პარლამენტი დაჩქარებული წესით განხილავს ფინანსთა სამინისტროს მიერ მომზადებულ საკანონმდებლო ცვლილებას, რომელიც აზარტული თამაშების სექტორის რეგულირებას ამკაცრებს. კერძოდ, ცვლილება შეეხება საქართველოდან უცხოეთში აზარტული თამაშების სერვისების მიწოდებას, რომელიც ამჟამად რეგულირების მიღმა ექცევა. თუკი ამჟამად მსგავსი სერვისის მიმწოდებელი კომპანიები ნებართვის აღებას არ საჭიროებენ და არც შესაბამის სალიცენზიო გადასახადს იხდიან, კანონის ცვლილების შემდეგ ისინიც დაიბეგრებიან.
როგორც ფინანსთა მინისტრის მოადგილე მიხეილ დუნდუა აცხადებს, ახალი კანონის მიღების შემდეგ ამ კომპანიებს არამხოლოდ ლიცენზიის მოსაკრებლის გადახდა, არამედ მარეგულირებლებისთვის საკუთარი სერვერების გახსნაც მოუწევთ, ხოლო თუ რომელიმე ფირმა ამ ვალდებულებაზე უარს იტყვის და ქვეყნიდან წავა, “ის მართლაც წასასვლელი ყოფილა”.
“ჩვენ მათ სერვერებზე დაერთება და მათი გაკონტროლება გვინდა, თუკი რომელიმე კომპანია შეიკავებს ამისგან თავს, ეს უკვე ეჭვებს აღძრავს. კონტროლის მიღმა არ შეიძლება დარჩეს ეს სფერო. მე არ მგონია, რომელიმე კომპანია წავიდეს საქართველოდან. მაგრამ, თუკი რომელიმე კომპანია წავიდა საქართველოდან იმის გამო, რომ ქართულმა სახელმწიფომ და ფინანსთა სამინისტრომ მისი გაკონტროლება და ინფორმაციის წამოღება გადაწყვიტა და ამის გამო წავიდა, ესეიგი ის მართლა წასასვლელი ყოფილა. მაგრამ არამგონი ასეთი რამ მოხდეს, პირიქით, დარწმუნებული ვარ უფრო მეტი ორგანიზაცია შემოვა და კონკურენცია გაიზრდება. 100,000 ლარი მოსატანიც კი არაა, როგორც რამე ტვირთი ამ სექტორისთვის, რომელსაც მილიარდობით ლარის ბრუნვა აქვს,” - განაცხადა მიხეილ დუნდუამ.
პარლამენტში გამართულ მოსმენაზე ფინანსთა მინისტრის მოადგილემ განაცხადა, რომ ეს ცვლილება ეხება ისეთ კომპანიას, როგორიცაა "ევოლუშენ გეიმინგი", რომელიც საქართველოში არსებული ოფისიდან აზარტული თამაშების სერვისებს უცხოურ კომპანიებს აწვდის. კანონპროექტის განმარტებითი ბარათის მიხედვით, ამჟამად ქვეყანაში ამ სფეროში 13 კომპანია საქმიანობს.
პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტის თავმჯდომარე დავით სონღულაშვილმა მიხეილ დუნდუას ჰკითხა თუ აქვს სამინისტროს მომზადებული წინასწარი შეფასება თუ რა მოყვება ამ კანონპროექტის მიღებას. ასევე თუ ჰქონიათ მათ კერძო სექტორთან კომუნიკაცია. რაზეც დუნდუამ განაცხადა, რომ სამინისტრო არ ეთანხმება სერვისის მიმწოდებელი ფირმების პოზიციას რომ ისინი აზარტულ თამაშებში ჩართულ კომპანიებს არ წარმოადგენენ.
“შარშან საკანონმდებლო ცვლილებაში განსხვაზღვრეთ თუ რას წარმოადგენს აზარტული თამაშის მიწოდება. ამაში შედის როგორც თამაში ასევე შიდა არსებითი სერვისიც. ამ საქმიანობის ქვეყნის შიგნით განხორციელება და სერვისის მიწოდება ექვემდებარება ლიცენზიას და ქვეყანაში ვინც საქმიანობს ჩვეულებრივად იხდის ლიცენზიას. ორგანიზაცია, რომელიც ქვეყნის გარეთ აწოდებდა ამ სერვისს რჩებოდა კონტროლს მიღმა, ამიტომაც ეს იყო უსამართლო იმ ორგანიზაციებთან მიმართებით, რომლებიც ქვეყნის შიგნით საქმიანობენ და უწევთ რეგულაციების ქვეშ ყოფნა, ხოლო არიან სხვა კომპანიები, რომლებიც ქვეყნის გარეთ ახდენენ საქმიანობის მიწოდებას, მაგრამ არ რეგულირდებიან.
რაც შეეხება დარგთან კომუნიკაციას, როდესაც ის კომპანია ამბობს, რომ ის არ არის სათამაშო ბიზნესი, ჩვენი თვალთახედვით ის სცდება,” - განაცხადა დუნდუამ.
როგორც ირკვევა, ფინანსთა სამინისტრო კანონის მიღების შემდეგ კომპანიების მონიტორინგს თავად არ განახორციელებს და ამისთვის ის გამოიყენებს კომპანია “რენდომ სისტემს ჯორჯიას” სერვისს, რომელსაც უწყება ამ ფირმების მონიტორინგს დაუკვეთავს