USD 2.7109
EUR 3.1197
RUB 3.3417
Тбилиси
«The New European» (დიდი ბრიტანეთი): „საქართველოს ორბანიზაცია“
дата:  601

ბრიტანულ ყოველკვირეულ გაზეთ The New European-ში გამოქვეყნებულია სტატია სათაურით „საქართველოს ორბანიზაცია“ (ავტორი - კრავაი რუსთაველი), რომელშიც განხილულია საქართველოს პროევროპული პოლიტიკის სპეციფიკა - ორიენტაცია უნგრეთზე. საუბარია საქართველოში უნგრეთის პრემიერის ვიქტორ ორბანის ამასწინანდელი ვიზიტის შესახებ, მოცემულია ქართველი ექსპერტის თვალსაზრისი.

ამას წინათ საქართველოში ვიზიტით მყოფმა უნგრეთის პრემიერ-მინისტრმა ვიქტორ ორბანმა და მასპინძელმა - მისმა კოლეგამ ირაკლი ღარიბაშვილმა ვახშმობისას „ოჯახური ფასეულობებისა და სიწმინდეების“ სადღეგრძელო შესვეს. ჩვენ, ქართველები ვამაყობთ, რომ მეღვინეობის უძველეს ქვეყნად ვითვლებით და სტუმრის ღვინის მარანში მიპატიჟება ჩვენი ეროვნული ტრადიციული კულტურის ნაწილად ითვლება, თუმცა ამჯერად ყველაფერი სხვაგვარად იყო - [სტუმრის მარანში მიწვევას თავისი პოლიტიკური მიზანი ჰქონდა]... რამდენიმე კვირის შემდეგ ბრიუსელში საქართველოს შესახებ გადაწყვეტილება უნდა იქნას მიღებული - მიანიჭონ თუ არა ქვეყანას ევროკავშირის წევრობის კანდიდატის სტატუსი.

კანდიდატის სტატუსის მისაღებად საქართველომ აუცილებლად უნდა შეასრულოს 12 კრიტერიუმი, მაგრამ სტუმრის ვიზიტის დროს მასპინძელმა ირაკლი ღარიბაშვილმა უფრო მეტი ყურადღება დაუთმო საქართველოსა და უნგრეთის ერთმანეთთან მსგავსებას, ვიდრე ევროკავშირთან დამოკიდებულებას.

„ორბანიზაცია“ და კონსერვატიული, უკიდურესად მემარჯვენე იდეების გავრცელება და პოპულარიზება ევროპისათვის საფრთხეს წარმოადგენს - მით უმეტეს, ისეთი უფრო საშიშია განვითარებადი დემოკრატიებისათვის, როგორსაც საქართველო წარმოადგენს.

„ძნელია ევროპაში ქრისტიანად ყოფნა“, - განუცხადა ვიქტორ ორბანმა ქართულ პრესას. თბილისში, რუსთაველის გამზირზე იმ ადამიანების საპროტესტო დემონსტრაცია გაიმართა, რომლებიც უკმაყოფილონი იყვნენ უნგრეთის პრემიერ-მინისტრის ვიზიტით.

საქართველოში სულ უფრო მეტად ვლინდება ავტორიტარული პოლიტიკური ინსტინქტი. მტავრობა დღეს ლაპარაკობს  „უმრავლესობის უფლებაზე“, ამ ზაფხულს კი თბილისური „პრაიდი“ ულტრამემარჯვენე რადიკალური დაჯგუფების თავდასხმის ობიექტი გახდა. 2021 წელს „პრაიდის“ მიმართ გამოჩენილი ძალადობა იმდენად უხეში იყო, რომ გადამღები ტელეოპერატორი დაიღუპა.

ირაკლი ღარიბაშვილი აცხადებს, რომ მხარს უჭერს საქართველოს ინტეგრირებას ევროკავშირის შემადგენლობაში, მაგრამ იმავდროულად აკრიტიკებს იმ სტრუქტურებს, რომლებიც თბილისს ინტეგრაციისაკენ მოუწოდებენ. მისი კრიტიკის ერთ-ერთ ასეთ კონკრეტულ სამიზნეს წარმოადგენს „ფრანკლინის კლუბი“ (Franklin Club) - კლასიკური ლიბერალების და ლიბეტარიანელების ასოციაცია, რომელთა იდეების მიხედვით, ინდივიდუალური არჩევანი და საბაზრო ეკონომიკა აუცილებელია თავისუფალი საზოგადოებისათვის. ირაკლი ღარიბაშვილმა მათ „სატანისტები“ უწოდა.

რეზი თოფურია, Franklin Club-ის ერთ-ერთი დამფუძნებელი, ჩემთან (The New European-თან) ინტერვიუში საუბრის დროს ამბობს, რომ საქართველოს მთავრობის მიერ ევროკავშირის კრიტიკის ტენდენცია ემთხვევა უნგრეთის პოზიციას და მხარდაჭერას იღებს ისეთი წინააღმდეგობრივი ფიგურისაგან, როგორსაც ვიქტორ ორბანი წარმოადგენს. ეს მიუთითებს, რომ საქართველოს არასწორი ორიენტაცია აქვს აღებული. ეს არ არის ევროკავშირთან ინტეგრაცია.

გარდა ამისა, ორივე ლიდერი მეტ-ნაკლებად იზიარებს რუსულ თვალსაზრისს უკრაინის მიმართ. ამ შემთხვევაში ჩვენ ვხედავთ დიდ განსხვავებას საქართველოს მთავრობისა და ქართველი ხალხის მიერ გამოხატულ პოზიციებს შორის. უკრაინაში რუსეტის არმიის სეჭრის დღიდან საქართველოს ქალაქების ქუჩები ხალხით ივსებოდა, რომლებიც კრემლისმიერ ომის დაწყებას აპროტესტებდნენ. არსად იმდენი უკრაინული დროშა არ ფრიალებდა, რამდენიც თბილისში. და, რა თქმა უნდა, საქარტველოს ტავისი მიზეზიც აქვს: რუსეთის ჯარს ქვეყნის ტერიტორიის 20% აქვს ოკუპირებული.

„მთავრობა თვლის, რომ უკრაინას საქართველოს ჩათრევა სურს რუსეთის წინააღმდეგ მიმართულ ომში“, - ამბობს რეზი თოფურია. მისი აზრით, ამ სტარტეგიას ხელისუფლება სამომავლო არჩევნებისთვის იყენებს არგუმენტის სახით, რომ ხელისუფლება მშვიდობისთვის ზრუნავს, ოპოზციას კი ომის დაწყება სურს. გარდა ამისა, ის ფაქტი რომ მმართველი პარტია „ქართული ოცნება“ ევროპელი სოციალისტების ალიანსიდან გამოვიდა, იმას მოწმობს, რომ ხელისუფლება აქცენტს ულტრაკონსერვატიულ იდეებზე აკეთებს

მოსალოდნელია, რომ 2024 წლის საპალამენტო წინასაარჩევნო  კამპანია აგებული იქნება ემოციებზე და არა ქვეყნის წინაშე მდგარი ეკონომიკური პრობლემების კრიტიკაზე. ემოციები უპირველესად მიმართულიიქნება იმის გაცნობიერებაზე, თუ როგორ ემუქრება ქართულ იდენტობას დასავლეთი. შიშის ჩანერგვის ტაქტიკა და ეროვნული ღირსების დაცვისადმი მოწოდებები, ალბათ, [მმართველი პარტიის] წინასაარჩევნო კამპანიაში ცენტრალურ როლს შეასრულებენ. ეს ყველაფერი აძლიერებს პროკრემლურ და ანტიდასავლურ ნარატივს, რომელიც პრობლემაა არამარტო საქართველოსთვის, უკრაინისა და მოლდოვასათვის, არამედ მთლიანად ევროკავშირის საფრთხედაც შეიძლება ჩაითვალოს.

სხვათა შორის, თბილისში ვიზიტიდან რამდენიმე დღეში ვიქტორ ორბანი ჩინეთში, პეკინში ჩავიდა, სადაც რუსეთის პრეზიდენტს ვლადიმერ პუტინს შეხვდა. [ეს მრავლისმთქმელ ფაქტს წარმოადგენს].

წყარო: https://www.theneweuropean.co.uk/the-orbanisation-of-georgia/

 

общество
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати