USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 17 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
თარიღი:  622
- სამხრეთის მიმართულებით დონეცკისა და ზაპორიჟიას ოლქში საარტილერიო ბრძოლა მთელს პერიმეტრზე სხვადასხვა ინტენსივობით მიმდინარებს. პრაქტიკულად, 150 კილომეტრიანი მონაკვეთი საბრძოლო დუელების წერტილს წარმოადგენს. როგორც ჩანს სამხრეთში უკრაინული კონტრშეტევისა თუ რუსული თავდაცვის მნიშვნელოვნად განსაზღვრავს თუ რომელი მხარე დაჯაბნის მოწინააღმდეგეს. უკრაინელებს უპირატესობა სიზუსტესა და მოდერნულ ტექნოლოგიაში აქვთ, ისევე როგორც საჰაერო დაზვერვის მონაცემებში (რომელთაც დასავლეთი აწვდის). რუსების უპირატესობა ძველი, კლებისაკენ მიდრეკილი, მაგრამ რაოდენობრივად მცირე უპირატესობის მქონე საარტილერიო ჭურვების რეზერვებშია. ეს უპირატესობა სრულიად უმნიშვნელო ცხადია არ არის, თუმცა ხაზგასასმელია, რომ ეს აღარაა იმ ძველი შეფარდების მსგავსი წინა წელს ამ დროს რომ იყო 1/10-თან რუსების სასარგებლოდ. სიტუაცია შეცვლილია. ამასთან, თუკი უკრაინელებს რუსული პოზიციების გასანადგურებლად ერთი ან ორი გასროლა სჭირდებათ, რუსებს მოწინააღმდეგის სამიზნის გასანადგურებლად ზოგჯერ 10 გასროლაც კი სჭირდებათ.
 
- სამხრეთით, ზაპორიჟიას ოლქში, ვასილივკას რაიონში, უკრაინელები ლობკოვეს სამხრეთით ორ დასახლებას უტევენ - პიატიხატკისა და ჟერებიანკს. აღსანიშნავია, რომ პიატიხატკის შტურმს თავად რუსული წყაროებიც ადასტურებენ და ამბობენ, რომ დილით უკრაინელებმა დასახლების დიდი ნაწილი დაიკავეს, თუმცა შემოგარენში კვლავ რუსები რჩებიან და ქალაქის ხელახალი დაკავებისათვის ემზადებიანო. მას შემდეგ ინფორმაცია საკმაოდ ბუნდოვანია, მით უფრო რომ მასზე ძირითადად რუსები საუბრობენ.
 
რეალურად, პიატიხატკი და ჟერებიანკის მნიშვნელობა მაღალია, რადგან ვასილივკასაკენ მიმავალი გზა სწორედ მათზე გადის. ამასთან, ამ მონაკვეთზე რუსული ფორტიფიცირებული პოზიციების გარღვევის შემთხვევაში ვასილივკას თავდაცვის ზღუდეებამდე სასანგრე პოზიციები ბევრი არ არის. ზოგადად, ვასილივკას გამაგრება რუსებმა იანვარი-მაისის პერიოდი დაუთმეს და ქალაქის ირგვლივ რამდენიმე შრიანი თავდაცვის პოზიციებია მოწყობილი. ვასილივკას ახლოსვე გადის რუსული თავდაცვის ძირითადი ხაზი. ხოლო ვასილივკადან ენერჰოდარის ატომურ ელექტროსადგურამდე გზით დაახლოებით 65 კილომეტრია. ვასილივკადან მელიტოპოლამდე კი 60 კმ.
 
- ინტენსიურად გრძელდება შეტაკებები ზაპორიჟიას ოლქის პოლოჰის რაიონში, ორეხივი-ტოკმაკის გზის მონაკვეთზე, რობოტინესთან. რუსული ინფორმაციით საბრძოლო მოქმედებებს კოშმარული ხასიათი აქვს და მსხვერპლის ციფრებსაც გასაოცარს დებს, რაც, ცხადია ნაკლებადაა დასაჯერებელი. საერთოდაც ისიც საკითხავია მართლაც რამდენად ინტენსიურია შეტაკებები ამ მიმართულებით და მართლაც დიდი რაოდენობით უტევენ უკრაინელები თუ არა.
 
- მდინარე დნეპრმა კახოვკას კაშხლის სიახლოვეს (ჩრდილეოთით) კატასტროფულად დაიწყო კლება. გამოჩნდა არამხოლოდ კუნძულები, არამედ მიწა. კაშხალში წყლის ინტენსივობის კლებასთან ერთად ენერჰოდარის მიმართულებით მდინარის ფორსირების შანსები რამდენიმე დღიდან რამდენიმე კვირაში შეიძლება შესაძლებელიც კი გახდეს. ცხადია ახლა მიწაზე ლამია და იქ გადაადგილება არც ქვეით ძალებს არ შეუძლიათ და მით უფრო არც ტექნიკას, მაგრამ რამდენიმე დღეში ამინდების ხელშეწყობის შემთხვევაში დნეპრი ბევრ შესაძლებლობას შექმნის.
 
- რუსები კვლავ მარიინკას უტევენ დონეცკის ოლქში. ქალაქი, რომელიც ჯერ კიდევ 2014-15 წელს დიდად დაზიანდა, რუსული არმიის მხრიდან წლობით დაწოლის მიუხედავად კვლავაც ვერ იქნა სრულად ოკუპირებული. ამ ომში რუსული არმიის გამოფიტვისათვის მარიუპოლთან, ბახმუტთან, ვუჰლედართან, ავდიივკას, კიევთან და ხარკივთან ერთად მარიინკას გამორჩეულ ადგილზე ყოფნა ეკუთვნის. 2022 წლიდან ძალიან დიდი რესურსის მობილიზება შეძლო მოსკოვმა მარიინკას ასაღებად, მაგრამ ჯერ კიდევ ვერ შეძლო ეს. მიუხედავად უწყვეტი დაწოლისა და ბოლო რამდენიმე დღეში კიდევ უფრო გააქტიურებისა რუსული ტექნიკა მარიინკას ცენტრის სიახლოვეში იწვის.
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის