USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 5 ივლისის შეჯამება უკრაინაში
Date:  
- უკრაინული არმია კლიშჩიივკას შტურმზეა გადასული, ბახმუტის სამხრეთით. თავად რუსები წერდნენ, რომ დასახლების შენარჩუნება ძალიან უჭირთ და ევაკუაცია სრულიად მოსალოდნელია. მხოლოდ დღეს ათობით სამხედრო დაეღუპათ რუსებს და კიდევ ათობით ტყვედ არიან ჩავარდნილები. თუკი ბოლომდე გადაწყვეტენ ისინი დარჩენას ძალიან დიდი მსხვერპლი შეიძლება ჰქონდეთ მათ. უკრაინელების ხელშია ინიციატივა და პრაქტიკულად საყრდენი პუნქტიდან საყრდენ პუნქტამდე მიმდინარეობს შეტევა. რუსებს ბახმუტის ირგვლივ დიდი რაოდენობით ცოცხალი ძალა ჰყავთ მობილიზებული და ამით ცდილობენ პოზიციების შენარჩუნებას, ზოგან კი ინიციატივის დაბრუნებასაც კი, მაგრამ კლიშჩიივკას მიმართულება მოცემულ რეალობაში უკრაინული აქტიურობის წყაროა.
- დონეცკის ოლქში, ქალაქი დონეცკის მომიჯნავედ, იასინუვატაში რკინიგზის სადგური და ხაზი დაიბომბა უკრაინელთა მიერ. იმ ფონზე, რომ რუსული მომარაგება მთლიანად რკინიგზაზეა აგებული დარტყმა ამ მიმართულებით ყოველთვის დიდი გამოწვევაა რუსებისათვის.
- კვლავ ცეცხლის ალშია გახვეული მაკიივკა დონეცკის მომიჯნავედ. გუშინდელი დარტყმისა და იარაღის საწყობის აფეთქების შემდეგ ცეცხლის ახალი კერებია გაჩენილი. სავარაუდოდ კიდევ ერთი, ახალი დარტყმა განახორციელეს უკრაინელებმა.
- დაიბომბა ვოლნოვახას ადმინისტრაციული შენობა, ოკუპირებულ დონეცკის ოლქში, მარიუპოლის გზაზე. ვოლნოვახა აგრეთვე ერთ-ერთი საკვანძო ქალაქია მომარაგების თვალსაზრისით. მასზე სარკინიგზო კვანძი გადის. დაუდასტურებელი ვერსიით დარტყმები HIMARS-ის მეშვეობით განხორციელდა.
- აფეთქებების ხმა ისმოდა ბერდიანსკშიც, ოკუპირებულ ზაპორიჟიას ოლქშიც. დაიბომბა ტოკმაკის შემოგარენიც. ორივე შემთხვევაში რა იყო სამიზნე და რის მეშვეობით განხორციელდა დარტყმები უცნობია.
- ზაპორიჟიას ატომური ელექტროსადგურის ირგვლივ ცვლილებები არ არის, თუმცა დასავლური პრესის ყურადღება დღეს ძალიან გააქტიურებულია რუსეთის მხრიდან შესაძლო აფეთქებასთან დაკავშირებით.
- დღეს გავრცელდა ინტერვიუ უკრაინულ სახმელეთო ძალების სარდალთან ალექსანდრ სირსკისთან, რომელმაც აღნიშნა, რომ ბახმუტის დაბრუნება მხოლოდ დროის საკითხია და რომ უკრაინის მხრიდან ამ მიმართულებით შეტევით ბრძოლაშიც კი რუსეთს ათჯერ დიდი აქვს დანაკარგი.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way