USD 2.7015
EUR 3.1697
RUB 3.4107
Tbilisi
რა ვითარებაა ამ დროისთვის უკრაინაში - გიორგი კობერიძე
Date:  538
2023 წლის 18-19 სექტემბრის შეჯამება უკრაინაში:
- უკრაინელებმა Storm Shadow-ს გამოყენებით იერიშები მიიტანეს ზაპორიჟიას ოლქის ქალაქებში - ტოკმაკსა და მელიტოპოლში - მდებარე რუსულ სამეთაურო პუნქტებზე. ასეთ პუნქტებზე დარტყმები მაღალი რანგის ოფიცრების განადგურებაზეა ხოლმე გათვლილი.
- უკრაინელების მიერ დაიბომბა დონეცკის სეპარატისტების სამთავრობო-ადმინისტრაციული შენობა.
- დადასტურდა რომ რუსების საჰაერო სადესანტო ძალების 31-ე ბრიგადის პოლკოვნიკი ანდრეი კონდრაშკინი იქნა მოკლული. მისი რანგის და გამოცდილების ოფიცრობა ბევრი არ ჰყავს რუსეთს.
- ხარკივის ოლქში, რუსებმა კუპიანსკი დაბომბეს. მსხვერპლი მხოლოდ სამოქალაქო მოსახლეობაშია. ეს ერთ-ერთი ფუნდამენტური სხვაობაა რუსებსა და უკრაინელებს შორის: უკრაინელები ცდილობენ სამოქალაქო ინფრასტრუქტურის განადგურებისაგან მაქსიმალურად შეიკავონ თავი, მაშინ, როდესაც რუსული გათვლა სამოქალაქოების განადგურება და მოსახლეობაში შიშის ჩანერგვის უშედეგო მცდელობაა. უკრაინელთა მხრიდან ამას პრაგმატული ხასიათიც აქვს: ისინი არ ხარჯავენ თავიანთ შეიარაღებას სამოქალაქო სამიზნეებზე, რომელთა განადგურებასაც არავითარი სამხედრო სარგებლის მოტანა არ შეუძლია და პოლიტიკურად დამაზარალებელი შეიძლება იყოს.
- უკრაინელები სვატოვესთან, ლუგანსკის ოლქში კვლავ აქტიურობენ. ეს საკმაოდ საინტერესო ნიშანია, რადგან ორი დღის წინ რუსული შეტევის ჩავარდნის შემდეგ უკრაინელებმა კონტრშეტევა წამოიწყეს და კვლავაც ცდილობენ აქტიურობას. როგორც ჩანს, სულ რომ არავითარი წარმატება არ იყოს უკრაინელთა დაწოლას რუსების ფოკუსის სვატოვეზე დაბრუნება მაინც იქნება.
- უკრაინელთა განცხადებით წინა კვირაში რუსული სამხედრო-საპატრულო ხომალდი "სერგეი კოტოვის" დაზიანება ან ჩაძირვა დასტურდება. რუსული ფლოტი პრაქტიკულად ეჯაჭვება პორტებს.
- რუსული აუფეთქებელი დრონი აღმოაჩინეს ტიულენოვოში, ბულგარეთის ტერიტორიაზეც. ეს მესამე დრონია, რომელიც ნატოს ტერიტორიაზე აღმოჩნდა. ბულგარელმა სამხედროებმა დრონი ააფეთქეს.
- გაეროს ტრიბუნიდან ზელენსკი მიმართავს შეკრებილ ლიდერებს და უკრაინის დახმარებისაკენ მოუწოდებს, რათა მეორედ ასეთი მასშტაბის აგრესიის განხორციელება აღარავის მოუვიდეს თავში. აშშ-ს პრეზიდენტმა კიდევ ერთხელ მოუწოდა ცივილიზებულ მსოფლიოს მხარი დაუჭირონ უკრაინას, რადგან ეს ყველას უსაფრთხოების პრობლემაა. პრეცედენტი ყოველთვის ყველას უსაფრთხოების პრობლემაა.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way