USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 14 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
თარიღი:  323

- რუსულ ტელეგრამის არხებში ვრცელდება ინფორმაცია, რომ საკმაოდ საინტერესო რამ მოხდა ლუგანსკის რაიონის ოკუპირებულ ქალაქ კრემინაში. რუსული დიდი სამხედრო შეჯგუფება იქნა განადგურებული HIMARS-ით სარაკეტო დაბომბვის შემდეგ. ერთ-ერთი ვერსიით არმიის თავყრილობა მძიმე ტექნიკასთან ერთად რუსული არმიის მხრიდან უკრაინულ პოზიციებზე თავდასხმას ემსახურებოდა. შესაბამისად უკრაინელების მხრიდან პრევენციული დარტყმით არამხოლოდ ათობით რუსი სამხედრო იქნა განეიტრალებული, არამედ ძვირფასი მძიმე ტექნიკაც კი. მაგრამ არსებობს სხვაგვარი ვერსიაც, რომლის მიხედვითაც რუსმა გენერალმა ძალის დემონსტრირებისათვის შეყარა რუსული დანაყოფები და მძიმე ტექნიკა ამ მიმართულებით და შემდგომ მოხდა მათი განადგურება. ეს ვერსია ალბათ უფრო ნაკლებ დასაჯერებელი იქნებოდა, რომ არ გვენახა რუსული არმიის მხრიდან აქამდე ჩადენილი ბევრი გაუგონარი შეცდომა. როგორც არ უნდა იყოს, კრემინაში საარტილერიო დარტყმის შემდეგ რუსულ არმიაში მსხვერპლი დიდია.

ზოგადად, როგორც ცნობილია, კრემინა წარმოადგენს სტრატეგიულად ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან პუნქტს ლუგანსკის ოლქში. კრემინას სამხრეთით სევეროდონეცკი, რუბეჟნოე და ლისიჩანსკია. უშალოდ კრემინაში რუსული საოკუპაციო ძალების ერთ-ერთი ცენტრია განთავსებული.

- დღეს საკმაოდ უცნაურ ვითარებაში გავრცელდა ინფორმაცია კადიროვის პირადი დასაყრდენის ადამ დელიმხანოვის მოკვლის შესახებ. ეს ინფორმაცია რუსულმა პროპაგანდისტებმა საკმაოდ ცინიკურ ვითარებაში აიტაცეს და ხუმრობდნენ ჩვენ ვერ ვპოულობთ და ალბათ უკრაინის დაზვერვას ეცოდინება სად არის ადამ დელიმხანოვიო. სავარაუდოდ, თავიდანვე მიზანმიმართულად გავრცელდა ეს ინფორმაცია რათა შემდგომ პრო-უკრაინული წყაროების დისკრედიტაცია მომხდარიყო, როგორც ტყუილის გამავრცელებლისა. მაგრამ არაა ცნობილი სრულიად დეზინფორმაცია გახლავთ დელიმხანოვთან დაკავშირებული ამბები თუ რუხი ანუ შერეული პროპაგანდა. იმ ფონზე რომ ზაპორიჟიას ოლქის სანაპირო ზოლს - ბერდიანკსა და მის მომიჯნავე ტერიტორიებს - უკრაინელები ინტენსიურად ბომბავენ და იერიშების სამიზნეები არარეგულარული ნაწილებიც ხდებიან ხოლმე, სრულიად შესაძლებელი იყო ერთ-ერთი ასეთი დაბომბვისას დაჭრილიყო კიდეც ან კადიროველი ან ნებისმიერი სხვა ვინმე.

- ველიკა ნოვოსილკას სამხრეთით, 9-11 ივნისს გათავისუფლებული ტერიტორიების შემდეგ უკრაინელები ძალიან ნელა მაგრამ მაინც აგრძელებენ გადაადგილებას სამხრეთით, რუსეთის თავდაცვის მთავარი ხაზების წინააღმდეგ. უკვე დაიწყო ინტენსიური საარტილერიო იერიშები ოკუპირებული პოზიციების მიმართულებით სტარომლინივკას მიმართულებით, რომლის შემდეგაც რუსული თავდაცვის ძირითადი ხაზია განთავსებული.

- სამხრეთში წვიმს. უკრაინელებს ეს დღეების ინტენსიური შეტევის საშუალება არ ჰქონდათ. ცუდი ამინდი ყველაფერს ართულებს. სამაგიეროდ წვიმებმა დააზარალა რუსული ფრენებიც. მოიერიშე ავიაციას სამხრეთში უჭირდა ფრენა, ხოლო ასეთ პირობებში ყველა კონტრშეტევის მცდელობა რუსეთის მხრიდან (რომელიც ბოლო სამი დღის განმავლობაში ყოველდღიურად რამდენჯერმე იყო ნაცადი) წარუმატებლად დასრულდა.

წვიმამ დააზარალა რუსეთის სანაპირო ზოლიც. ქალაქი სოჭი დაიტბორა. მდინარეების ადიდებამ მანქანები და საყოფაცხოვრებო სივრცეც დააზიანა. უკრაინელები ხუმრობდნენ რომ არის ბუნების ერთგვარი შურისძიება რუსეთის წინააღმდეგ, რომელმაც კაშხლის აფეთქების შემდეგ ასობით სახლი მოსპო და ასობით ცხოველი თუ თევზი გაანადგურა.

- რუსები ბომბავენ დასახლებულ პუნქტებს. ბოლო 24 საათში დაიბომბა ოდესა, კრივიი რიჰი (კრივოი როგი), კრამატორსკი და კოსტიანტინივკა. არცერთი იერიშის შედეგად სამხედრო ობიექტი არ იქნა განადგურებული. ყოველთვის რუსულ დაბომბვას მშვიდობიანი მოსახლეობა ეწირება. მაგრამ ეს ერთგვარად სხვა ინდიკატორიცაა - რუსები ხვდებიან რომ კიევზე განმეორებით იერიშებს დიდი აზრი არ აქვს და უშედეგოა და სავარაუდოდ ფიქრობენ რომ სხვადასხვა ქალაქებზე დარტყმა უფრო გონივრული იქნება. ტერორიზმის ლოგიკა ყოველთვის მეტ მსხვერპლზე და დაშინებაზეა ხოლმე მიმართული. ამ შემთხვევაშიც იმავეს ვხედავთ ჩვენ.

- აქტიური საბრძოლო მოქმედებები მიმდინარეობს ბახმუტის შემოგარენში. ჩრდილოეთით, სლავიანსკის გზისაკენ მიმავალი ოკუპირებული ტერიტორიების ნაწილი უკრაინული ლოკალური კონტრიერიშებით თავისუფლდება. ეს საკმაოდ დამაიმედებელ პროგნოზს იძლევა. როგორც ჩანს რუსულ არმიას არ აქვს საკმარისი რესურსი ეფექტურად დაიცვას ჯერ კიდევ გაუმაგრებელი ბახმუტის შემოგარენი. იქ ხომ იერიშებს სულ რამდენიმე კვირაა რაც მორჩნენ და მისი გამაგრება ვერ მოასწრეს. ამასთან, ბახმუტის სიახლოვეს უკრაინელებმა დღეს ორ რუსულ მოიერიშეს მოარტყეს. ერთ-ერთი ჩამოვარდა, მეორე დაზიანდა.

- სარაკეტო იერიშები ოკუპირებული აზოვის ზღვის საპორტო ქალაქ ბერდიანსკის მიმართულებით ყოველდღიურ ხასიათს ატარებს. რუსებს იქ ძალიან ბევრი სამხედრო ობიექტი აქვთ განთავსებული. პრაქტიკულად, ბერდიანსკზე მიტანილი თითოეული იერიშის შედეგად რუსეთის არმიას მნიშვნელოვანი ზარალი ადგება. უკრაინელები ხუმრობენ კიდეც, რომ ბერდიანსკზე იერიშები ჩერნობაევკას აეროპორტზე იერიშებს ემსგავსებაო. შეგახსენებთ, რომ ხერსონის აეროპორტ ჩერნობაევკასთან განთავსებულ რუსულ სამხედრო ტექნიკასა და ძალებს უკრაინელებმა რამდენიმე ათეულჯერ მიაყენეს დარტყმა. ტექნიკისა და რუსული არმიის სასაფლაოდ იქცა იქაურობა.

- საინტერესოა, რომ კახოვკას აფეთქებული კაშხლის ჩრდილოეთით (ანუ აფეთქების ზონის ჩრდილოეთით, მდინარის სათავისაკენ და არა ზღვისაკენ, საითაც მდინარე მიემართება), მდინარე დნეპრმა კლება დაიწყო. ეს კი უმნიშვნელო მოვლენა არ გახლავთ. შეიძლება რუსებმა შეზღუდეს უკრაინელთა ფორსირება კახოვკას სამხრეთით, მაგრამ შესაძლოა უკრაინელთა მხრიდან შესაძლებელი გახდეს მდინარის გადალახვა მის ჩრდილოეთით. აქ კი ისეთი სტრატეგიული ობიექტი მდებარეობს, როგორც ენერჰოდარის ატომური ელექტროსადგურია.

- ძალიან საინტერესო კომენტარი ჰქონდა პრეზიდენტ ჯო ბაიდენს ამერიკელ ელჩებთან შეხვედრისას. მან განაცხადა, რომ მეორე მსოფლიო ომის შემდგომ დამყარებული პოლიტიკური და სამართლებრივი წესრიგი აღარ არსებობს. ახლა მოვიდა დრო, როდესაც ცივილიზებულმა სამყარომ ახალი მსოფლიო წესრიგის შექმნას დაიწყოს მუშაობა, რომელიც უფრო მეტად იქნება სხვადასხვა ქვეყნების ჩართულობასა და თანამონაწილეობაზე ორიენტირებული და რომ ავტოკრატიების მარცხი რეალურ ფაქტად უნდა დადგეს. ეს კი იმაზე სერიოზული განცხადებებია ვიდრე ერთი შეხედვით ჩანს. რეალურად დიდი გლობალური კატაკლიზმის წინაშე ვდგავართ, რომლის ერთ მხარესაც მსოფლიო წესრიგის გამანადგურებელი ძალა - რუსეთი და მისი მოკავშირეები დგანან, ხოლო მეორე მხარეს ცივილიზებული სამყარო. 1990-ან წლებში დასავლეთმა პოზიტიური მოლოდინითა და რუსეთთან მიმართებით თავისი პოლიტიკური თვლემის რეჟიმში ყოფნით კრემლს საშუალება მისცა გაძლიერებულიყო. ახლა კი ეს ყველაფერი იცვლება. ნათელია რომ ავტოკრატიებს ხისტად უნდა ესაუბრო, რადგან რეჟიმი რომელიც საკუთარ მოქალაქეს სრესს ის სხვას არავის დაინდობს.

 

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის