USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
ოთო კონჯარია - ერთ ძალიან მაგარ ქართველზე უნდა მოგიყვეთ
Date:  1439

„ქართული ლეგიონის“ მებრძოლი, 25 წლის ზურა ზაალიშვილი.

სანამ უკრაინაში ჩამოვიდოდა, საქართველოში ცხოვრობდა, რა დროსაც ჯარიდან გაწვევა მიიღო, თუმცა „ვიშკაზე“ დგომის თავიდან ასარიდებლად აიღო გირჩის ე.წ ბიბლიური თავისუფლების საბუთი, რითაც იძულებითი სამხედრო სამსახურიდან თავი გაითავისუფლა.
2021 წელს უკრაინაში ჩამოვიდა და რუსეთის სრულმასშტაბიან შემოჭრამდე კიევში ცხოვრობდა- არანაირი სამხედრო გამოცდილება არ ჰქონია, თუმცა---- 
2022 წლის 24 თებერვალს დაიწყო დიდი ომი, სრული ქაოსი, რომელიც მთელს უკრაინას დაატყდა თავს. ინტერვენციის პირველივე დღეს ზურამ მეგობრები ქალაქიდან გაიყვანა, თუმცა რამდენიმე საათში უკან დაბრუნდა და გზად ტერიტორიული თავდაცვის ერთ-ერთ მებრძოლს შეხვდა, რომელიც მძიმე „შოკურ მდგომარეობაში იმყოფებოდა“ , გამოართვა მისი კუთვნილი კალაშნიკოვის ტიპის ავტომატი და იმავე დღეს 4 დივერსანტი დააკავა, რომლებიც შინაგან საქმეთა სამინისტროს "გადასცა"....
ამ ამბის შემდეგ გადაწყვიტა უკრაინის ტერიტორიული თავდაცვის ძალებს შეერთებოდა, თუმცა გარკვეული მიზეზების გამო არ დარჩა და დაუკავშირდა საერთაშორისო ლეგიონს, არც იქ გაჩერდა და ბოლოს ქართულ ლეგიონში ჩაეწერა, რომლის სახელითაც დღემდე იბრძვის საბრძოლო მოქმედებათა ველზე.
ქართულ ლეგიონში 120მმ-იან ნაღმტყორცნზე გაიარა გადამზადება და იმდენად პროფესიონალური ცოდნა დააგროვა, რომ ნაღმტყორცნის გათვლაში მემიზნის ფუნქცია შეითავსა, ასევე ხარკოვის 92-ე მექანიზირებული ბრიგადის სამხედრო ნაწილში არაერთი ნაღმტყორცნის ჯგუფს ჩაუტარა ინსტრუქტაში და მოამზადა ბრძოლისთვის.
უახლოეს მომავალში ელოდება პროფესიულ ზრდას, თუმცა ეს ჯერ საიდუმლოა და მოგვიანებით მოვყვებით....
როდესაც ზურასთან ინტერვიუს ვწერდით, გაიხსენა ერთ-ერთი ეპიზოდი 2022 წლის თებერვლიდან როდესაც მამამისი დაუკავშირდა- „ ომი როდესაც დაიწყო, მამაჩემმა დამირეკა და ასე მითხრა: თუ ვირთხასავით დაიმალები, რუსზე ადრე გიპოვი და მე მოგკლავ, ზადნი გათიშე და წადი, ჯიგარი ხარ მეთქი ვუთხარი და წავედი საომრად.“
 ზურას მამა 1991-1993 წლებში სამაჩაბლოს, აფხაზეთისა და 2008 წლის რუსეთ-საქართველოს ომის ვეტერანია.....
ზურა ერთ-ერთია იმ ქართველი გმირებიდან, რომლის შესახებაც საქართველომ უფრო მეტი უნდა იცოდეს- სწორედ ამიტომ, ჩვენ, რუსული სამხედრო პროპაგანდის წინააღმდეგ მებრძოლი ალფა სიხშირე / alpha frequency-ის გუნდი ვაგრძელებთ ქართველ მეომრებზე დოკუმენტური ფილმის გადაღებას და ძალიან მალე იხილავთ/მოისმენთ ჩვენს ბიჭებზე, მათ თავგანწირვასა და პროფესიონალიზმზე ისეთ ისტორიებს, რომლითაც აუცილებლად იამაყებთ.
მიყევით ბმულს - ოთო კონჯარია
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way