USD 2.7323
EUR 2.9577
RUB 2.9934
Tbilisi
მსოფლიო ბრენდების ეტიმოლოგია
Date:  2061

როგორ დაერქვათ სახელები მრავალ მილიარდ დოლარად შეფასებულ მსოფლიო ბრენდებს? როგორ იმოქმედა მათმა დასახელებამ კომპანიის განვითარებაზე? ბევრი ბიზნესმენი ფიქრობს, რომ კომპანიისთვის დარქმეული სახელი მის მომავალს განაპირობებს. მართალი არიან თუ არა ისინი?
თითქოს და რა არის იმაზე ადვილი მოიფიქრო ახალი კომპანიის დასახელება? თუმცა ხშირად, კორპორატიული სახელის მოფიქრება არანაკლებ სერიოზული პრობლემაა, ვიდრე საწყისი კაპიტალის მოზიდვა და იურიდიული საბუთების გაფორმება.

ცნობილი ბრენდების ეტიმოლოგია უმრავლეს შემთხვევაში მათი დამფუძნებლების გვარებიდან გამომინარეობს, იშვიათად გეოგრაფიული და ასტრონომიული ობიექტების დასახელებებიდან. ზოგი დასახელების არჩევას წინ დიდი ხნის ფიქრი და მსჯელობა უსწრებდა, ზოგის კი უცაბედი, სპონტანური გადაწყვეტილება. ძალიან ბევრი კომპანიის დასახელება გრძელი და მთლიანი დასახელების აბვიატურას წარმოადგენს. როგორც მაგალითად, IBM - International Business Machines

 Adobe - კომპანიის დასახელება მისი ერთ-ერთი დამფუძნებლის ჯონ უორნოკის სახლთან ახლო ჩამომდინარე მდინარი სახელიდან არის ნასესხები.
 Apple - კომპანიისთვის სახელის შერჩევის მცდელობის სამი უნაყოფო თვის შემდეგ, სტივ ჯობსმა, რომელსაც ძალიან უყვარდა ვაშლი, ცალმხრივად მიიღო გადაწყვეტილება და კომპანიის პირველ კომპიუტერს Apple "ვაშლი" დაარქვა.
 Bridgestone - იაპონური კომპანია, რომელიც საბურავებს უშვებს, კომპანიის დამფუძნებლის გვარია სედზირო ისიბასი, რაც იაპონურად ნჯიშნავს "ხიდი ქვისგან'. რადგან ძირითადად ბაზარს ამერიკა წარმოადგენდა და იაპონელი ბიზნესმენი თვლიდა, რომ მისი ნაწარმის დასახელება ადვილი აღსაქმელი უნდა ყოფილიყო რიგითი ამერიკელისათვის. მან შეუცვალა რიგითობა თავის სახელს და გვარს და მიიღო კომპანიის დასახელება - "ქვის ხიდი".
 Canon - დიდი ხნის განმავლობაში კომპანიის დასახელება იყო Precision Optical
Instruments Laboratory (ზუსტი ოპტიკური ხელსაწყოების ლაბორატორია) ბოლოს მისმა მეპატრონეებმა კომპანიის დასახელების შეცვლა გადაწყვიტეს და უფრო სხარტი დასახელება მოიფიქრეს Canon - ("კანონ") ინგლისური სიტყვაა, რაც ნიშნავს სიზუსტეს და მკაფიობას.
 Corel - კანადური კომპანია COwpland REsearch Laboratory (კოუპლენდის კვლევითი ლაბორატორია) აკრონიმს წარმოადგენს.
 Google - კომპანიის დასახელებაა თავდაპირველად იყო Googol - გუგოლ, რაც მათემატიკურ ენაზე ნიშნავს 10-ს მეასე ხარისხში. ამ დასახელების ქვეშ კომპანიის დამფუძნებლის სერგე ბრანი და ლარი პეიჯი გულისხმობდნენ, რომ მათ საძიებო სისტემას შეუძლია დაამუშაოს შეუზღუდავი მოცულობის ინფორმაცია. მაგრამ მოხდა კაზუსი და ინვესტორმა, რომელიც მათ პროექტს აფინანსებდა საბანკო ჩეკი გამოწერა კომპანია Google-ის სახელზე და სწორედ ამ სახელმა დაიპყრო მსოფლიო.
 Hitachi - იაპონურად ნიშნავს "მზის ამოსვლას"
 Hyundai - კორეულად ითარგმნება როგორც "თანამედროვე ეპოქა".
 Mitsubishi - იაპონურად "სამი ბრილიანტი", რაც კომპანიის ლოგოტიპშია ასახული.
 Honda - მისი დამფუძნებლის სოიტირო ჰონდას სახელს ატარებს.
 Suzuki - კომპანიის მისი დამაარსებლის მიკიო სუძუკის სახელს ატარებს.
 LG - ორი კორეული ბრენდის Lucky და Goldstar კომბინაციიდან წარმოდგება.
 Nike - სპორტული აღჭურვილობის გიგანტი, ბერძნული გამარჯვების ქალღმერთის ნიკეს სახელს ატარებს.
 Nokia - ფინურ ქალაქ ნოკიაში დაარსებული ეს ფირმა თავიდან ქაღალდის გადამუშავების ბიზნესში იყო დასაქმებული, დღე კი ის მობილური ტელეფონების მწარმოებელი გიგანტია.
 Siemens - კომპანია მისი დამაარსებლის ვერნერ ფონ სიმენსის სახელს ატარებს.
 Sony- კომპანიის დასახელება წარმოიშვა ლათინური სიტყვა "sonus" (ხმა) და ინგლისური "sonny" (შვილი) სინთეზიდან, ეს სიტყვა შევიდა იაპონურ სალაპარაკო ენაში და სლენგზე ვუნდერკინდს ნიშნავს. "ჩვენ ვიყავით ვუნდერკინდები და ვმუშაობდით ხმასა და გამოსახულებასთან"-ეს ხსნის კომპანიის დასახელების ეტიმოლოგის Sony-ის ერთ-ერთი დამფუძნებელი ავიო მორიტა.
 Volkswagen - ფერდინანდ პორშემ 1937-წელს მიიღო სამთავრობო შეკვეთა შეექმნა მოსახლეობის ფართო ფენებისთვის ხელმისაწვდომი იაფი ავტომობილი ასე შეიქმნა კომპანია Volkswagen სახალხო ავტომობილი გერმანულად.
 Pepsi - მსოფლიო ბრენდის სახელი საჭმელგადამამუშავებელი ფერმენტის პეპსინიდან წარმოდგება.

business
საქველმოქმედო ფონდი "ქართუ" ისანში 16 კორპუსის აშენებას გეგმავს - გრგ-ს დეტალები

ისნის რაიონში, ბერი გაბრიელ სალოსის ქუჩაზე საქველმოქმედო ფონდი "ქართუ" 16 შენობისგან შემდგარი უბნის მშენებლობას გეგმავს.

გარემოს რეგულირების გეგმა საკრებულოსთან უკვე შეთანხმებულია. გრგ-ში ბოლო ცვლილებები 2024 წლის 2 მაისს შევიდა. კორექტირებული დოკუმენტის მიხედვით, ტერიტორია მოიცავს გაბრიელ სალოსის გამზირს 116-დან 124 ნომრამდე. წარდგენილი განცხადების მიხედვით, ყველაზე დაბალი შენობა 10 -სართულიანი, ყველაზე მაღალი შენობა კი, 36-სართულიანი იქნება.

კომპლექსში ჯამში ნავარაუდევი ბინების რაოდენობა 2500 ერთეულია. მათი საცხოვრებელი ინტენსივობის კ-2 ფართობი დაახლოებით შეადგენს 202592 კვ.მ-ს.

ფეხსაცმელების ფაბრიკის ყოფილ ტერიტორიას, საჯარო რეესტრის ამონაწერის მიხედვით, სამი მფლობელი ჰყავს:

  • შპს „ელიტა ბურჯი“;
  • სააქციო საზოგადოება „ისანი-ქართუ“;
  • შპს „ივერია 90“.

აქედან, შპს „ივერია 90“-ია შპს „ელიტა ბურჯის“ შვილობილი კომპანიაა, რომლის 100%-იან წილს თავის მხრივ ფონდი „ქართუ“ ფლობს. სააქციო საზოგადოება „ისანი-ქართუ“ (რომელიც ამავე მისამართზე ბერი გაბრიელ სალოსის გამზ. 116ა-შია რეგისტრირებული) კი „ქართუ ფონდის“ შვილობილი კომპანიაა, რომლის თავმჯდომარე ბესიკ დემეტრაშვილი, „ქართუ ბანკის“ სამეთვალყურეო საბჭოს წევრია.

რაც შეეხება თავად პროექტს, თბილისის საკრებულოში წარგენილი განმარტებითი ბარათის მიხედვით, მთლიან საპროექტო ტერიტორიაზე იგეგმება 16 კორპუსის მშენებლობა, რომელთა ძირითადი ნაწილი არის შერეული ფუნქციის. კერძოდ:

  • ნაკვეთი #1 -ის ფართია: 11850 კვ.მ.
    ფუნქციური ზონა: სსზ-1
    საცხოვრებელი ფუნქცია - 75%
    საზოგადოებრივ საქმიანი ფუნქცია - 25%
    საცხოვრებელი ფუნქციის ნამატი ფართის 4% = 840.04 კვ.მ
  • ნაკვეთი #2 -ის ფართია: 6690 კვ.მ.
    ფუნქციური ზონა: სპეცზ-1 (4544 კვ.მ.); რზ-1 (2146 კვ.მ.)
    სარეკრეაციო ფუნქცია;
    საგანმანათლებლო ფუნქცია
  • ნაკვეთი #3 -ის ფართია: 18340 კვ.მ.
    ფუნქციური ზონა: სსზ-1
    საცხოვრებელი ფუნქცია - 90%
    საზოგადოებრივი ფუნქცია - 10%
    საცხოვრებელი ფუნქციის ნამატი ფართის 4% = 1513.20 კვ.მ
  • ნაკვეთი #4 -ის ფართია: 21916 კვ.მ.
    ფუნქციური ზონა: სსზ-1
    საცხოვრებელი ფუნქცია - 90%
    საზოგადოებრივი ფუნქცია - 10%
    საცხოვრებელი ფუნქციის ნამატი ფართის 4% = 1877.20 კვ.მ
  • ნაკვეთი #5 -ის ფართია: 15360 კვ.მ.
    ფუნქციური ზონა: სსზ-1
    საცხოვრებელი ფუნქცია - 90%
    საზოგადოებრივი ფუნქცია - 10%
    საცხოვრებელი ფუნქციის ნამატი ფართის 4% = 1349.40 კვ.მ
  • ნაკვეთი #6 -ის ფართია: 2764 კვ.მ.
    ფუნქციური ზონა: სზ-6
    საცხოვრებელი ფუნქცია
    საზოგადოებრივი ფუნქცია: მცირე კომერციული ფართებით
  • ნაკვეთი #7 -ის ფართია: 5822 კვ.მ.
    ფუნქციური ზონა: ტზ-1
    სატრანსპორტო ფუნქცია
    ფუნქცია: გზა.

"ქართუს" მიერ წარდგენილი ბარათის მიხედვით, იქიდან გამომდინარე, რომ აღნიშნული პროექტი საკმაოდ მოცულობითია და საჭიროებს დეტალურ არქიტექტურულ დამუშავებას ინდივიდუალური ბლოკების მიხედვით შესაბამისად სექტრონ N-1;3;4;5 ში ფუნქციური შერევის პროცენტულობა ბლოკების მიხედვით დაზუსტდება არქიტექტურული პროექტის შეთანხმების ეტაპზე მაღალი კლასის საცხოვრებელი პირობების შექმნის მიზნით.

ასევე იგეგმება კომპლექსის მაცხოვრებლებისთვის საერთო სარგებლობის 4 სპორტული მოედნის მოწყობაც.

აუცილებელი მიწისქვეშა ავტოსადგომების რაოდენობა დაანგარიშდება კანონმდებლობის შესაბამისად, ხოლო დამატებით 140 ერთეული პარკინგი განთავსდება გარე ტერიტორიისთვის.

კომპანიის მიერ საკრებულოში წარდგენილი წერილით ირკვევა, ის, რომ "ქართუს" თვლის, რომ კომპლექსის მშენებლობას სუსტი მხარეები არ გააჩნია.

წყარო: https://bm.ge/

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way