USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
რა ვითარებაა უკრაინაში ამ დროისთვის
дата:  360
2023 წლის 22-23 ივლისის შეჯამება უკრაინაში:
- პრაქტიკულად ერთი კვირაა ყირიმში აფეთქებების სერია გრძელდება. დრონების მაქსიმალურმა გამოყენებამ რუსული ჰაერსაწინააღმდეგო სისტემები გადატვირთა. გარდა იმისა, რომ უპილოტოებსაც შეუძლიათ რუსული სამხედრო სამიზნის დაზიანება, მათი უწყვეტი აქტიურობის ფონზე უკრაინული ფრთოსანი რაკეტების რუსულ პოზიციებზე უსაფრთხოდ მიფრენის შანსი მატულობს.
გარდა ცენტრალური ყირიმისა, მიუხედავად იმისა, რომ რუსეთმა სევასტოპოლის დაცვაზე განსაკუთრებული აქცენტი გააკეთა, მაინც, ბოლო 7 დღეა თითქმის ყოველდღიურად ხდება აფეთქებები ქალაქის სიახლოვეს თუ მის თავზე.
- ამის საპასუხოდ რუსეთი ხუთი დღეა უწყვეტად ცდილობს ოდესისა და მიკოლაივის დაბომბვას. მნიშვნელოვანია აღინიშნოს ის ფაქტი, რომ თუკი უკრაინელთა სამიზნე სამხედრო ობიექტები და ამუნიციის საწყობებია, რუსული ფრთოსანი და ბალისტიკური რაკეტები, ისევე როგორც უპილოტო საფრენი აპარატები, სამოქალაქო ინფრასტრუქტურას, პორტებსა და ისტორიულ ძეგლებს ბომბავს. წუხელაც დაიბომბა ოდესის ძველი ცენტრი და ფერისცვალების მე-18 საუკუნის ეკლესია. კრემლისათვის მხოლოდ განადგურების ხელწერაა მნიშვნელოვანი. რუსეთის მმართველი წრის მენტალობა ასეთია: სამხედრო სამიზნის პასუხად სამოქალაქო სამიზნე უნდა განადგურდეს, რათა ხალხმა ომის ფასის გადახდა აღარ მოინდომოს და დანებდეს.
- უკრაინელთა შეტევა აქტიურად გრძელდება ზაპორიჟიეს ოლქში, უშუალოდ რობოტინეს მისადგომებთან, სადაც რუსული თავდაცვის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი პუნქტი მდებარეობს. ამჯერად დასახლებისაკენ დარტყმა არამხოლოდ პირდაპირ მიმდინარეობს, არამედ დასავლეთიდანაც, გარკვეულად შემოვლის მცდელობაცაა. ამის მსგავსად, რამდენიმე კვირის წინ უკრაინელებმა აღმოსავლეთიდან სცადეს შემოვლა და ვერბოვეს შეუტიეს. იმ მონაკვეთზე ახლაც მიმდინარეობს შეტაკებები. მარტივად რომ ვთქვათ, კოპანი-რობოტინე-ვერბოვეს მონაკვეთი უკრაინული შეტევის ერთ-ერთ ძირითად მიმართულებას წარმოადგენს.
- დონეცკისა და ზაპორიჟიას ოლქებს შორის სტარომაიორკეზე უკრაინული შტურმი გრძელდება. აქამდე ეს მონაკვეთი (ველიკა ნოვოსილკას სამხრეთი) ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული იყო უკრაინელთათვის, თუმცა რუსებმა უკრაინელთა წინსვლის შესაჩერებლად რეზერვები გადაისროლეს და ცდილობენ სტარომაიორსკე და კიდევ უფრო სამხრეთით, სტარომლინივკა, ყველაფრის ფასად შეინარჩუნონ.
- მოხშირდა შემთხვევები, როდესაც რუსები რუსეთში მშენებლობაზე სამუშაოდ ჩასულ ხალხს ჯერ უკრაინაში ოკუპირებულ ტერიტორიებზე აგზავნიან სხვადასხვა ქალაქებში მშენებლობაზე (დემონტაჟის განსახორციელებლად), ხოლო შემდეგ სულაც ფრონტის ხაზზე უკრავენ ხოლმე თავს, თითქოს მოხალისეები იყვნენ.
- რუსები აქტიურად იყენებენ დრონებს. ირანული უპილოტოების გარდა, "ლანცეტები" უკრაინული შემტევი ტექნიკის წინააღმდეგ აქტიურად გამოყენება. მიუხედავად მათი დიდი რაოდენობისა, ტექნიკა ზიანდება, მაგრამ არა იმდენად, რომ ცოცხალი ძალა დაშავდეს. ამასთან, რამდენიმე დღის წინ რუსულმა უპილოტომ ჟიტომირის ოლქში უკრაინულ საწყობზე ან ნავთობსაცავზე განახორციელა დარტყმა, რასაც აფეთქება, შემდეგ კი აფეთქებების სერია მოჰყვა.
- უკრაინა ერთ-ერთი ყველაზე დანაღმული ქვეყანაა მსოფლიოში - აცხადებს "ვაშინგტონპოსტი". თუკი მასშტაბური წმენდა არ განხორციელდა (რაშიც კასეტური ამუნიცია მნიშვნელოვან როლს შეასრულეს) ომის შემდეგ მის წმენდას ათწლეულები დასჭირდება.
- ლუკაშენკა და პუტინი ერთმანეთს რუსეთში შეხვდნენ, რა დროსაც ლუკაშენკამ განაცხადა, რომ ბელარუსში მყოფ "ვაგნერს" ძლივს აკავებს, რომ ვარშავაზე არ გაილაშქრონო. ამას პუტინის მიერ წინა დღეებში გაკეთებული კომენტარებიც უძღოდა წინ, როდესაც მან პოლონეთის მიერ გერმანიისა და ლიეტუვისაგან მიღებულ ტერიტორიებზე ისაუბრა და ეს სტალინის საჩუქრად გააფორმა. ამაზე კი პოლონელებმა ის გაიხსენეს თუ რა გამოიარა პოლონეთის სახელმწიფომ საბჭოთა ტერორის ფონზე, რამდენი ადამიანი დახვრიტეს, გადაასახლეს, მოკლეს და აწამეს და თუ როგორ დაკარგა ქვეყანამ მისი აღმოსავლეთის ტერიტორია, რომლის დიდი ნაწილი დღეს სწორედ ბელარუსში მდებარეობს.
დღევანდელი ბელარუსი პოლონეთის გარდა ლიეტუვასა და ლატვიასაც ესაზღვრება. რუსეთ-ბელარუსის ორგანიზებით "ვაგნერელთა" მხრიდან საზღვრებთან შესაძლო პროვოკაციები გამორიცხული არ არის. ცხადია ამაზე უმკაცრეს პასუხს მიიღებს ბელარუსი, მაგრამ კრემლის მხრიდან გამორიცხული არაფერია, მით უფრო შანტაჟი, რასაც ახლა ოფიციალური მინსკი ახორციელებს.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати