USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
მებაღე რობოტმა მცენარეების გაზრდა ადამიანებზე უკეთ შეძლო
თარიღი:  358

თუ მებაღეობასთან მცირე შეხება მაინც გქონიათ, ალბათ, თავადაც გაიგებდით, რამხელა შრომა იმალება ლამაზი ყვავილების ბუჩქების მიღმა. ერთი მხრივ, თერაპიაც კია, მაგრამ მრავალკულტურული ბაღები, სადაც განსხვავებულ მცენარეებს ვხვდებით, ძალიან შრომატევადია… აქ კი ერთი კარგი ამბავი გვაქვს — სულ ახლახან UC Berkeley-მ AlphaGarden წარმოადგინა, მაღალტექნოლოგიური AI მცენარეების ეკოსისტემა, რომელსაც მრავალკულტურული ბაღის გაშენება ისე კარგად შეუძლია, როგორც ადამიანებს. თუმცა როგორც გვეუბნებიან, ზოგიერთ შემთხვევაში რობოტი ამ საქმეში ჩვენზე უკეთესიც კია. 

 

შესაძლოა, AlphaGarden-ში საყვარელი მებაღე რობოტის ნახვას მოელოდეთ, თუმცა აქ ცოტა იმედი უნდა გაგიცრუოთ, რადგან იგი უფრო მეტად ამწეს მსგავს მექანიზმს მოგაგონებთ… საინტერესოა ისიც, რომ UC Berkeley-ს ბაღის ნაკვეთი AlphaGardenSim-ს მოიცავდა, AI პროგრამას, რომელსაც ნიადაგის ტენიანობის საზომი სენსორების გარდა, მაღალი რეზოლუციის კამერაც აქვს. დეველოპერებმა ავტომატური წვეთოვანი მორწყვა, მცენარეების გასხვლა და დათესვაც კი შესაძლებელი გახადეს. 

ხოლო იმისათვის, რომ მებაღეობაში რობოტისა და ადამიანების უნარები შეედარებინათ, მკვლევრებმა ორ ბაღში თანაბარი ოდენობის მცენარეები დარგეს. AlphaGarden-მა მცენარეებს უფრო სწრაფად გაზრდის საშუალება მისცა…

ახლა კი ზუსტად იმ საკითხზე გადავიდეთ, რომელშიც რობოტმა ადამიანს აჯობა — ორ სატესტო პერიოდში რობოტის სისტემამ წყლის მოხმარება 44%-ით შეამცირა. როგორც გვეუბნებიან, ეს ორ თვეში რამდენიმე ასეული ლიტრი წყლის დაზოგვას ნიშნავს… და თუ გავითვალისწინებთ იმას, რომ სამყაროში უამრავი ადამიანი დგას წყლის პრობლემის წინაშე, ნამდვილად სასიამოვნოა, წყლის რესურსების დასაზოგად დღეს დეველოპერებიც რომ მუშაობენ…

რობოტის სისტემის ეფექტურობაში, ალბათ, თავადაც დარწმუნდით, მაგრამ როგორც ამბობენ, ამ კუთხით ჯერ კიდევ ბევრი საკითხი უნდა შეისწავლონ, თუნდაც, ხელოვნური სინათლის წყაროების კუთხით. ამასთან, განსხვავებული კულტურების მქონე ბაღებს, შესაძლოა, განსხვავებული საჭიროებების გარდა, სხვადასხვა ზომისა და ფორმის რობოტები დასჭირდეს…

წყარო: https://www.marketer.ge/

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის