეევკას რომელიც ფაქტობრივად ოპერატიულ ალყაში იმყოფება უკრაინელი სამხედროების კონტრიერიშების შედეგად…
 
2) სამხრეთის ფრონტის მიმართულება- დონეცკისა და ზაპოროჟიის ოლქის მომიჯნავედ როგორც მოსალოდნელი იყო რივნოპილის განთავისუფლების შემდგომ უკრაინული ტაქტიკური დონის ჯგუფები გააქტიურდნენ ფლანგებზე პლაცდარმის მოწყობის შემდგომ, წარმატებით მიმდინარეობს კონტრიერიშები
სტარომაიორსკისა და უროჟანოეს(დონეცკის ოლქი) პრიუტნესა და სტეპოვეს(ზაპოროჟიის ოლქი) მიმართულებებზე…ინტენსიურად მიმდინარეობს უკრაონის შეარაღებული ძალების მიერ საარტილერიო/სარაკეტო/საავიაციო დაბომბვები ტოკმაკის მელიტოპოლისა მიხაილოვკას მიმართულებებზე, პირადი შემადგენლობისა და საბრძოლო მასალების საწყობების განადგურებით ფრონტის დამუშავება ეფექტურად მიმდინარობს…
 
3) ხერსონის მარცხენა სანაპიროზე უკრაინულმა დივერსიულმა ჯგუფებმა მოახერხეს სხვადასხვა მიმართულებებზე შეჟონვა ოლეშკის მიმართულებაზე პლაცდარმის(დნეპირის მარცხენა სანაპიროზე) არეალების გაფართოების შემდგომ, რუსულ საოკუპაციო ძალების მიერ ხერსონის ფრონტის მოშიშვლება(ნოვა კახოვკას კაშხლის აფეთქების შემდგომ გადაისროლეს სამხედრო ნაწილები ზაპოროჟიის ფრონტზე) სტრატეგიულ დონეზე ალბათ ყველაზე დიდ შეცდომად შეიძლება ჩაითვალოს ომის ბოლო პერიოდში, რადგან კაშხლის აფეთქებით მათ ტაქტიკურ დონეზე გაიუმჯობესეს ვითარება დროებით,საშუალოვადიან პერსპექტივაში კი უკრაინული არმიის გამაგრება დნეპრის მარჯვენა სანაპიროზე მხოლოდ დროის საკითხია…
 
მცირე მასშტაბის ტაქტიკური დონის მოიერიშე ქვედანაყოფების მიერ განხორციელებული კონტრიერიშები ფრონტის სხვადასხვა მიმართულებაზე უკრაინის არმიის ერთიანი კოორდინირებული გეგმის ნაწილია, რომლის მიზანია არა მხოლოდ საოკუპაციო ძალების თავდაცვის პოზიციებში სუსტი მიმართულებების პოვნა არამედ ეს უკვე პლაცდარმის არეალებისავის გაფართოებული სამხედრო მანევრებია,
შესაძლოა ვთქვათ რომ ეს უკვე კონტრშეტევის ახალი ეტაპია მეორადი დანიშნულების ოპერატიულ-ტაქტიკური დონის ამოცანების შესასრულებლად, პლაცდარმის არეალების გაფართოებით ვიღებთ შემდეგ მოცემულობას როცა ეტაპობრივად უკრაინის არმიის მანევრულობა ქმნის იმის შესაძლებლობას რომ ფრონტის რომელიმე მიმართულებაზე გარღვევის მცდელობა ვიხილოთ, ეს სავარაუდოდ მაშინ მოხდება, როცა ყველა სამხედო კომპონენტს (საფრონტო და საარმიო ავიაცია საჰაერო საცეცხლე მხარდაჭერის უზრუნველსაყოფად) მიიღებს უკრაინის არმია მანამდე კი ეტაპობრივად მოხდება რუსული საოკუპაციო ძალების მეთოდური დამუშავება ფრონტის სხვადასხვა მიმართულებებზე ტერიტორიული პროგრესის ფონზე, თუმცა ეს დამოკიდებული იქნება ბრძოლის ველზე არსებულ ოპერატიულ-ტაქტიკურ ვითარებაზეც...
 
ცალკე განხილივის საკითხია როგორ ეფექტურად ახდენს უკრაინის არმიის გენერალიტეტი ადაპტირებას საომარ ველზე შემქნილ ვითარებასთან, ჩვენ ვიხილეთ რამდენიმე ფორმაციის კომბინირებული სამხედრო დანაყოფების ფორმაცია უშუალოდ კონტრიერიშების დროს, ბრძოლით დაზვერვისა და კონტრდარტყმების დროს(პირველ ეტაპზე როცა დაიწყო მანევრები სამხრეთის ფრონტზე) რაც გამოწვეული იყო ამ თუ იმ ფორმაციის დანაყოფების სუსტი და ძლიერი მხარეების გაანალიზებით უშუალოდ საბრძოლო დავალებების შესრულების შემდგომ, გამომდინარე აქედან რუსებს უჭირთ გამკლავება ამ ახალი ტაქტიკასთან და პროგნოზირება, ასევე ოკუპანტები ვეღარ ახდენენ საპასუხო მანევრებს დროულად, რაც აჩენს მათ თავდაცვის ხაზებში ხვრელებს, ფაქტობრივად მანევრების განხორციელების ტემპებში ცალსახად სჯაბნის უკრიუნული ქვედანაყოფები საოკუპაციო ძალებს, რაც ოპერატიულ-ტაქტიკური ინიციატივის უპირატესობაზე მეტყველებს უკრაინის შეარაღებული ძალების საპასუხოდ…
 
ფაქტია პრიგოჟინის ვოიაჟის შემდგომ რუსული საოკუპაციო ძალებში დემორალიზაციამ იმატა (ბოლო დღეების განმავლობაში ოკუპანტები მასობრივად ბარდებიან ტყვედ, თავმა იჩინა მოუმზადებელი სამხედრო კონტიგენტის დაბალბრძოლისუნარიანობამ ოკუპანტების რიგებში) მათი მართვის ვერტიკალი რთულ მდგომარეობაშია, ბუნებრივია უკრაინული ქვედანაყოფების რამდენიმე მიმართულებაზე ერთდროულად სამხედრო მანევრების განხორციელება ძალზედ რთულია და დიდ რესურსებსა და ძალისხმევას მოითხოვს, მაგრამ როგორც ჩანს უკრაინის არმიის ზურგის მომარაგების ლოჯისტიკური უზრუნველყოფა ამის შესაძლებლობას იძლევა, ამ ეტაპისათვის უაღრესად მნიშვნელოვანია უკრაინის არმიამ შეინარჩუნოს ეფექტური სამხედრო მოქმედებების ინტენსივობა.
 
ჩვენ თითქმის ყოველდღე გვესმის უკრაინის არმიის წარმატებების შესახებ რაც ერთგვარად ომში გამარჯვების ფსიქოლოგიურად გარდამტეხ როლს შეიტანს, უკრაინის არმია მიიწევს წინ დამაჯერებლად, ჩვენ უკვე ვხედავთ სტაბილური პროგრესირების დინამიკას ფრონტის ხაზებზე რომელმაც უნდა მიიღოს შეუქცევადი სახე…
 
დიდება გმირებს!
მიყევით ბმულს - რუსლან შავაძე
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way