USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში
дата:  556

2023 წლის 28-29 ივლისის შეჯამება უკრაინაში:

- სამხრეთის მიმართულებით, დონეცკისა და ზაპორიჟიას ოლქების სიახლოვეს, უკრაინულ არმია უროჟაინეს უტევს. მეორე ნაწილი კი სტარომაიორსკედან სამხრეთით ცდილობს გადაადგილებას. უროჟაინე სტარომაიორსკეს მომიჯნავედ, მდინარის გადაღმა მდებარეობს. უკრაინელებს საკმაოდ მეთოდური და კარგად ორგანიზებული შეტევის ფონზე რუსები თავს ეფექტურად ვერ ართმევენ უკრაინელთა დაწოლას. ივნისიდან მოყოლებული ამ მიმართულებით 6 დასახლება გაათავისუფლეს უკრაინელებმა. თან ყველა მათგანში რუსებს ძლიერი შემტევი ნაწილები ჰყავდათ განლაგებული. მიუხედავად ამ დინამიური წინსვლისა რუსული მთავარი საფორტიფიკაციო ნაგებობები უფრო სამხრეთითაა მოქცეული, ხოლო ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი სამეთაურო პუნქტი სტარომლინივკაში ჯერ კიდევ ასაღებია.

ფრონტის ხაზზე ეს მონაკვეთი საკვანძოდ მნიშვნელოვანია. აქედან გზა მარიუპოლისაკენ მიდის, თუმცა რუსული ფორტიფიკაციების გადალახვის შემთხვევაში ბევრი სხვა მანევრის განხორციელებაც შეეძლებათ როგორც ზაპორიჟიას ოლქის მიმართულებით ისე დონეცკის ოლქში.

- ზაპორიჟიას ოლქში, ორიხივი-ტოკმაკის მონაკვეთზე უკრაინელები არამხოლოდ აგრძელებენ რობოტინოზე შეტევას, არამედ უფრო სამხრეთ-დასავლეთით 6 კილომეტრში, ვერბოვეს სიახლოვეს, რუსულ თავდაცვის ძირითად ხაზს უტევენ. უკრაინული ჯავშანტექნიკა უკვე გამოჩნდა ე.წ. "დრაკონის კბილებთან" და ტანკსაწინააღმდეგო თხილებთან. საკმაოდ გრძელია ფორტიფიცირებული ნაგებობები და მისი გადალახვა არ იქნება ადვილი, მაგრამ რობოტინოს მიღმა უკრაინული დაწოლა ვერბოვეზე რომ გაძლიერდა ეს მხოლოდ იმედისმომცემია, მით უფრო რომ უკრაინელები დასავლურ ტექნიკას არ ზოგავენ გადაადგილებისათვის. CNN-ი ზაპორიჟიას მიმართულების ამ მონაკვეთის შეფასებისას აღნიშნავს, რომ მიმდინარეობს მასშტაბური გამოფიტვის პროცესი.

- რუსული წყაროები იტყობინებიან, რომ კიდევ ერთხელ დაიბომბა ყირიმიდან გამოსასვლელი ჩონგარის ხიდი, რომელიც ნახევარკუნძულს ხერსონის ოლქს აკავშირებს. ამჯერად დარტყმა არამხოლოდ საგზაო არამედ სარკინიგზო ინფრასტრუქტურაზეც მოხდა. რუსები წერენ რომ გამოყენებული იყო Storm Shadow ტიპის ფრთოსანი რაკეტები.

- ბახმუტის სამხრეთით კლიშჩიივკაში სიტუაცია საკმაოდ ბუნდოვანია. დასახლების ნახევარი უკრაინელთა ხელშია. რუსული რეზერვის ჩართვის შემდეგ უკრაინელებმა მცირედით უკან დაიხიეს და შემდეგ კონტრშეტევა წამოიწყეს. საბრძოლო მოქმედებები ისევ დასახლებაში მიმდინარეობს. ზოგადად, სიტუაცია ბახმუტის ირგვლივ ანუ ზუსტად ვინ რას აკონტროლებს - არ არის ნათელი და ცვალებადია. ამასთან, უკრაინელები ინტენსიურად ბომბავენ ქალაქ ბახმუტში მყოფ რუსულ დანაყოფებს. ბახმუტი რუსებმა თავიანთი პროპაგანდის მეშვეობით მეორე მარიუპოლად აქციეს. სწორედ ამიტომაა, რომ მის შემოგარენში ასეთი დიდი რაოდენობით აგზავნიან რუსები რეზერვებს.

ამ ფონზე, ბახმუტის მიმართულებით უკრაინის პრეზიდენტი ვოლოდიმირ ზელენსკი ჩავიდა და სპეციალური დანაყოფის წევრების შეხვდა.

- ჩრდილოეთ კორეას საარტილერიო ჭურვების ერთ-ერთი ყველაზე დიდი რეზერვი და წარმოება გააჩნია. სწორედ ისაა რუსეთისათვის იარაღის ერთ-ერთი მიმწოდებელი ამ სფეროში. არის ვერსია, რომ უკრაინელებს ჩაუვარდათ ხელში კორეული საარტილერიო ჭურვები მას შემდეგ რაც იარაღით დატვირთული გემი დაუკონკრეტებელ მოკავშირე ქვეყანამ შეიპყრო. საკმაოდ ბევრი დეტალი უცნობია, თუმცა ასეთი რამ სრულიად შესაძლებელია.

- ლუგანსკის ოლქში, სვატოვეს მონაკვეთზე ამ ეტაპზე რუსული შეტევა შეჩერებული და მოგერიებულია. ახლა უკვე უკრაინელებმა წამოიწყეს კონტრშეტევა და ცდილობენ რუსების მიერ თვეზე მეტი ხნის განმავლობაში მოპოვებული ტერიტორიები დაიბრუნონ.

უფრო სამხრეთით კი, კრემინას ტყეში და მის სიახლოვეს, მასშტაბური საბრძოლო მოქმედებები გრძელდება. აქ ორივე მხარე საკმაოდ აქტიურია და შეტაკებებიც ინტენსიურია.

- არის ვერსია, რომ რუსეთის სამარას ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის ტერიტორიაზე უკრაინაში დაბადებულმა თანამშრომელმა ასაფეთქებელი ნივთიერება შეიტანა და სადგური დააზიანა. რეალურია თუ არა ეს ინფორმაცია ნაკლებსავარაუდოა გავიგოთ, მაგრამ ის, რომ უკრაინული აგენტურული ქსელი რუსეთში ნამდვილად ეფექტურად მუშაობს ეს ცხადია.

მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე

 

Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати