USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
იქნებ და არც დაიჯეროთ , რომ ამ კაცს, ფოტოზე რო ბებერ მუსუსს ჰგავს, საერთოდ არც ეცალა ქალებისთვის
Date:  1030
იქნებ და არც დაიჯეროთ , რომ ამ კაცს, ფოტოზე რო ბებერ მუსუსს ჰგავს, საერთოდ არც ეცალა ქალებისთვის.
უბრალოდ, დრო არ ემეტებოდა მათთვის.
და როცა დროს ნახულობდა , ალბათ ვერც ერთი ქალი , ვინც კი მის გვერდით აღმოჩნდა ამა თუ იმ დროს, ვერ იქნებოდა დარწმუნებული იმაში, რომ ამ კაცს საერთოდ ვინმე თუ უყვარდა..
იმიტომ, რომ ამ კაცს სხვა რამ უყვარდა - სცენა უყვარდა!
სერგო ზაქარიაძემ თვითონ შექმნა დიდი სერგო ზაქარიაძე.
14 წლის ბიჭს, თბილისში ჩაპარულს , თეატრალურ სტუდიაში განცხადება რომ შეიტანა, არც ღებულობდნენ. მოიტყუა.
17-ის ვარო, და თუმცა გამოცდა ჩააბარა, მაინც დაიწუნეს ასაკის გამო .
მის მერე რამოდენიმეჯერ გააგდეს თეატრიდან..
უკვე ასაკის გამო არა, იმის გამო, რომ სწორედ ქალებთან ურთიერთობა ეშლებოდა.
ხან პირიქით, რომ არ ეშლებოდა.
ერთხელ მასწავლებელმა, სტუდიელებთან ეჟენ სკრიბის პიესას რომ არჩევდა , "ჭიქა წყალი" ახსენა.
სერგოც თავპირისმტვრევით გავარდა და დიდი ტოლჩით მიართვა ქალბატონს.
იმან კიდე დაცინვად მიიღო.
"არ გნებავთ და ნუ გნებავთო" - ზაქარიაძემ და ტოლჩა უკანვე წაიღო, ტირილით გაიქცა ქალი.
რეჟისორ ქორელამდე მივიდა ეს ამბავი .
იმანაც გააგდო.
იმ ქორელს კი "გადაუხადა" მერე სამაგიერო ზაქარიაძემ, მისი ქალიშვილი შეირთო ცოლად, მაგრამ ეს მერე, იყო, მერე, გვიან..
მის მერეც ბევრი უცნაურობა გადახდა ქალების გამო.
ამ ფოტოზეც ერთ მართლაც ნაღდ ქალთან ერთადაა..
კი არაფერი იფიქროთ, ჩვეულებრივი სურათია, ჩვეულებრივი..
მსახიობებია არაჩვეულებრივი.
ამ ამბიდან ცოტა ხნის შემდეგ ზაქარიაძე იტყვის,
"სოფისთან თამაშზე არ ვოცნებობ, რადგან ისეთ მსახიობებთან მითამაშია , როგორებიც ნატო ვაჩნაძე და თამარ ციციშვილია, ტოლს რომ არ უდებენ არც სილამაზით, არც ნიჭიერებით იტალიელ მსახიობს"..
იცოდა, იცოდა, ზაქარიაძემ რა დროს რა ეთქვა.
და რატომ გავიხსენე?
ლეგენდარულ მსახიობს ჯერ ნიჭი, და მერე მაყურებელი ჰქმნის.
ხო, მხოლოდ ნიჭი არ კმარა, რომ გახდე ლეგენდა.
საკუთარი თავი უნდა იცნოს მსახიობში მაყურებელმა.
უნდა იცნოს ლაპარაკში, სიხარულის გამოხატვაში, თუ წყენაში, სიყვარულში, თუ სიძულვილში, მანერებში, ჟესტებში, სიარულშიც კი.
უნდა მიხვდეს, რომ მსახიობი კი არა, თვითონ ის ცხოვრობს სცენაზე, თუ ეკრანზე, მის თავზე ხდება ის ყველაფერი, რასაც სცენიდან აჩვენებენ,
უნდა თანაუგრძნოს მას და მაშინ უყვარდება მსახიობი.
მაგრამ ესეც არ კმარა, - ერთი თაობის სიყვარული არ კმარა ლეგენდის დაბადებას.
მამამ რო იცნო მსახიობში საკუთარი თავი არ კმარა, შვილმაც უნდა იცნოს,
ხო, თაობიდან თაობაში უნდა გადავიდეს ეს მიღება, და მაშინ იბადება ლეგენდა.
მაგრამ აგერ 30 წელი გავიდა, და რამდენი თაობა წამოგვეწია მსახიობების და მაყურებლის, მაგრამ ახალი ლეგენდა არსად სჩანს,
განა ქართული ნიჭი მოკვდა?
არა, რა თქმა უნდა,
მაგრამ ახალი ლეგენდები აღარ არიან და თუ რატომ, ეს მართლაც ცალკე საუბრის თემაა, და მის შესახებ უფრო დეტალურად სხვა დროს ვიტყვი რაიმეს, მაშინ როცა დღევანდელ ქართულ თეატრზე და , ქართულ კინოზე ვისაუბრებ, თუ რატომ არ არის არც ერთი დღეს ქართული, და უფრო ადვილი გასაგები იქნება, თუ რატომ ვერ ცნობს მაყურებელი მსახიობში თავისთავს.
ახლა უბრალოდ აჩვენეთ ეს ფოტო შვილს და შვილიშვილს, და მოუყევით მასზე ის, რაც ახლა მე თქვენ მოგიყევით.
ერთი ფილმი მაინც ანახეთ ამ კაცის მონაწილეობით, რომ მიხვდეს, თუ რა არის ნიჭი, დიდი ნიჭი.
რომ გაარჩიოს მერე ნიჭი და სიყალბე ერთმანეთისგან.
არ გცალიათ, ხო?
თუ შვილს და შვილიშვილს არ სცალია?
არ გცალიათ, არც დიდს, არც პატარას, დროს ვერ ნახულობთ სულიერებისთვის, და მერე გიკვირთ, თუ რატომ აღარ იბადებიან დღეს ახალი ლეგენდები?
.
წერილებიდან " დრამატული დრამატურგია"
გუჯა ბიძია.
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way