USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 11 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
дата:  467
- უკრაინულმა დანაყოფებმა ველიკა ნოვოსილკას მონაკვეთზე - ზაპორიჟია-დონეცკის ოლქის საზღვარზე, სამხრეთში - მთელი რიგი დასახლებები გაათავისუფლეს: მათ შორისაა ნესკუჩნე, სტოროჟევე (აქ ჯერ გაწმენდითი ოპერაცია და ტყვეების აყვანა გრძელდება) და სტრატეგიულად უმნიშვნელოვანესი ბლაჰოდატნე, რომელიც მარიუპოლისაკენ მიმავალ ცენტრალურ გზაზე მდებარეობს. შეტაკებები გრძელდება მაკარივკაში, ხოლო ბლაჰოდატნედან უკრაინელები სამხრეთით განაგრძობენ სვლას.
 
ოდნავ უფრო დასავლეთით, იერიში მიმდინარეობს ნოვოდარივკასა და ლევადნეს მიმართულებით. ველიკა ნოვოსილკადან აღმოსავლეთით კი - ნოვოდონეცკეში - უკრაინული იერიში ძალიან აქტიურია.
 
აღნიშნული წარმატებული შეტევით უკრაინელები რუსების თავდაცვის ძირითად ზღუდეს უახლოვდებიან, რომელიც სტარომლინივკას სამხრეთით მდებარეობს. მისი გარღვევის შემთხვევაში მარიუპოლისაკენ გზა იხსნება.
 
ამ ფონზე ზაპორიჟია-დონეცკის მონაკვეთზე უკრაინული არტილერია პრაქტიკულად შეუჩერებლად მუშაობს.
 
მომდევნო დღეებში ზაპორიჟიაში ამინდი ფუჭდება მკვეთრად. როგორ აისახება ეს კონტრშეტევაზე რთული სათქმელია, მაგრამ ზოგადად ტექნიკის გადაადგილება ასეთ დროს საშიშია.
 
- დაუდგენელია ვითარება ზაპორიჟიას ოლქის მდინარე დნეპრის სიახლოვეს. ერთი ვერსიით დაკავებული დასახლება ლობკოვეს სამხრეთით უკრაინული კონტრშეტევა აქტიურად ვითარდება და მომიჯნავე დასახლებებსა და რუსულ თავდაცვის პოზიციებზე მიმდინარეობს შეტაკებები. მაგრამ სხვა ვერსიით უკრაინელები სწრაფად და მცირე წინააღმდეგობას აწყდებიან და არა ვასილივკასა და მდინარე დნეპრის მიმართულებით, არამედ მელიტოპოლისაკენ მიიწევენ. რთული სათქმელია რა არის სიმართლე, მაგრამ მაღალი ალბათობით უკრაინელებს ლობკოვეს მიმართულებიდან წარმატებული შეტევის შემთხვევაში ჯერ მაინც ვასილივკას აღება ან ბლოკირება მოუწევთ.
 
- ზაპორიჟიას ოლქში, ენერჰოდარის სიახლოვეს უკრაინულმა არტილერიამ რუსული სამხედრო კოლონა წარმატებით დაბომბა. სავარაუდოდ ისინი სწორედ ვასილივკას მიმართულებით მიემართებოდნენ.
 
- შეტაკებებია ჰულიაიპოლე-პოლოჰის საგზაო მონაკვეთზე. დაუდგენელია მასშტაბი, მაგრამ უკრაინული დანაყოფები ამ მიმართულებითაც აქტიურობენ. ზოგადად, ეს წერტილი ყველაზე ბუნდოვანია ბოლო 72 საათის განმავლობაში.
 
- უკრაინელმა პარტიზანებმა მელიტოპოლთან, ზაპორიჟიას ოლქის საკვანძო მონაკვეთზე, იაკიმივკაში სარკინიგზო ხიდი ააფეთქეს. რუსული სამხედრო ლოჯისტიკისათვის ეს არცთუ უმნიშვნელო დარტყმაა.
 
- რუსეთის თავდაცვის სამინისტრო ითხოვს ყველა სამხედრო დაჯგუფება თავდაცვის ძალების დაქვემდებარებაში მოექცეს. ეს ცხადია გულისხმობს "ვაგნერის" მის რიგებში ჩაწერასაც. მისმა უფროსმა, ევგენი პრიგოჟინმა გინებანარევი უარი შეუთვალა შოიგუს. ეს კი მათ შორის დაპირისპირების ახალ ეტაპზე გადასვლას გულისხმობს.
 
- გრძელდება საჰაერო-სარაკეტო იერიშები რუსულ პოზიციებზე ბერდიანსკსა და მარიუპოლში - აზოვის ზღვის სანაპირო ზოლზე. HIMARS-ი კი აქტიურად ურტყამს რუსულ მომარაგების ხაზებს, სამეთაურო პუნქტებსა და იარაღის საწყობებს.
 
- შეტაკებებია კრემინას ტყეში, ლუგანსკის ოლქში. უკრაინული არტილერია უჩვეულოდ აქტიურია. სხვა არაფერია ცნობილი ამ მონაკვეთიდან.
- კირილო ბუდანოვმა - უკრაინის უშიშროების ხელმძღვანელმა - საკმაოდ უცნაური ვიდეო გაავრცელა. ის ვიდეოში უბრალოდ იყურება და სულ ბოლოს ოდნავ იღიმის. მისი ორგანიზებულია პარტიზანული მოძრაობები, რუსეთზე თავდასხმები, გამბედავი ოპერაციები მტრის ზურგში, აფეთქებები ოკუპირებულ ტერიტორიებზე (მათ შორის ყირიმში), ძლიერი დივერსიული და წინააღმდეგობის ჯგუფების მოქმედებები და ასე შემდეგ.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати