USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
რა ვითარებაა უკრაინაში ამ დროისთვის
თარიღი:  382

2023 წლის 26-27 ივლისის შეჯამება უკრაინაში:

- სამხრეთში, უკრაინული არმიის მიერ სტარომაიორსკეს გათავისუფლება უმნიშვნელოვანესი შედეგია, რადგან რუსული ფორტიფიცირებული პოზიციებამდე ის ერთ-ერთი უმთავრესი საყრდენი პუნქტი იყო.

მნიშვნელოვანია იმის აღნიშვნაც, რომ სტარომაიორსკესთან არსებობდა რუსული სასანგრე სისტემებიც (თუმცა შედარებით მცირე რაოდენობით). სრულიად ლოგიკურია, რომ მის შემდეგ უკრაინული სამხედრო ძალები მდინარე მოკრი იალის აღმოსავლეთ ნაპირზე უროჟაინეს შეუტევენ, რომელზე დაწოლაც უკვე რამდენიმე დღეა ისედაც მიმდინარეობდა. ასევე, მოსალოდნელია, რომ უკრაინული ნაწილები მარიუპოლისაკენ მიმავალ გზას გაუყვებიან და სტარომლინივკაში მდგარ რუსულ საჯარისო ფორმირებებს დაარტყამენ, რის შემდეგადაც მყარი ფორტიფიკაციები იწყება. ამ ფორტიფიკაციებიდან მარიუპოლამდე დაახლოებით 75-78 კილომეტრია.

- უკრაინული შემტევი ნაწილების რაოდენობა გაიზარდა ზაპორიჟიაში, რობოტინეს მიმართულებით. პრაქტიკულად ამ შემაღლებულ, სტრატეგიულად მნიშვნელოვან პოზიციას უკრაინელები აღმოსავლეთიდანაც უტევენ, ჩრდილოეთიდანაც და დასავლეთიდანაც. დასახლების აღმოსავლეთით უკრაინელები გაიშალნენ და ვერბოვესაკენ ცდილობენ გადაადგილებას, სადაც რუსული ძირითადი სასანგრე პოზიციები მდებარეობს. შეტევაში ჩაბმულია რამდენიმე ბრიგადის ნაწილები, რომელთაც სრული ტექნიკური მხარდაჭერა აქვთ. ივნისში შეტევის დაწყების შემდეგ უკრაინულმა არმიამ 5 კილომეტრით შეიწია სამხრეთით. აღსანიშნავია ისიც, რომ ამ მიმართულებით რუსების ერთ-ერთი საუკეთესო ნაწილები დგანან.

- საკმაოდ კომპლექსური სიტუაციაა კუპიანსკი-სვატოვე-კრემინას მონაკვეთზე (ხარკივი-ლუგანსკისა და დონეცკი-ლუგანსკის ოლქების საზღვარზე). ერთის მხრივ უკრაინელებმა შეძლეს და ხარკივი-ლუგანსკის ოლქების საზღვრიდან რუსებს კვლავ აღმოსავლეთით დაახევინეს სერგიივკას დასახლებამდე (სვატოვეს დასავლეთით), რაც დაახლოებით 2.5 კილომეტრის კვლავ დაბრუნებას გულისხმობს (სამი დღის წინ რუსებმა დაიკავეს), მაგრამ მეორეს მხრივ რუსები გააქტიურდნენ კრემინას ტყეში. შეტაკებები საკმაოდ მაღალინტენსიურია. თუმცა, მიუხედავად მცდელობისა ნაკლებად სავარაუდოა, რუსებმა სერიოზულ გარღვევაზე წასვლა შეძლონ, რადგან ეს მონაკვეთი უკვე რამდენიმე კვირაა ერთ-ერთი აქტიური საბრძოლო მოქმედებების წერტილია და მოულოდნელობის ან სწრაფი გადაადგილების ელემენტი დაკარგული აქვთ რუსებს.

- სევასტოპოლში დრონების მიფრენასთან ერთად რუსები წმენდას ატარებენ და მცირე ეჭვის საფუძველზეც კი საკუთარ სამხედროებს აკავებენ.

- აშშ-ს ხელისუფლება ითანამშრომლებს საერთაშორისო სისხლის სამართლის სასამართლოსთან და მიაწვდის მას საჭირო მასალას რუსეთის სამხედრო დანაშაულებთან დაკავშირებით. ეს უმნიშვნელო მოვლენა არ არის, რადგან ამით პრაქტიკულად აშშ გამოთქვამს პოლიტიკურ მზაობას, მიჰყვეს რუსული სამხედრო და პოლიტიკური ელიტის მხრიდან დანაშაულის პრეცედენტულ გამოძიებასა და მკაცრ დასჯას, როგორც ეს იუგოსლავიის დაშლის შემდეგ მოხდა. ცხადია, შეიძლება პროცესი არ იყოს ძალიან სწრაფი, მაგრამ დაუსჯელობის პრეცედენტი აღარ უნდა გვქონდეს, რათა გაკვეთილი იყოს აგრესიული ავტოკრატიებისათვის.

 მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე

 

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის