USD 2.7080
EUR 3.1979
RUB 3.2706
Тбилиси
როდის აშენდა კასპში ცემენტის ქარხანა – ისტორია და განვითარება
дата:  995

კასპის ხსენებისას, საზოგადოების დიდ ნაწილს ცემენტის ქარხანა ახსენდება. დროთა განმავლობაში, ეს ქარხანა ქალაქის “სავიზიტო ბარათად” იქცა.

კასპის ცემენტის ქარხანა საქართველოში მნიშვნელოვანი სამრეწველო ცენტრია. მისი მშენებლობა 1926 წელს დაიწყო, 1931 წლის 25 თებერვალს კი საზეიმოდ გაიხსნა. პირველი დირექტორი იყო ა.ქებაძე

გახსნის დღიდან, საწარმოში სამი ღუმელი ამოქმედდა. ქარხანას კარიერთან საბაგირო გზა აკავშირებდა, თუმცა მოგვიანებით საბაგირო გაუქმეს და გადაზიდვისთვის სატვირთო ავტომობილების მომხარება დაიწყეს. ამჟამად, მზა პროდუქციის გადაზიდვა ხდება სარკინიგზო და საავტომობილო ტრანსპორტის მეშვეობით.

ქარხანა წლიურად აწარმოებს 761 100 ტონა ცემენტს, ხოლო კლინკერის წლიური წარმოება 691 200 ტონას შეადგენს. ცემენტის ქარხანა ადგილობრივი ნედლეულით მარაგდება.

  • ნედლეულის მოპოვება კავთისხევის და კასპის თიხის კარიერებიდან ხდება.
  • კავთისხევის კარიერიდან ხდება კირქვის მოპოვებაც – წელიწადში მოიხმარება დაახლოებით 650 000 ტონა.
  • თიხის მოპოვება ხდება კასპის თიხის კარიერიდან, წელიწადში მოიხმარება დაახლოებით 130 000 ტონა.
  • საწარმო საწვავად გამოიყენებს ნახშირს, რომლის რაოდენობაც წელიწადში შეადგენს 197500 ტონას.
  • საწარმოში დასაქმებულია დაახლოებით 700 მდე ადამიანი.

ამჟამად, კასპის ცემენტის ქარხანას კომპანია “ჰაიდელბერგცემენტი” ფლობს, რომელმაც 2016 წლიდან ქარხანაში თანამედროვე ტექნოლოგიების დანერგვა დაიწყო და ამ მიზნით, 2019 წელს ქარხნის სრული მოდერნიზაცია მოახდინა. აამუშავა კლინკერის ახალი საწარმოო ხაზი.

 

Тбилиси
თბილისის მერია ბეთანიაში სათხილამურო კურორტს მოაწყობს

ვაკის რაიონში, ბეთანიაში სათხილამურო კურორტი მოეწყობა. პროექტის ფარგლებში, ტერიტორიაზე განთავსდება 500-მეტრიანი სასრიალო ტრასა, რომლისთვისაც სრულად განახლდება არსებული ინფრასტრუქტურა.

დედაქალაქის მერიის ცნობით, რეაბილიტაცია ჩაუტარდება გარე განათების ქსელს და ღამის სრიალისთვის დამონტაჟდება სპეციალური ლამპიონები. კურორტზე, ასევე, განთავსდება თანამედროვე ტიპის საბაგირო ბიგელი, მოეწყობა ხელოვნური გათოვლიანების სისტემა და დამწყებთათვის განკუთვნილი მოძრავი ხალიჩა.

დაგეგმილ პროექტს, რომელსაც თბილისის ტრანსპორტისა და ურბანული განვითარების სააგენტო განახორციელებს, თბილისის მერი კახა კალაძე ვიცე-მერ გიორგი ტყემალაძესთან ერთად გაეცნო.

„ვაანონსებთ ჩვენი დედაქალაქისთვის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი პროექტის განხორციელებას. წლების წინ აღნიშნულ ტერიტორიაზე სასრიალო მუშაობდა, მაგრამ დღეს ფაქტობრივად, ახალი პროექტია განსახორციელებელი. პირველ რიგში, საჭიროა უშუალოდ ფერდზე მიწის სამუშაოების წარმოება, სადაც სათხილამურო ტრასა გაკეთდება. საჭიროა აღნიშნული სივრცის გაგანიერება, მოწესრიგება. გარდა ამისა, გვერდით გვაქვს მეორე ფერდი, სადაც შემდეგ ეტაპზე ნახევარკილომეტრიანი სასრიალო ტრასის პროექტის განხორციელებაა შესაძლებელი. პირველ რიგში, არსებულს მივხედავთ, ახალ პროექტს განვახორციელებთ. ბიგელის ტიპის საბაგირო, რაც წლების წინ აქ იყო, განადგურებულია. მოეწყობა თანამედროვე ტიპის საბაგირო, ღამის განათებები და მოხდება ხელოვნური გათოვლიანება. ჩვენ აქტიურად ვთანამშრომლობთ მთის ტრასების სააგენტოსთან, რისთვის მათ მადლობას ვუხდი. მათი გამოცდილების გაზიარება პრინციპულად მნიშვნელოვანია. მათვე შემოგვთავაზეს ხელოვნური საფარის გაკეთება, რაც მოგვცემს საშუალებას, რომ სხვა სეზონზეც შესაძლებელი იყოს სრიალი. ინფრასტრუქტურა სრულად მოეწყობა, კაფეებით, ბარებით და ა.შ.“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

გავრცელებული ინფორმაციის თანახმად, პროექტის მიზანია ზამთრის სპორტის განვითარება, ტურისტული პოტენციალის ამაღლება და თბილისთან ახლოს დასასვენებელი ინფრასტრუქტურის შექმნა. კურორტი ხელს შეუწყობს, როგორც ადგილობრივი მოსახლეობის დასაქმებას, ისე ეკონომიკური და სოციალური აქტივობის ზრდას.

ადგილზე, დედაქალაქის მერთან ერთად, ტრანსპორტისა და ურბანული განვითარების სააგენტოს უფროსი ნინო ბაგაშვილი, ვაკის რაიონის გამგებელი ლევან ყიფიანი და მთის ტრასების სააგენტოს უფროსი ირაკლი ბურჭულაძე იმყოფებოდნენ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати