USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში
дата:  355
2023 წლის 31-30 მაისის შეჯამება უკრაინაში:
- გუშინ რუსეთის სახელისუფლებო წყაროებმა განაცხადეს, რომ წინა დღეებში უკრაინაზე თავდასხმისას რუსული სარაკეტო შეტევის სამიზნე უკრაინის უშიშროებისა და თავდაცვის ძალების ცენტრალური შტაბები იყო - "იქ, სადაც გადაწყვეტილებებს იღებდნენ". თუმცა დღეს გავრცელებულ სარაკეტო დარტყმის კადრებში ჩანს, რომ სარაკეტო შეტევას მიზნის მიღწევა არ მოჰყოლია, მათ მიზანს უბრალოდ ააცილეს. სწორედ ამის საპასუხოდ იყო მოსკოვზე დრონების წარმატებული დარტყმა, რაც რუსულ მედიასაშუალებების მიერ მაქსიმალურად იყო მიჩქმალული. როგორც ჩანს, რუსულ მედიას მითითება აქვს მიღებული მაქსიმალურად აირიდოს იმ ფაქტზე საუბარი, რომ ომმა უკვე რუსეთის ტერიტორიასა და საჰაერო სივრცეს დიდი ხანია გადააბიჯა.
- დღეს დილიდან იბომბება რუსეთის ბელგოროდის ოლქი. იმდენად ინტენსიურია საარტილერიო დარტყმები შებეკინოზე, რომ ქალაქიდან ევაკუაცია იწყება. შებეკინოს ინდუსტრიული ნაწილი მთლიანად ცეცხლის ალშია გახვეული. ევაკუაცია კი არა ქალაქ ბელგოროდში, არამედ ვორონეჟისაკენ იგეგმება. ეს იმიტომ, რომ შებეკინოსთან ერთად ერთ-ერთი სამიზნე უშუალოდ ბელგოროდი შეიძლება იყოს, მით უფრო პრო-უკრაინული ძალების ჰიპოთეტური შეტევის შემთხვევაში, ამიტომ იქ მოსახლეობის ნაწილის ევაკუაციას აზრი არ აქვს.
- გამთენიისას კიდევ ერთი ნავთობგადამამუშავებელი ტერმინალი დაიბომბა რუსეთში, კრასნოდარის ოლქში. ამ ფონზე რუსული სამხედრო მომარაგება არცთუ სახარბიელო სიტუაციაშია ჩაყენებული.
- დაიწყო ნაწილობრივი მოწოდება, რომ უკრაინელებმა საკუთარი კერძო კამერები გამორთონ და ნებისმიერი სამხედრო თემის გადაღება შეზღუდონ. აშკარად იქმნება კონტრშეტევისწინა ეტაპი.
- HIMARS-ები აქტიურად ბომბავენ რუსულ პოზიციებს ზაპორიჟიეს ოლქში. როგორც ჩანს მელიტოპოლის ირგვლივ რუსული პოზიციების მაქსიმალური დასუსტება და დაქვეითება ხდება.
- მომდევნო კვირების განმავლობაში უკრაინის პრეზიდენტი თურქეთს ეწვევა. მანამდე კი ქვეყანაში ვიზიტს ვლადიმერ პუტინიც გეგმავს. ეს ოფიციალური ანკარის მიერ ძლიერ ძალად პოზიციონირების მცდელობაა. თუმცა მანამდე პროცესები შესაძლოა იმდენად სწრაფად შეიცვალოს, რომ ასეთ ვიზიტებს დიდი აზრი აღარ ჰქონდეს. ამასტან, აღსანიშნავია ისიც, რომ ბოლო კვირებში თურქეთის პრეზიდენტის რეჯეფ ტაიფ ერდოღანის ჯანმრთელობის მდგომარეობა არცთუ სახარბიელოა.
ზოგადი მდგომარეობა:
ფრონტის ხაზზე ცვლილებები პრაქტიკულად არ არის. პოლიტიკური ვითარება კი მეტ-ნაკლებად მდგრადი და უცვლელია. ახლა ყველა თვალი და ყველა ყური უკრაინულ სამომავლო კონტრშეტევაზეა მომართული.
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати