USD 2.7109
EUR 3.1197
RUB 3.3417
Tbilisi
რა ეშველება გაჭედილ ქუჩებს?!
Date:  465

ღეს, თბილისში, A პუნქტიდან B პუნქტამდე მანქანით მისასვლელად, საშუალოდ 1 საათი გვჭირდება. ესეც, იმ შემთხვევაში, თუ ა და ბე პუნქტები ერთმანეთისგან ძალიან დაშორებული არაა და შეიძლება, ერთ უბანშიც კი იყოს. თუ ამას მანქანის გასაჩერებელი ადგილის ძებნაში დაკარგულ დროსაც დავუმატებთ, საათ-ნახევარზეც კი ავალთ.

საცობის გამომწვევ მიზეზთა ჩამონათვალი საკმაოდ ვრცელია - ქალაქში მოსახლეობის რაოდენობის ზრდა, მძღოლები, რომლებიც მოძრაობის წესებს არღვევენ, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოუწესრიგებლობა და ა.შ. თუმცა, ექსპერტების აზრით, პირველი და მთავარი მიზეზი თბილისის ქაოსური განაშენიანებაა.

საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე, დავით მესხიშვილი ამბობს, რომ ქალაქში მშენებლობის ნებართვების გააზრების გარეშე გაცემა დაახლოებით 30 წლის წინ დაიწყო და პრობლემის სათავეც სწორედ ესაა. ქალაქი, რომელიც მთებს შორისაა მოქცეული და, უმეტესად, ვიწრო ქუჩებია, დღეს ვერც ამდენ კორპუსს იტევს და, მით უმეტეს, ვერც ავტომობილებს.

„პირდაპირი კავშირია ურბანულ განაშენიანებასა და საცობებს შორის. ამის ნათელი მაგალითია ნინო ჟვანიას ქუჩა, სადაც ორმხრივად არის მრავალსართულიანი კორპუსები, გზის სიგანე 4-5 მეტრია, ორივე მხარეს პარკირებულია ავტომობილები; კორპუსებს არ აქვს საპარკინგე ადგილები. ამ კორპუსების მშენებლობის ნებართვები რის მიხედვითაა გაცემული, არავინ იცის. ამ ქუჩას რა უნდა ეშველოს? აქ კორპუსები საერთოდ არ უნდა აშენებულიყო,“ - განმარტავს დავით მესხიშვილი.

მისივე თქმით, საცობების განტვირთვის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი გზა ნამდვილად არის საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, თუმცა, ქაოსური განაშენიანების გამო, მივიღეთ ქუჩები, რომლებსაც საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ვეღარ უდგება. ამიტომაც დგას თითოეული კორპუსის წინ დაახლოებით იმდენი ავტომობილი, რამდენი ბინაცაა.

„რაც უკვე აშენდა და დატვირთულია, აღარაფერი ეშველება. ადრე, მშენებლობის ნებართვის გაცემისას სატრანსპორტო დასკვნა არ გაიცემოდა. ახლა გაიცემა, თუმცა ფაქტია, ეს საკმარისი არაა. ამიტომ, ეს პოლიტიკა კიდევ ერთხელ უნდა გადაიხედოს. არის შემთხვევები, როცა სამშენებლო კომპანიები აცხადებენ, რომ გათვალისწინებული აქვთ საპარკინგე ადგილი. შემდეგ კი ეს სივრცეები გადაკეთდება კომერციულ ფართებად, ზოგისთვის თონეა, ზოგისთვის მარანი ან მაღაზია, ავტომობილები კი ისევ ქუჩაში რჩება. ზოგადად, ავტომობილების კონცენტრირება კონკრეტულ უბანში შემთხვევით არ ხდება. იქ არის ხოლმე მიზიდულობის კერები - მრავალსართულიანი კორპუსები, საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილები, საკონცერტო დარბაზები, ან სავაჭრო ცენტრები. ამიტომ, ასეთი ობიექტების მშენებლობისას სატრანსპორტო დასკვნებს ძალიან ყურადღებით უნდა მოვეკიდოთ. უკვე არსებული უბნებისთვის რთულია, რაიმე გამოსავალი მოვძებნოთ. ახლა უნდა ვისაუბროთ იმაზე, რომ აღარ გაჩნდეს ახალი ტერიტორია, რომელიც იქნება სპორტის სასახლის უკანა სივრცის, ან ნინო ჟვანიას ქუჩის მსგავსი,“ - ამბობს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე.

ექსპერტს ქალაქში არსებული სიტუაცია სრულად უიმედოდაც არ ესახება. მისი თქმით, საგრძნობლად უმჯობესდება ვითარება გზაჯვარედინების მოწესრიგებით და მაგალითად თამარაშვილის მიმდებარედ ბოლოს ჩატარებული სამუშაოები მოჰყავს.

„გზაჯვარედინები უნდა მოწესრიგდეს, მათ შორის, მცირე ესტაკადებითაც. ქალაქში ეს პრობლემა ბევრგანაა და უკვე ვნახეთ რამდენიმე სამუშაო, რომელმაც შედეგი გამოიღო და ჩაჭედილი საცობი აგვარიდა. მაგალითად, თამარაშვილზე ხდებოდა საშინელება. არც ახლაა დროსთან შეფარდებით ეს ადგილი გამტარუნარიანი, თუმცა ჩაჭედილი ნამდვილად აღარაა. მძღოლებმა უკვე იციან, როგორ შეიძლება გავიდნენ მარჯვნივ, მარცხნივ, წითელზე ჩერდებიან და ა.შ. კვანძების გახსნა მნიშვნელოვანია და ამ მიმართულებით ცოტა სწრაფი ტემპი სასურველი იქნებოდა,“ - განმარტავს დავით მესხიშვილი.

ქალაქის პრობლემებზე საუბრისას, დავით მესხიშვილმა ისიც აღნიშნა, რომ გზების გამტარუნარიანობის, საცობებისა და საგზაო უსაფრთხოების პრობლემა მხოლოდ თბილისში არ დგას. ანალოგიური გამოწვევები საქართველოს სხვა დიდ ქალაქებშიც, განსაკუთრებით მწვავედ კი ბათუმში შეინიშნება. ზღვისპირა ქალაქზე საუბრისას, დავით მესხიშვილმა რამდენიმე მნიშვნელოვანი საკითხი გამოყო:

„ბათუმი არის არათუ ანალოგიური პრობლემის, არამედ უარესი გამოწვევების წინაშე. ამ ქალაქის განაშენიანების პრობლემაზე შეიძლება ბევრი ვისაუბროთ, ფაქტობრივად, ბათუმი აღარც ნიავდება. თუმცა, გარდა ამისა, სრულად მოსაწესრიგებელია საგზაო ინფრასტრუქტურა. ნიშნების უმეტესობაც კი არასწორად დგას. ბათუმში არის არაერთი შავი წერტილი, ანუ ადგილი, სადაც ბევრი ავტოსაგზაო შემთხვევა ხდება,“ - აცხადებს დავით მესხიშვილი ურბან მედიასთან საუბრისას.

ნათელია, რომ თბილისის პრობლემები სხვა დიდი ქალაქებისთვისაც გადამდებია, თუმცა, მოსახლეობის სიმრავლის გამო, მეტს საუბრობენ დედაქალაქების საცობებზე და საინფორმაციო სივრცეში იკარგება ბათუმის, ან, თუნდაც, ქუთაისის პრობლემები. არადა, ის, რაც თბილისში უკვე გამოუსწორებელ საკითხად იქცა, შესაძლოა, სხვა ქალაქებში თავიდან ავიცილოთ.

წყარო: Urban Media • ურბან მედია 

 

society
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way