USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
გიორგი კალანდაძე - 8 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
дата:  716
2023 წლის 8 ივნისის შეჯამება უკრაინაში:
- უკრაინული შეტევა დაიწყო ორიხივის სამხრეთით, ზაპორიჟიას ოლქში. საბრძოლო მოქმედებებში ჩაერთო Leopard 2 ტიპის ტანკები. მუშაობს უკრაინული არტილერია. გარღვევაზე გასული ნაწილები რუსული არტილერიის ცეცხლში მოყვნენ. მათ შორის "ლეოპარდების" კოლონა. დანაკარგების მიუხედავად უკრაინულმა სამხედრო ძალებმა 4 კილომეტრის სიღრმეში ბრძოლით მოახერხეს შესვლა და სამხედრო თვალსაზრისით კარგად გამაგრებულ რობოტინეს შტურმი დაიწყეს. დანაკარგებია რუსულ სამხედრო ტექნიკაშიც. არიან ტყვეებიც. სულ ცოტა ორი ქვეითთა მანქანა ალაფის სახით იქნა მოპოვებული.
მძიმე შეტაკებები ახლაც მიმდინარეობს. რუსებმა თავდაცვაში სამხედრო სარეზერვო ნაწილები ჩართეს და ცდილობენ იერიშის ჩახშობასა და გარღვეული ფრონტის ხაზის დასტაბილურებას. გარემო დანაღმულია და მანევრირება საკმაოდ ჭირს. უკრაინელებს ამ მხრივ ბევრად დიდი სირთულეები აქვთ გადასალახი.
ამ მონაკვეთიდან დასავლეთით, ლობკოვეს მიმართულებით წამოწყებული იერიში წარმატებით ვითარდება. უკრაინელებმა დასახლების გათავისუფლება წარმატებით შეძლეს და ცდილობენ კიდევ უფრო ღრმად, ვასილივკას მიმართულებით განავითარონ იერიში.
მესამე მიმართულება უკრაინელებმა პოლოჰის მაგისტრალური გზისაკენ დაიწყეს. სიტუაცია უცნობია.
სახმელეთო იერიშს თან ახლავს სარაკეტო და საარტილერიო იერიშები ტოკმაკზე, პოლოჰიზე, ვასილივკასა და კამიანკაზე. განსაკუთრებით ინტენსიურად ტოკმაკი იბომბება, რომელიც ბოლო 24 საათია განუწყვეტელი დარტყმების ქვეშაა.
მიუხედავად იმისა, რომ ქვეით ნაწილებთან ერთად კონტრშეტევაში მძიმე ტექნიკაცაა ჩართული და არტილერიაც გამალებით ურტყამს რუსულ პოზიციებს, მაინც, სრულიად შესაძლებელია საქმე გვქონდეს დამხმარე იერიშთან და არა ცენტრალურ შემტევ დაჯგუფებასთან. როგორც არ უნდა იყოს, საბრძოლო მოქმედებების ინტენსივობიდან გამომდინარე აშკარაა ძალიან რთული მონაკვეთის გავლას ცდილობენ უკრაინელები და პირველი დღეები განსაკუთრებით რთული იქნება.
ამ ფონზე რუსები ზემოაღნიშნული ფრონტისპირა ყველა დიდი დასახლებული პუნქტებიდან კოლაბორაციონისტების ევაკუაციას ახალი ტემპით იწყებენ. აშკარაა რომ ამ ქალაქების ოკუპაციის შენარჩუნებაში ხანგრძლივი დროით თავადაც ეპარებათ ეჭვი.
ზოგადად რომ შევაჯამოთ - სამხრეთში სამი მიმართულებით მიმდინარეობს იერიშები: ორეხივის, ველიკა ნოვოსილკასა და ვუჰლედარის სიახლოვეს. ბოლო 5 დღის განმავლობაში სხვადასხვა წერტილი აქტიურდება თუ კლებულობს. ინფორმაცია კი მინიმალურია და ძირითადად, რუსული წყაროებითაა მომარაგებული.
- Storm Shadow ფრთოსანი რაკეტებით დაიბომბა ლუგანსკი. მინიმუმ 4 უკრაინული ფრთოსანი რაკეტა დაეცა ლუგანსკის ინდუსტრიულ რაიონში მდებარე ქარხნებს, მათ შორის ვაგონთშენებელ ცენტრს, რომელშიც ტანკებისა და არტილერიის გარემონტება მიმდინარეობდა.
- დაიბომბა ქალაქი დონეცკის სამხედრო და ინდუსტრიული წერტილები. ამ შემთხვევაში აქტიური უკრაინული არტილერიაა, რომელიც ქალაქში სამიზნეებს ძალიან ადვილად სწვდება.
- უკრაინელები ბახმუტზე იერიშს აგრძელებენ. შეტევა მიმდინარეობს უშუალოდ ქალაქში მდგომ ნაწილებზე. მუშაობს უკრაინული არტილერია და დრონები. ფლანგებზე რა ვითარებაა არაა ცნობილი.
- რუსები ხერსონის იმ დატბორილ სოფლებსა და მოსახლეობას ბომბავენ, რომლიდანაც ევაკუაცია მიმდინარეობს. ტივებით გადაადგილებისას ირგვლივ რუსული ჭურვები ცვივა დატბორილ სახლებსა და ქუჩებზე.
- მიუხედავად აქტიური სარაკეტო და საარტილერიო დაბომბვისა პრეზიდენტი ზელენსკი ხერსონის დატბორილ სოფლებში ჩავიდა და ხალხს შეხვდა.
- რუსულმა სამხედრო ნაწილებმა კინბურნის ნახევარკუნძულის ევაკუაცია დაიწყეს. ტერიტორია დნეპრისა და შავი ზღვის აუზის შესართავთან მდებარეობს. ევაკუაცია უფრო გადაჯგუფების პროცესია, რადგან როგორც ჩანს დატბორვის მათაც ეშინიათ.
- ყირიმში წყალი შეწყდა. მოსახლეობა უკმაყოფილებას ღიად გამოთქვამს. ყირიმის არხი კახოვკას კაშხალზე იყო მიმაგრებული. კაშხლის აფეთქებითა და წყლის დონის სწრაფი კლებით არხში წყლის მიწოდება შემცირდა.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати