USD 2.7015
EUR 3.1697
RUB 3.4107
თბილისი
რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში - გიორგი კობერიძე
თარიღი:  366
2023 წლის 25-26 სექტემბრის შეჯამება უკრაინაში:
- უკრაინულმა დანაყოფები ინტენსიურ შეტევაზე გადავიდნენ სამხრეთში, ზაპორიჟიას ოლქში. ბრძოლა ნოვოპროკოპივკას სიღრმეში მიმდინარეობს. ამაზე თავად რუსებიც წერენ. აშკარაა უკვე არსებული გარღვევის ეფექტურ გამოყენებას ცდილობენ. შეტევა სინქრონულიაო. ეს კი იმას ნიშნავს რომ დიდი რაოდენობით ცოცხალი ძალაა ჩართული. ნებისმიერ შემთხვევაში შესაძლოა დანაკარგები დიდი იყოს, მაგრამ იმ ფონზე რომ რუსი მცველები გადაღლილები არიან და როტაციისათვის საკმარისი ცოცხალი ძალა აღარ ჰყავთ, ახლა ამ შეტევას განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება. მომდევნო დღეებში გამოჩნდება მეტი დეტალი.
- ამერიკული აბრამს ტანკები უკვე უკრაინაშია. სავარაუდოა, რომ მათ ფრონტის ხაზზე რამდენიმე დღეში აქტიური მოქმედებებით ვიხილავთ. თუმცა ეს მხოლოდ დასაწყისია და თავდაპირველად მხოლოდ მცირე რაოდენობაზეა საუბარი. თუკი მისი ეფექტურობა დადგინდა დამატებით კიდევ ჩავა ისინი. რუსებმა უკრაინელებს შემოუთვალეს, მაგ ტანკებსაც დავწვავთო.
- სოროკინეში, ლუგაკნსკის ოლქში, რუსეთის საზღვართან რუსული იარაღის საწყობი დაიბომბა და განადგურდა. მიუხედავად იმისა, რომ რუსები საზღვრისპირა ტერიტორიებზე, ფრონტიდან 200-250 კმ-ს დაშორებით ასაწყობებენ თავიანთ ამუნიციას, მაინც, უკრაინელები მაინც სწვდებიან მათ.
- კვლავ დაიბომბა კურსკისა და ბელგოროდის ოლქები. დაზუსტებით არაა ცნობილი რა იყო უკრაინელთა სამიზნე, მაგრამ ზოგიერთი რუსული არაფორმალური წყარო უკრაინულ იერიშზე საუბრისას აღნიშნავს, რომ კურსკის ოლქში კვლავ ასაფრენი ბილიკი იყო სამიზნე ხოლო ბელგოროდის ოლქში ენერგოიფრასტრუქტურაო.
- ერთი კვირაა ყირიმში აფეთქებები არ წრდება. ამჯერადაც, სამიზნე სევასტოპოლთან ერთად ჯანკოიცაა. გამუდმებული იერიშები, თუნდაც დრონების გამოყენებით, რუსეთის ჰაერსაწინააღმდეგო სისტემის გადატვირთვასა და ჰაერსაწინააღმდეგო რაკეტების მარაგის შემცირებაზეა ორიენტირებული, ხოლო ამ გადატვირთვისას უკრაინელებმა კვლავ შეიძლება გააპარონ და ზუსტად მოარტყან სამიზნეს თავიანთი ფრთოსანი ან ბალისტიკური რაკეტები.
- ამის საპასუხოდ რუსებმა დაბომბეს ოდესა და დუნაისპირა პორტები: იზმაილი და რენი. ოდესის დაბომბვას სასტუმრო "ოდესას" განადგურება მოჰყვა. ხოლო დუნაისპირა პორტებზე იერიშით რუსეთი სანაოსნო მიმოსვლის შეზღუდვას ცდილობს.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
 
თბილისი
მერი - „ლაგუნა ვერეზე“ ერთი რამ უნდა გაიგოთ, ეს არის კერძო საკუთრება, ეს არც ჩემია, არც მუნიციპალიტეტის - როცა სამუშაოები წარიმართება, შენარჩუნებული იქნება საცურაო აუზი

„ლაგუნა ვერეზე“ ერთი რამ უნდა გაიგოთ, ეს არის კერძო საკუთრება. ეს არც ჩემია, არც მუნიციპალიტეტის, არც თქვენი - როდესაც სამუშაოები წარიმართება, შენარჩუნებული იქნება „ლაგუნა ვერე“, საცურაო აუზი. მე თუ მკითხავთ, როგორც დედაქალაქის მერს, საერთოდ არაფერი არ ესაქმება იქ საცურაო აუზს, ერთ-ერთი ყველაზე დაბინძურებული ადგილი გახლავთ კონკრეტული გზის მონაკვეთი, - ამის შესახებ დედაქალაქის მერმა, კახა კალაძემ თბილისის საკრებულოს სხდომაზე შესაბამისი კითხვის საპასუხოდ განაცხადა.

კალაძემ ასევე, უპასუხა კითხვას, „ვარკეთილის“ მეტროსადგურის რეაბილიტაციის შესახებ და აღნიშნა, რომ ამ პროექტის განხორციელებას „თან ბევრი სირთულე ახლდა და ახლა, ის უკვე ბოლოშია გასული“.

„ლაგუნა ვერეზე“ ერთი რამ უნდა გაიგოთ, ეს არის კერძო საკუთრება. ეს არც ჩემია, არც მუნიციპალიტეტის, არც თქვენი. ეს არის კერძო საკუთრება. რა დაპირებაზე მესაუბრებით? ჩვენი დაპირება იყო, რომ იქ, როდესაც სამუშაოები წარიმართება, შენარჩუნებული იქნება „ლაგუნა ვერე“, საცურაო აუზი. მე თუ მკითხავთ, როგორც დედაქალაქის მერს და როგორც ამ ქალაქში მცხოვრებ ადამიანებს, საერთოდ არაფერი არ ესაქმება იქ საცურაო აუზს, ერთ-ერთი ყველაზე დაბინძურებული ადგილი გახლავთ კონკრეტული გზის მონაკვეთი.

არ ვიცი, დაველოდოთ, როდესაც კერძო მესაკუთრე განახორციელებს პროექტს. ხელშეკრულებაში პირდაპირ არის ჩაწერილი, რომ აღნიშნული საცურაო აუზი უნდა იყოს შენარჩუნებული.

რაც შეეხება „ვარკეთილის“ მეტროს, აბსოლუტურად გეთანხმებით, რომ უდიდესი პრობლემა იყო, სერიოზული გამოწვევა. აქაც, არ არსებობს კომპანიები საქართველოში. გვაქვს სერიოზული პრობლემა, გამოწვევა.

სერიოზული გამოწვევა გვაქვს მუშახელთან დაკავშირებით. პროექტი, რა თქმა უნდა, უკვე ბოლოშია გასული და უახლეს მომავალში მთლიანად დამთავრებული და მოწესრიგებული იქნება. უამრავი გამოწვევა ახლდა თან ამ პროექტს. ჯერ ერთი, კომპანიები პასუხისმგებლობას არ იღებდნენ იმიტომ, რომ იმ უბედურების გამო, რაც მოხდა, ყველა შეშინებული იყო და არავის არ ჰქონდა სურვილი, მონაწილეობა მიეღო ამ პროექტის განხორციელებაში. მოგვიწია უცხოელი ექსპერტების ჩამოყვანა, დეტალურად შესწავლა თვითონ გვირაბის, რა მდგომარეობა იყო, წყლები საიდან შემოდიოდა, როგორ უნდა მომხდარიყო ამ ყველაფრის არიდება“,- განაცხადა კახა კალაძემ.

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის