USD 2.7102
EUR 3.1127
RUB 3.3361
Тбилиси
გაზეთი "The Jerusalem Post" (ისრაელი): „უკრაინას რუსეთზე გამარჯვება ჯარისკაცთა სიკვდილის გარეშეც შეუძლია“
дата:  603

ისრაელის გაზეთი „ჯერუზალემ პოსტი“ (The Jerusalem Post) რუბრიკით „თვალსაზრისი“ ბეჭდავს სტატიას სათაურით „უკრაინას რუსეთზე გამარჯვება ჯარისკაცთა სიკვდილის გარეშეც შეუძლია“ (ავტორი - დეივ ანდერსონი), რომელშიც გადმოცემულია რუსეთ-უკრაინის ომის დასრულების სავარაუდო სცენარი.

რუსეთ-უკრაინის კონფლიქტის მოგვარების მოწინააღმდეგეები, ჩვეულებრივ, ამტკიცებენ, რომ აგრესიას ძალით უნდა უპასუხო. თუ დიქტატორი სხვის ტერიტორიას ხელყოფს, მაშინ დემოკრატიულმა ქვეყნებმა მას უშუალოდ უნდა გასცენ საკადრისი პასუხი ან დაზარალებულ ქვეყანას უნდა დაეხმარონ.

ომის დაწყების პირველი დღეებიდანვე ნატოს წევრებმა პრაგმატული კომპრომისული პოზიცია დაიკავეს. იმდენად, რამდენადაც უკრაინა ჩრდილოატლანტიკური ალიანსის წევრი არ არის, ნატოს არ აქვს დოქტრინული საფუძველი, რომ კიევს ცოცხალი ზალა და ავიაცია გაუგზავნოს. ამის ნაცვლად, ნატოს ქვეყნებმა, განსაკუთრებით კი ამერიკამ კიევს მსხვილი სამხედრო მიწოდებებით უზრუნველყვეს - დაწყებული ცეცხლსასროლი იარაღითა და ვაზნებით, ქვემეხების ჭურვებით, დამთავრებული საზენიტო-სარაკეტო სისტემებით და მძიმე ტანკებით. მაგრამ არა ჯარისკაცებით.

აქედან გამომდინარე, იბადება კანონიერი კითხვა: არის თუ არა აუცილებელი აგრესიას ისეთი ძალით უპასუხო, რომელიც მტერზე გამარჯვებისათვის არის აუცილებელი? უკრაინის შემთხვევაში, მისმა არმიამ და მოხალისეებმა, მოსახლეობის მედგარმა წინააღმდეგობამ ხელი შეუშალა რუსეთს მთავარი მიზნის განხორციელებაში - ერთი დარტყმით მთელი უკრაინა დაემორჩილებინა და დაეპყრო.

თუ ახლა უკრაინა მოლაპარაკების მაგიდასთან დაჯდება და ხელს მოაწერს რუსეთთან სამშვიდობო დოკუმენტს, რომლის მიხედვით, ვთქვათ, მოსკოვი უკრაინის სამხრეთში ამჟამად ოკუპირებული სამი ოლქის ნაცვლად აღმოსავლეთში ორს მიიღებს, კონკრეტულად კი დონეცკისა და ლუგანსკის ოლქებს, ეს საკმარისი იქნება მხარეთა შესარიგებლად?

თქვენ შეგიძლიათ რაც გსურთ ის ამტკიცოთ, მაგრამ ცხადია, რომ ასეთი შეთანხმება კიევს საშუალებას მისცემს თავისი ქვეყნის ტერიტორიის უდიდესი ნაწლი გააკონტროლოს. რასაკვირველია, იქნება ეჭვები, რომ ასეთი შეთანხმება საბოლოო მშვიდობას ვერ დაამყარებს და ეს მხოლოდ რუსეთზე ნაწილობრივი გამარჯვება იქნება.

ამასთან, უნდა გვახსოვდეს, რომ ომის შემდგომი პერსპექტივა შეიძლება კატასტროფული იყოს, რადგან არავინ არ იცის, თუ როდის მოეპრიანება ვლადიმერ პუტინს ბირთვულ ღილაკზე თითის დაჭერა, განასაკუთრებით მაშინ, თუ უკრაინა სრულ გამარჯვებას მიუახლოვდება და რომლის შედეგად, რუსეთი არაფერს არ მიიღებს. ბოლოსდაბოლოს, რუსეთი დაბომბავს უკრაინის დანარჩენ ნაწილს, დაანგრევს და ისე მიატოვებს, ათობით მილიონი დაღუპულით და არ მიიერთებს.

სწორედ ამიტომ აქსიომა „აგრესიას ძალით უნდა უპასუხო“, ალბათ, საჭიროა ასეთ კონტექსტში განვიხილოთ: ამჟამინდელ სიტუაციაში არის ორი შემადგენელი, რომელიც მას, ვთქვათ, მეორე მსოფლიო ომისგან განასხვავებს. ახლა საკითხი არ ეხება იმას, გააგრძელებს თუ არა დახმარებას აშშ და ნატო უკრაინის მიმართ, რუსეთზე გამარჯვების მიზნით. დღეს კრემლს ერთ წამში შეუძლია სიტუაციის შეცვლა - ბირთვული ომის დაწყებით.

ცხადია, აქსიომა „უსამართლო აგრესიას ძალა უნდა დაუპირისპირო“ - კარგია, მაგრამ ის ომის აბსოლუტურ პრინციპად არ ითვლება. 2023 წლისათვის მსოფლიოში ასეთი პრინციპები ძალიან ცოტა დარჩა. ტანკები, რომლებსაც აშშ, გერმანია, საფრანგეთი და პოლონეთი უკრაინას გაუგზავნიან, კიევს რუსეთის არმიის მოგერიებაში დაეხმარება. საკითხი ისაა, აინტერესებს თუ არა დასავლეთს, რომ ვლადიმერ პუტინმა თავისი სახე შეინარჩუნოს, ჯერ-ჯერობით ღია რჩება. ყველამ იცის, რომ რუსეთის პრეზიდენტი გერმანიის რაიხსფიურერი არ არის, ვლადიმერ პუტინი ადოლფ ჰიტლერისაგან განსხვავდება და თუ მას ჰიტლერივით მოექცევი, ეს დიდ რისკზე წასვლას ნიშნავს.

შესაძლოა ღირდეს, რომ უკრაინამ რუსეთს ტერიტორიის რაღაც ნაწილი დაუთმოს, თუნდაც ერთი ოლქი სამხრეთის ოლქებიდან, მშვიდობის მიღწევისა და ნატოში გაწევრიანების სანაცვლოდ... რუსეთის არმიის დამარცხებისა და ვლადიმერ პუტინის სრული დამცირების მცდელობა უკრაინას და ნატოს სახიფათო მდგომარეობაში აყენებს. მოწინააღმდეგის გადაჭარბებულ დამცირებას  არაპროგნოზირებად შედეგამდე მიყვანა შეუძლია.

წყარო: https://www.jpost.com/opinion/article-731369

მოამზადა სიმონ კილაძემ

общество
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати