USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
Tbilisi
რატომ დათმო ჯეკ მამ Alipay-სა და Ant Group-ზე კონტროლი და რას ნიშნავს ეს ინვესტორებისთვის?
Date:  688

წყარო:https://bm.ge

ჩინეთის ისტორიაში ყველაზე წარმატებული მეწარმე და ბიზნესმენი, ჯეკ მა საკუთარი ტექნოლოგიური კომპანიის, Ant Group-ის კონტროლს ოფიციალურად თმობს. წილობრივი გადანაწილების სტრუქტურის ცვლილებამდე ჯეკ მა კომპანიის 50.52%-ს ფლობა, ახლა კი მილიარდერის წილი Ant Group-ში სულ რაღაც 6%-მდეა შემცირებული.

Ant Group-ი რეგიონის მასშტაბით უმსხვილეს საფინანსო პლატფორმას Alipay-ს ფლობს, რომლითაც 1.3 მილიარდამდე მომხმარებელი და 80 მილიონამდე ბიზნესი სარგებლობს. ექსპერტების შეფასებით, საფონდო ბირჟაზე განთავსების შემთხვევაში, Ant Group-ის საბაზრო კაპიტალიზაცია $300-მილიარდიან ნიშნულს მიაღწევდა, რაც მას მსოფლიოს ერთ-ერთ ყველაზე ძვირად ღირებულ ფინ-ტექ კომპანიად აქცევდა.

2019-2020 წლებში ჯეკ მა ჩინეთის უმდიდრესი ადამიანი იყო და მისი ქონება $60-მილიარდიან ნიშნულს აღწევდა, თუმცა მმართველ კომუნისტურ მთავრობასთან საჯაროდ დაპირისპირების შემდეგ, მა უმწვავესი პოლიტიკური ზეწოლის წინაშე აღმოჩნდა.

ჯეკ მას მრავალმილიარდიანი ბიზნესიმპერიის დაღმასვლა 2020 წლის 24 ოქტომბერს დაიწყო, როდესაც მან საჯარო კონფერენციაზე ჩინეთის მთავრობა და მარეგულირებელი ორგანო გააკრიტიკა და მათ პოლიტიკას „შემზღუდავი“ უწოდა.

მისი სიტყვით გამოსვლიდან რამდენიმე დღეში Ant Group-ის $37 მილიარდიანი პირველადი საჯარო შეთავაზება (IPO), რომელიც მსოფლიოში ერთ-ერთი უმსხვილესი გარიგება უნდა ყოფილიყო, ჩინეთის მთავრობამ დაბლოკა. ამის შემდეგ, მისი კომპანიების წინააღმდეგ აღიძრა არაერთი საქმე და დაიწყო მრავალწლიანი საგამოძიებო პროცესი, რომლის ფარგლებში მარეგულირებელმა ორგანომ კომპანია Alibaba რეკორდული 2.8 მილიარდი დოლარით დააჯარიმა. გასულ წელს მთავრობამ Ant Group-იც დააჯარიმა, ამ შემთხვევაში კომპანიას $1 მილიარდი გადახდა დაეკისრა.

მთავრობისგან მომავალი მზარდი ზეწოლის ფონზე, სულ უფრო მეტად მცირდება ჯეკ მას ჩართულობა Alibaba-ს მართვის პროცესშიც. 2013 წელს ის კომპანიის გენერალური დირექტორის თანამდებობიდან გადადგა, 2019 წელს კი მან საბჭოც დატოვა. ამჟამად ჯეკ მა $272-მილიარდიანი საბაზრო კაპიტალიზაციის მქონე ტექნოლოგიური გიგანტის 5%-იან წილს ფლობს.

Ant Group-ზე კონტროლის დათმობის სიახლე ინვესტორებმა უაღრესად პოზიტიურად მიიღეს: Alibaba-ს აქციების ღირებულება ერთ დღეში 8%-ით გაიზარდა და კომპანიის საბაზრო კაპიტალიზაციამ 285 მილიარდ დოლარს მიაღწია.

როგორც ჩანს, პერსონა ნონ-გრატად გამოცხადებული მილიარდერი მეწარმის ჩამოშორებას და Alibaba-სა თუ Ant Group-ის დღის წესრიგიდან ჯეკ მას გაქრობის სიახლეს ინვესტორები დადებითად იღებენ, რადგან ზემოხსენებული მოცემულობა მნიშვნელოვნად ამცირებს მთავრობის მხრიდან მომავალ რისკებს და კომპანიებს განვითარების საშუალებას აძლევს.

tbilisi
დიდი დიღმიდან მეტრო დიდუბემდე ტრამვაის ხაზის მშენებლობის ტენდერი გამოცხადდა

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის ინფორმაციით, თბილისში, ტრამვაის ხაზის მშენებლობა დაიწყება. როგორც კახა კალაძემ აღნიშნა, თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების ტრამვაის ხაზი, დიდი დიღმის დასახლებას მეტროსადგურ „დიდუბესთან“ დააკავშირებს. 7.5-კილომეტრიანი ტრამვაის ხაზის მშენებლობაზე ჯერ კიდევ მიმდინარე წლის მარტში ბაზრის მოკვლევა გამოცხადდა.

„დღეს, ჩვენ ვაცხადებთ ტენდერს ტრამვაის ხაზის პროექტისა და სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვაზე. მანამდე, იცით, რომ გამოცხადებული გვქონდა ბაზრის კვლევასთან დაკავშირებული ტენდერი, სრულყოფილი ინფორმაცია გვაქვს, სად უნდა გაკეთდეს, რომელ მონაკვეთზე უნდა განხორციელდეს“,- აღნიშნა კალაძემ.

პროექტის თანახმად, ახალ მარშრუტს 11 გაჩერება ექნება და მას ტრამვაის 10 შემადგენლობა უნდა მოემსახუროს.

საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, ტრამვაის 7.5-კილომეტრიანი ხაზი გაივლის მირიან მეფის ქუჩას, აღმაშენებლის ხეივანს, გრიგოლ რობაქიძის გამზირს, გადაკვეთს შოთა შალიკაშვილის სახელობის ხიდს და მისი საბოლოო გაჩერება მეტრო დიდუბეს მიმდებარედ იქნება. ფასების გამოკვლევის შემდეგ გახდება ცნობილი თუ რამდენი მილიონი დოლარი დაჯდება აღნიშნული პროექტის განხორციელება.

სამშენებლო სამუშაოები ჩატარდება Design-Build (DB) მეთოდით, რაც გულისხმობს როგორც საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადებას, ისე უშუალოდ მშენებლობას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ხაზი დააკავშირებს დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრორაიონებს მეტრო დიდუბესთან, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მგზავრთა გადაადგილებას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ერთ შემადგენლობას არანაკლებ 300 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს.

 პროექტი შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:

საპროექტო სამუშაოები: მოიცავს ტოპო-გეოდეზიურ და გრუნტის კვლევებს, მგზავრთნაკადების ანალიზს, საინჟინრო გათვლებს და ტექნიკურ-ეკონომიკურ დასაბუთებას.

ინფრასტრუქტურა: ლიანდაგები, საკონტაქტო ხაზი, ტრამვაის დეპო, ადმინისტრაციული შენობა, სამრეცხაო, ტექნიკური მომსახურების ცენტრი და უსაფრთხოების სისტემები.

ტრამვაის მართვის სისტემა: მოიცავს სიგნალიზაციის, უსაფრთხოების, ავტომატიზაციისა და საკომუნიკაციო ქსელების სრულ ინტეგრაციას.

მგზავრთა კომფორტი: ტრამვაის გაჩერებებზე და ვაგონებში განთავსდება ინფორმაციული ეკრანები (PIS), ხმოვანი შეტყობინების სისტემა (PA), და ვიდეომეთვალყურეობა (CCTV).

OCC (Operations Control Center): ცენტრალური სადისპეტჩერო ცენტრი უზრუნველყოფს ტრამვაის მოძრაობის, უსაფრთხოების, და საინფორმაციო სისტემების მართვას.

ვადები:

კონცეპტუალური პროექტი: 6 თვე;

დეტალური პროექტირება: 12 თვე;

მშენებლობა: 36 თვე.

პროექტის საერთო ვადა 4.5 წელს შეადგენს.

თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის განმარტების თანახმად, პრეტენდენტს 2022-2024 წლებში ჯამურად უნდა ჰქონდეს არანაკლებ 50’000’000 აშშ დოლარის ბრუნვა.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way