USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 6 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
дата:  397
2023 წლის 6 ივნისის შეჯამება უკრაინაში:
- კახოვკას დამბის აფეთქების შედეგად რუსეთის მიერ ოკუპირებული სანაპირო სოფლების უმრავლესობა სრულად დაიტბორა. მდინარემ სახლების ნგრევაც დაიყო. უკრაინელების მიერ კონტროლირებად ტერიტორიაზე ორგანიზებულად განხორციელდა/ხორციელდება მშვიდობიანი მოსახლეობის ევაკუაცია.
- დატბორვის შემდეგ სანაპიროზე განთავსებული ნაღმების უმრავლესობა მდინარემ მოაშორა განთავსების ადგილს. მათი ნაწილი აფეთქდა, ნაწილი კი თანდათან ფეთქდება. მარტივად რომ ვთქვათ, მდინარის ნაკადმა განაღმა რუსეთის მიერ დანაღმული სანაპირო ზოლი.
- უკრაინის ჰიდენერგო აცხადებს, რომ დატბორვის ზონაში წყალი 7 ივნისს დილას მიაღწევს მაქსიმუმს და ზოგიერთ დასახლებას სრულად დაფარავს, ხოლო ორი დღის განმავლობაში კახოვკას დამბის ყველა ნარჩენი სრულად განადგურდება.
- ნოვა-კახოვკაში არამხოლოდ შენობების დიდი ნაწილი არამედ რუსული პოზიციებიც უმრავლესობაც წყალმა დაფარა. არადა ერთ-ერთ გავრცელებულ ვიდეოში რუსი სამხედრო ამბობს ხალხი ქუჩაში დადისო. არადა ფანჯარასთან დგას და ქუჩა საერთოდ აღარაა მის წინ. რომ არ ვიცოდეთ ვისთან გვაქვს საქმე იფიქრებდით კომედიური ჟანრიაო (ვიდეო კომენტარებში).
- ზაპორიჟიას ოლქში ბოლო 72 საათში წარმოებული უკრაინული საბრძოლო დაზვერვა როგორც ჩანს არ იყო წარმატებული - უკრაინელებმა, რომლებიც ნოვადონეცკეში იყვნენ შესულები, დასახლებული პუნქტის სრულად აღება და შენარჩუნება ვერ შეძლეს. ველიკა ნოვოსილკას მომიჯნავედ, ნესკუჩნეს მონაკვეთზე კი გრძელდება შეტაკებები. რუსეთის თავდაცვის სამინისტრომ უკრაინელთა შეტევის წარუმატებლობასა და უკრაინელთა დანაკარგებზე საუბრისას ასტრონომიული ციფრები დაასახელა, რაც იმდენად არარეალისტური იყო თავად რუსების მხრიდან იქნა გაქილიკებული.
- უკრაინული კონტრშეტევა ბახმუტის ირგვლივ წარმატებით ვითარდება. ბერხივკასა და იაჰიდნეში (ბახმუტის ჩრდილოეთით მდებარე ოკუპირებული დასახლებები) შეტაკებები გრძელდება. დღეს პრიგოჟინმა იქ არსებულ კრიტიკულ სიტუაციაზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ შოიგუ და გერასიმოვი ამ მიმართულების გადასარჩენად არაფერს აკეთებენ. ზოგადად, საინფორმაციო დუმილია უკრაინელთა მხრიდან და ყველა ინფორმაცია რუსულ წყაროებს ეყრდნობა.
- რუსები პრო-უკრაინული ძალების მიერ დაკავებულ ნოვაია ტავოლჟანკას ბომბავენ, ბელგოროდის ოლქში, რუსეთის ტერიტორიაზე. თავად თვითმხილველები ბელგოროდიდან ჰყვებიან თუ რა ოდენობის დაჭრილები და დახოცილები ჩამოჰყავთ ამ მიმართულებიდან რუსებს. ნათლად ჩანს კრემლისათვის მნიშვნელობა არ აქვს ესა თუ ის პუნქტი რომელ ქვეყანაში მდებარეობს - ის მზადაა ქალაქები დაბომბოს და გაანადგუროს თუნდაც რუსეთის ტერიტორიაზე. და ეს ყველაფერი ხდება ისე, რომ რუსეთს არც შებეკინოდან და არც ნოვაია ტავოლჟანკადან მოსახლეობის ორგანიზებული ევაკუაცია არ განუხორციელებია.
- უკრაინული სარაკეტო და საარტილერიო შეტევა ტოკმაკზე, მელიტოპოლზე, ბერდიანსკსა და მარიუპოლზე დღეს მთელი დღის განმავლობაში გრძელდებოდა. სავარაუდოა, რომ მომდევნო დღეებში ასეთი ინტენსიური სარაკეტო დარტყმები რუსულ პოზიციებზე კიდევ უფრო გაიზრდება.
- ყირიმიდან მოსახლეობის გადინება პრაქტიკულად სრულმასშტაბიან ხასიათს იძენს. მოსალოდნელი კონტრშეტევა და დამბის აფეთქებისაგან გამოწვეული წყლის პოტენციური დეფიციტი საკმაოდ ცუდი პერსპექტივაა ყირიმისათვის (კახოვკას ჰესთან არსებული წყლის არხით მარაგდებოდა ყირიმი). განსაკუთრებით დღევანდელი რუსული ტერორისტული აქტის შემდეგ, არც რუსულ ფორუმებზე ჰქონდათ მაინცდამაინც კარგი განწყობა და საკმაოდ მძიმე მოლოდინში არიან.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати