USD 2.7503
EUR 3.1249
RUB 3.3429
Tbilisi
რა უნდა გააკეთოს საქართველომ ლოგისტიკურ ჰაბად გადასაქცევად? - საერთაშორისო ექსპერტების მოსაზრება
Date:  619

ლოგისტიკის საერთაშორისო ექსპერტების მოსაზრებით, საქართველოს ლოგისტიკური ინფრასტრუქტურა ცენტრალური აზიიდან შემოსული ტვირთის ნაკადს ვერ უმკლავდება. მათი თქმით, რუსეთ-უკრაინის ომის ფონზე შუა დერეფანში გაზრდილი ტვირთბრუნვისთვის პორტები და სარკინიგზო ინფრასტრუქტურა მზად არ აღმოჩნდა.

მსხვილი ლოგისტიკური კომპანიის, "ასტრას" ქართული წარმომადგენლობის ხელმძღვანელის, ნატალია დემჩენკო BM.GE-სთან ამბობს, რომ ქართული პორტები მოთხოვნაზე ორჯერ ნაკლებ ტვირთს ატარებენ. ამ პრობლემის მოგვარების გზად კი, ახალი ინფრასტრუქტურის სწრაფ განვითარებასა და სარკინიგზო ხაზის მოდერნიზებაში ხედავს.

“2022 წელს, რთული პრობლემის წინაშე აღმოვჩნდით. ქართული ინფრასტრუქტურა ცენტრალური აზიის სახელმწიფოებიდან შემოსული ტვირთების ნაკადს ვერ უმკლავდება. ქართულ პორტებს იმაზე ორჯერ ნაკლები ტვირთის გატარება შეუძლიათ, ვიდრე ჩვენს კლიენტებს სურთ. ამგვარად, მნიშვნელოვანია საქართველომ ახალი ტერიტორიები აითვისოს, გახსნას ახალი პორტები და სარკინიგზო ხაზის მოდერნიზება მოახდინოს. რეალურად, სატრანსპორტო დერეფნის კუთხით, საქართველო აზერბაიჯანთან მჭიდროდაა დაკავშირებული , ასე რომ სახელმწიფოებმა მჭიდროდ უნდა ითანამშრომლონ, რომ ტრანსკასპიურმა კორიდორმა შეკრულად იფუნქციონიროს“, - განაცხადა ნატალია დემჩენკომ.

მსხვილი ლოგისტიკური კომპანიის, Quest Group-ის ზრდისა და განვითარების მენეჯერმა, იგორ ბრატცევმა BM.GE-სთან განაცხადა, რომ დიდი მოცულობით ტვირთის ეფექტიანი გადაზიდვისთვის ქვეყანაში ტვირთის მომსახურების იდენტური სიმძლავრეები უნდა არსებობდეს.

“ვფიქრობ, საქართველოს ლოგისტიკურ ჰაბად გადასაქცევად უკვე ბევრი რამ კეთდება, მაგრამ აუცილებელია, რომ განვითარება ამავე მიმართულებით გაგრძელდეს. მოგეხსენებათ ტრანსპორტისთვის მნიშვნელოვანია, რომ არ არსებობდეს შემაფერხებელი ფაქტორები. სხვაგვარად რომ ვთქვა მაშინ, როცა ქვეყანაში არაერთი დიდი პორტია, სარკინიგზო ინფრასტრუქტურაც გამართული უნდა იყოს. ასე არის საწინააღმდეგო შემთხვევაშიც - თუ სარკინიგზო ინფრასტრუქტურა ორი მილიონი ტონა ტვირთის გადაზიდვის საშუალებას იძლევა, პორტები ასეთი დატვირთვისთვის მზად უნდა იყვნენ. ასეთი შემაფერხებელი გარემოებების აღმოფხვრა მხოლოდ ტექნოლოგიას არ უკავშირდება, რადგან ზოგჯერ, ისინი ბიუროკრატიითაა გამოწვეული“, - განაცხადა მან.

ახალი ღრმაწყლოვანი პორტის და ახალი ტერმინალების აუცილებლობაზე საუბრობს Wondernet Express Investment Group-ის აღმასრულებელი ხელმძღვანელის მამუკა მურჯიკნელის თქმით, საქართველომ აზერბაიჯანთან ერთად უნდა იმუშაოს, რადგან სავაჭრო დერეფნის მდგრადობა ორივე ქვეყნის ჰარმონიულ მუშაობაზე არის დამოკიდებული.

“ინფრასტრუქტურაში უფრო მეტი ინვესტიცია უნდა განვახორციელოთ, რათა უფრო დიდი მოცულობის ტვირთების მიღების პოტენციალი გაიზარდოს. თუმცა, ეს მხოლოდ პორტს არ უკავშირდება. დღეს, ღრმაწყლოვანი პორტი და ახალი ტერმინალები აუცილებლად გვჭირდება. გვჭირდება, რომ რკინიგზას უფრო დიდი ტვირთის გატარების შესაძლებლობა ჰქონდეს. თუმცა, ეს არ უნდა მოხდეს მხოლოდ საქართველოში. ჩვენს აზერბაიჯანელ კოლეგებთან უნდა ვიმუშაოთ, რათა ეს ყველაფერი იქაც განხორციელდეს. ვფიქრობ, რომ შემდეგი ხუთი წლის განმავლობაში ნამდვილად შევძლებთ, რომ უფრო მეტი ტვირთი მივიღოთ და დავიბრუნოთ ის სტატუსი, რომელიც ჩვენს ქვეყანას აბრეშუმის გზაზე ისტორიულად ჰქონდა”, - თქვა მამუკა მურჯიკნელმა BM.GE-სთან საუბრისას.

ამასთან, ლოგისტიკის საერთაშორისო ექსპერტების აზრით, ინფრასტრუქტურის განვითარებაში ინვესტირება ის მთავარი ნაბიჯია, რომელიც ჩვენმა სახელმწიფომ და ბიზნესმა საქართველოს ლოგისტიკურ ჰაბად გადასაქცევად უნდა გადადგან.

culture
კულტურის სამინისტრომ დათო დოიაშვილი თეატრის ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა

კულტურის სამინისტრომ დავით დოიაშვილი “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა. შესაბამის განცხადებას საქართველოს კულტურის სამინისტრო ავრცელებს.

კულტურის სამინისტრო გადაწყვეტილების მიზეზებს განმარტავს და აცხადებს, რომ სამინისტროს მხრიდან "არაერთგზის გაფრთხილების" მიუხედავად, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ "ვალდებულებას არ ასრულებდა", ხოლო თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

“ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი” არის სახელმწიფოს მიერ დაფუძნებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

სახელმწიფო პროფესიული თეატრი, ისევე, როგორც ნებისმიერი სხვა სსიპ-ი ანგარიშვალდებულია და აქვს კანონით დაკისრებული მოვალეობა, აღასრულოს მიზნები, რისთვისაც სახელმწიფომ დააფუძნა.

კერძოდ, თეატრში შემოქმედებითი საქმიანობა უნდა ხორციელდებოდეს ისევე უწყვეტად, როგორც სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მისი დაფინანსება ხორციელდება.

საქართველოს კულტურის სამინისტროს მხრიდან არაერთგზის გაფრთხილების მიუხედავად, სამწუხაროდ, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ ამ ვალდებულებას არ ასრულებდა. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული უწყვეტი დაფინანსების პირობებში, თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

აქედან გამომდინარე, კულტურის სამინისტრომ, როგორც სსიპ “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” დამფუძნებელმა უწყებამ, მიიღო კანონისმიერი გადაწყვეტილება, სსიპ-ის უწყვეტ და გამართულ ფუნქციონირებაზე პასუხისმგებელი პირის, თეატრის ხელმძღვანელის, დავით დოიაშვილის თანამდებობიდან გათავისუფლების შესახებ”, - აღნიშნულია განცხადებაში.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way