USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
ირაკლი ქარსელაძე - რიკოთის ახალ გზაზე, 51 გვირაბიდან 45 გვირაბი უკვე დასრულებულია, ხოლო 97 ხიდიდან 81 უკვე აშენებულია
Date:  852
რიკოთის ახალ გზაზე, 51 გვირაბიდან 45 გვირაბი უკვე დასრულებულია, ხოლო 97 ხიდიდან 81 უკვე აშენებულია. აქედან, 12 გვირაბით და 22 ხიდით, დაახლოებით, უკვე 8 თვეა ვსარგებლობთ. მთლიანი პროექტის პროგრესი არის 86%.
 
"სამწუხაროდ, მოვისმინე ძალიან ბევრი ტყუილი, ძალიან ბევრი დაუსაბუთებელი და უსამართლო ბრალდებები და ცილისწამება. რიკოთის მონაკვეთზე, რომელიც შედგება ოთხი მონაკვეთისგან და ჯამში, 52 კმ-მდე გზა, 51 გვირაბიდან 45 გვირაბი უკვე დასრულებულია, ხოლო 97 ხიდიდან 81 უკვე აშენებულია. აქედან, 12 გვირაბით და 22 ხიდით, დაახლოებით, უკვე 8 თვეა ვსარგებლობთ. მთლიანი პროექტის პროგრესი არის 86%. პირველი ბრალდება იყო იმასთან დაკავშირებით, რომ რიკოთი დაკეტილია.
 
რიკოთი არ არის დაკეტილი!
 
რიკოთზე მოქმედებს გადაადგილების სპეციალური რეჟიმი, რომლის გამომწვევი მიზეზიც არის შემდეგი: 149-ე კმ-ზე, არსებული, ძველი, გზიდან 200 მეტრში აღმოჩენილი იქნა პოტენციური მეწყერის კერა. სპეციალისტების ანალიზითა და შესწავლით, ეს კერა მიჩნეული იქნა მომეტებული საფრთხის მქონედ. მიღებული იქნა მყისიერი გადაწყვეტილება რიკოთის დროებით დაკეტვასთან დაკავშირებით.
 
ამის შემდეგ, გაფართოვდა გზა, გასამმაგდა დამაგროვებელი ბუფერი და მოეწყო დამცავი კედელი. მხოლოდ ამის შემდეგ დაწესდა გადაადგილების სპეციალური რეჟიმი. სპეციალური რეჟიმის დაწესების პირობებში, ჩვენ პრევენცია და მაქსიმალურად უსაფრთხო გარემოს უზრუნველყოფა შევძელით "-აღნიშნა ირაკლი ქარსელაძემ.
 
რიკოთის მშენებელი არცერთი კომპანია არც ხელშეკრულების გაფორმებისას და არც ახლა არ იყო და არ არის სანქცირებული
"საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების, ხოლო რიკოთის შემთხვევაში - მსოფლიოს ბანკის, ევროპის საინვესტიციო ბანკის, აზიის განვითარების ბანკის - დაფინანსების პირობებში, რა თქმა უნდა, პროექტთან დაკავშირებული შესყიდვები ხორციელდება მათი პროცედურებით. ამ პროცედურას ჰქვია „ღია საერთაშორისო ტენდერი“. ასეთია შესყიდვის ფორმა, რომელიც ცალსახად განმარტავს, თუ ვის შეუძლია ტენდერში მონაწილეობა, რა კრიტერიუმები უნდა დააკმაყოფილოს პრეტენდენტმა ფინანსური, თუ ტექნიკური გამოცდილების თალსაზრისით,"- ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრმა ირაკლო ქარსელაძემ, მედიასთან შეხვედრისას განაცხადა.
 
მინისტრის თქმით, დადგენილი პროცედურები ითვალისწინებს სამ ძირითად ეტაპს, რომელიც საჭიროებს საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტის დასტურს შესყიდვის სრული პროცესის განმავლობაში, ხელშეკრულების გაფორმების ჩათვლით. ამასთან, განსაზღვრულია ტენდერში მონაწილე პრეტენდენტი კომპანიის დისკვალიფიკაციის საფუძვლებიც.
 
"შეუძლებელია ამ პროცედურების პირობებში, ტენდერში გაიმარჯვოს და ხელშეკრულება გაფორმდეს სანქცირებულ, შავ სიაში მყოფ კომპანიასთან. შესაბამისად, მხოლოდ საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების პროცედურების მკაცრი დაცვით გამოვლინდა ტენდერში გამარჯვებული კომპანიები. შეგახსენებთ, რომ რიკოთის 4 მონაკვეთზე 4 სხვადასხვა კომპანია მუშაობს, სადაც მაღალი კონკურენციის დონე იყო და გამარჯვებულებად გამოვლინდნენ ის კომპანიები, რომლებმაც დააკმაყოფილეს აბსოლუტურად ყველა მოთხოვნა. ხელშეკრულება მათთან ვერ გაფორმდებოდა, თუ ეს კომპანიები იქნებოდნენ.
 
მინისტრის განმარტებით, რიკოთის მშენებელ კომპანიებთან გაფორმებულია ფიდიკის ტიპის, საერთაშორისო ხელშეკრულებები, რომელიც ცალსახად განსაზღვრავს პროექტის განვითარების და ხელშეკრულების შეწყვეტის პირობებს. ამ ხელშეკრულებების მიხედვით, ხელშეკრულების გაფორმების შემდეგ, კომპანიის სანქცირება შეწყვეტის მიზეზი ვერ გახდება.
 
"მიუხედავად ამისა, გუშინ ვთხოვე საავტომობილო გზების დეპარტამენტს, ღია წყაროებში გადაემოწმებინათ იყვნენ თუ არა აღნიშნული კომპანიები დღეის მდგომარეობით სანქცირებული და გაირკვა, რომ 10 აგვისტოს მდგომარეობით, არცერთი რიკოთის მშენებლობაში ჩართული კომპანია არ იმყოფება შესაბამისი საფინანსო ინსტიტუტების შავ სიაში. ყველა ის ბრალდება, რაც სანქცირებას უკავშირდება, თითქოს პროექტი სანქცირებულ კომპანიებს მივეცით, არის სრული ტყუილი,"- განაცხადა ინფრასტრუქტურის მინისტრმა.
 
ირაკლი ქარსელაძის თქმით, ინფრასტრუქტურის სამინისტროს სისტემაში საქმიანობის 5 წლიანი პერიოდის განმავლობაში, კორუფციის დამადასტურებელი არცერთი ფაქტი ოპონენტებს არ წარმოუდგენიათ. მისი თქმით, მსგავსი ცილისმწამებლური ბრალდებები შეურაცხყოფს ყველა იმ ადამიანს და ორგანიზაციის, რომელიც რიკოთის მშენებლობაშია ჩართული, როგორც ქართული, ისე საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების მხრიდან.
 
მინისტრის განცხადებით რიკოთის პროექტზე საზოგადოებასთან კომუნიკაცია გაძლიერებულია.
 
"ჩვენი მთავარი ამოცანაა, ჩვენი საზოგადოება იყოს მშვიდად, გამომდინარე რიკოთზე არსებული რეალობიდან. ძალიან მძიმე ვითარებაა (რაჭის სტიქიის გამო) და ამ დროს, კიდევ ხელოვნური დაძაბულობის შემოტანა, საზოგადოების დაშინება, არის დაუშვებელი,"- ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრმა, ირაკლი ქარსელაძემ, რაჭაში, მედიასთან შეხვედრისას განაცხადა.
 
მინისტრის თქმით, რიკოთი დღესაც არის უსაფრთხო. ახალი მაგისტრალური გზა შენდება ისეთი პროექტით და ისეთი მაღალი დონის სპეციალისტების ჩართულობით, რომ იქნება სრულიად უსფრთხო.
 
ის ფაქტი, რომ ასეთ რთულ ვითარებაში (რაჭის სტიქიისას), კამპანიური ხასიათის ბრალდებების გამო, მოსახლეობისთვის ობიექტური ინფორმაციის მიწოდების მიზნით, ჩვენ დღეს გვიწევს რიკოთის თემაზე შეხვედრა, მეტყველებს იმაზე, რომ რიკოთის პროექტთან დაკავშირებით, კომუნიკაციის მიმართულებით მეტია გასაკეთებელი. ამას, აუცილებლად, გამოვასწორებთ იმისათვის, რომ ჩვენს მოსახლეობას ყოველთვის ჰქონდეს შესაბამისი, ობიექტური ინფორმაცია. კიდევ ერთხელ გარწმუნებთ, რომ კამპანიური, პოლიტიკური მიზნის მცდელობა, დააშინონ მოსახლეობა რიკოთის გზასთან დაკავშირებით, არის აბსოლუტურად უსაფუძვლო და არარეალური,"- აღნიშნა ირაკლი ქარსელაძემ.
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way