USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
რა ვითარებაა უკრაინაში ამ დროისთვის
თარიღი:  480

2023 წლის 15-16 აგვისტოს შეჯამება უკრაინაში:

- საბრძოლო მოქმედების ყველაზე აქტიური და საბოლოო ფაზა მიმდინარეობს რობოტინეში, ზაპორიჟიას ოლქის საკვანძო წერტილზე. უკრაინელები დასახლების მინიმუმ ნახევარს აკონტროლებენ. იმ ფონზე, რომ სექტორში ყველაზე მაღალი წერტილია რობოტინე და თავდაცვის ზღუდეებიც მასზე და მასთან გადის, მისი დაკავება კრიტიკულად მნიშვნელოვანია. ამასთან, უკრაინელებმა შეტევაში სხვადასხვა ნაწილები ჩართეს, რაც იერიშის გაძლიერებასთან ერთად იმასაც მოასწავებს, რომ ისინი როტაციასაც ახორციელებენ - აშკარაა ორი თვის პერმანენტული დაწოლის ფონზე მოიერიშეების ნაწილს დასვენება სჭირდება. აღსანიშნავია ისიც, რომ რუსები რობოტინეს შენარჩუნებისათვის ძალიან დიდ რესურსებს ხარჯავენ. ხუმრობენ, რობოტინემ გადამწყვეტი ბრძოლის ფორმა მიიღო.

- ზაპორიჟიას ოლქში, მიხაილივკაში უცნაური ამბავი მოხდა. ერთმანეთს ჩრდილოკავკასიელები დაუპირისპირდნენ და ერთმანეთი დახოცეს. დაპირისპირების მიზეზი უცნობია. ზოგადად, მას შემდეგ რაც არმიაში რუსეთის უძლეველობის რწმენა შეირყა და ოფიცერთა რაოდენობაც შემცირდა, სიტუაცია საკმაოდ ქაოსური გახდა, განსაკუთრებით კი იქ, სადაც ეთნიკურად შერეული ნაწილები იმყოფებიან.

- ხარკივის ოლქში, კუპიანსკის ჩრდილოეთში ტყის მასივი დახოცილი რუსი სამხედროებით არის სავსე, მაგრამ იერიშის გაგრძელებას მაინც ცდილობენ. პრაქტიკულად, ინიციატივის დაკარგვა გენერალიტეტს შეიძლება თანამდებობის დაკარგვად დაუჯდეს და ამიტომაც არ წყვეტენ დაწოლას, პლუს უკრაინელთა ყურადღებას ჩრდილოეთით იქცევენ. მიუხედავად ასეთი მაღალი მსხვერპლისა წინსვლას ისინი მაინც ვერ ახერხებენ.

- ხერსონის ოლქში, დნიპროს აღმოსავლეთ სანაპიროზე, კოზაჩი ლაჰერთან კიდევ უფრო გაფართოვდა უკრაინელთა პლაცდარმი. რუსებმა დღეს ტერიტორიების ოკუპაცია ხელახლა სცადეს მაგრამ არ გამოუვიდათ. ამ ფონზე კოზაჩი ლაჰერში პანიკაა. გარბიან კოლაბორაციონისტები. თან ხმამაღლა წერენ და აპროტესტებენ რუსები ყურადღებას არ გვაქცევენ და მარტო ხომ არ შეგვატოვებთ უკრაინელებსო.

- რუსებმა ფრთოსანი რაკეტებით დაბომბეს დნიპროს, ლუცკისა და ლვივის ინდუსტრიული ცენტრები. ზუსტი ზიანის შესახებ ინფორმაცია არ ვრცელდება. საინტერესო სხვა ფაქტია - რუსები იმდენად ინტენსიურად ისვრიან ფრთოსან რაკეტებს, რომ აშკარაა სამხედრო წარმოება მაქსიმალურ დონეზე აიყვანეს და ინდუსტრია თუ ეკონომიკის ნაწილი აქეთ მიმართეს. პრაქტიკულად ომის მდგომარეობის ეკონომიკად და ინდუსტრიად ყალიბდება რუსეთი. ასეთ მდგომარეობაში ყოფნა ადვილი ამბავი ნამდვილად არ არის და რუსეთის მსგავს ეკონომიკაში კორუფციასაც ზრდის, მაგრამ აშკარაა რომ მოსკოვი თავისი ინდუსტრიით მაქსიმალურ ვაბანკზეა წასული.

არც უკრაინული ინდუსტრია ჩამორჩება თავისი აქტიურობით რუსეთს. უკრაინელთა ქარხნები ან მიწისქვეშაა გადასული ან უსაფრთხოდ დასავლურ სახელმწიფოებში. შესაბამისად, გამოფიტვა, ხარისხი და მოტივაცია ბევრ რაიმეს გადაწყვეტს ამ ომში.

- დონეცკის ოლქში, სამხრეთში, ველიკა ნოვოსილკას მონაკვეთზე, უროჟაინეს გათავისუფლების დასრულებისთანავე უკრაინული არმია შეტევაზეა გადასული კრემენჩიკის მიმართულებით. მეორე ნაწილი კი სტარომლინივკას უტევს. საინტერესო აქ სხვა რამაა - უკრაინელები მხოლოდ მარიუპოლისაკენ მიმავალ გზას კი არა მის აღმოსავლეთ და დასავლეთით მიმდებარე ფლანგებსაც ათავისუფლებენ და პრაქტიკულად წმენდენ მთელს მონაკვეთებს. რუსები წერენ რომ კრემენჩიკთან თავდაცვის კარგი ზღუდეები აქვთ მოწყობილი.

- აშშ-საგან უკრაინამ ჭურვების ძალიან დიდი პარტია მიიღო. ეს კი საარტილერიო დუელში გადამწყვეტია. პრაქტიკულად უკრაინელები ჯაბნიან რუსულ არტილერიას სამხრეთით და ეს რუს გენერლებს ძალიან აშინებთ.

მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე

 

 

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის