USD 2.7109
EUR 3.1197
RUB 3.3417
Тбилиси
„ბი-ბი-სი“ (BBC) - „ისრაელის სამხედრო ოპერაცია „ჰამასის“ წინააღმდეგ, ღაზას სექტორში: სცენარები და სიძნელეები“
дата:  612

ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანია „ბი-ბი-სი“ (BBC) თავის ვებ-გვერდზე აქვეყნებს ანალიტიკურ სტატიას სათაურით „ისრაელის სამხედრო ოპერაცია „ჰამასის“ წინააღმდეგ, ღაზას სექტორში: სცენარები და სიძნელეები“ (ავტორები - ფრენკ გარდნერი და ილია აბიშევი).

გთავაზობთ პუბლიკაციას მცირე შემოკლებით:

ისრაელის არმია აცხადებს, რომ მზად არის ღაზას სექტორში შესაჭრელად და „ჰამასის“ ტერორისტული დაჯგუფების გასანადგურებლად. ისრაელი უკვე მუდმივად ბომბავს ღაზას და  გამოცხადებული აქვს ბლოკადა - მოსახლეობას არ მიეწოდება გაზი, ელექტროენერგია, საკვები პროდუქტები.

ისრაელის თავდაცვის არმიის („ცახალის“) შენაერთები უკვე იმ საზღვართან არიან თავმოყრილნი, რომელიც, როგორც ცნობილია, „ჰამასის“ დაჯგუფებამ 7 ოქტომბერს გაარღვია, ისრაელში შეიჭრა, 1000-ზე მეტი ებრეელი დახოცა, მძევლად აიყვანა ისრაელის 150-ზე მეტი მოქალაქე და ღაზას სექტორში წაიყვანა.

შეიჭრება თუ არა ისრაელის არმია ღაზაში, ეს დროის საქმეა. შეიძლება ეს მოხდეს ამ დრეებში, ან ერთი კვირის შემდეგ. ყველა შემთხვევაში, თუ არმია შეიჭრება, ბრძოლები საკმაოდ დიდხანს გაგრძელდება და, აი რატომ:

რას წარმოადგენს ღაზას სექტორი

რუკას თუ დავხედავთ, ღაზას სექტორი პალესტინელი არაბებით დასახლებულ ანკლავს წარმოადგენს ხმელთაშუა ზღვის ნაპირზე. ფართობი - 363 კვადრატული მეტრია, მოსახლეობა - 2,2 მილიონი ადამიანი. ჩრდილოეთიდან და სამხრეთიდან ღაზას სექტორი ისრაელისგან სასაზღვრო ღობით (კედლით) არის გამოყოფილი. იგივეა ეგვიპტესთანაც. სექტორის ტერიტორიაზე, ღაზას გარდა, კიდევ 5 პატარა ქალაქი მდებარეობს. არის მცირეოდენი სახნავ-სათესი მიწები და საძოვრებიც.

1948-1967 წლებში ღაზას ეგვიპტე მართავდა, ხოლო 1967 წლიდან, ექვსდღიანი ომის შემდეგ, 2005 წლამდე - ისრაელის კონტროლქვეშ იყო. 1993 წელს, ოსლოში ისრაელსა და „პალესტინის გათავისუფლების ორგანიზაციას“ შორის ხელმოწერილი შეთანხმების თანახმად, ისრაელმა ღაზას სექტორიდან თავისი ჯარი გაიყვანა და ტერიტორია პალესტინის ეროვნულ ადმინისტრაციას გადასცა, რომელსაც არაოფიციალურად ნაწილობრივ აღიარებულ „პალესტინის სახელმწიფოს“ უწოდებენ.

„ჰამასი“ - ღაზას სექტორის ბატონ-პატრონი

ამჟამად ღაზას სექტორში ფაქტიურად ყველაფერს „ჰამასის“ დაჯგუფება წყვეტს, რომელსაც მხარს უჭერს მოსახლეობის მნიშვნელოვანი ნაწილი. „ჰამასი“ ტერორისტულ ორგანიზაციად არის აღიარებული აშშ-ის დიდი ბრიტანეთის, ევროკავშირის და რიგი სახელმწიფოების მიერ. „ჰამასის“ შემადგენლობაში შედის თავის სიმართლეში ფანატიკურად დარწმუნებული 40 ათასამდე მებრძოლი. დამატებით 10 ათასი მებრძოლი ჰყავს კიდევ ერთ დაჯგუფებას - „ისლამურ ჯიჰადს“. „ჰამასის“ შეიარაღება ასეთია: ცეცხლსასროლი იარაღის გარდა, მათ აქვთ ქვემეხები, ნაღმმტყორცნები, კომპაქტური ტანკსაწინააღმდეგო რეაქტიული და საზენიტო-სარაკეტო კომპლექსები, აგრეთვე სარაკეტო-გამშვები დანადგარები რაკეტების მნიშვნელოვანი მარაგით, რომლებსაც ნაწილობრივ ღაზაში არსებულ სახელოსნოებში თვითონვე ამზადებენ.

ღაზას სექტორში ძალიან ბევრი მიწისქვეშა კომუნიკაციაა, თვითონ ქალაქ ღაზას ქვეშ, შეიძლება ითქვას, მეორე ქალაქი არსებობს მრავალრიცხოვანი გვირაბებით, ბუნკერებით,  საწყობებით, სახელოსნოებით და ა.შ.

„ძალიან რთული ამოცანა“

2005 წლიდან, როცა ღაზას სექტორიდან ისრაელის ჯარი გავიდა, „ჰამასის“ წინააღმდეგ „ცახალმა“ რამდენიმე სამხედრო ოპერაცია განახორციელა - მინიმუმ რვაჯერ მაინც. სულ ბოლოს - 2023 წლის მაისში. ეს იყო ისრაელის პასუხები „ჰამასის“ სარაკეტო სროლებზე. თუმცა „ცახალის“ ოპერაციები შეზღუდული იყო და სწრაფად მთავრდებოდა. ხანმოკლედ, მაგრამ მშვიდობა მაინც მყარდებოდა ხოლმე.

ამჟამინდელი სიტუაცია წარსულისაგან კარდინალურად განსხვავდება. იმდენი მოქალაქის მსხვერპლი, რამდენიც ისრაელმა 7-8 ოქტომბერს დაკარგა, არ მომხდარა არაბულ-ებრაულ ომების დროიდან, ამიტომაც ძნელი არ არის ისრაელის მოსახლეობის რისხვის გაგება.  „ჰამასის“ თავდასხმას ბევრი ებრაელი ისრაელის სახელმწიფოს არსებობის მუქარად აღიქვამს.

საქმე ეხება ღაზას სექტორის ტერიტორიის მთლიან გაკონტროლებას და „ჰამასის“, უპირველესად კი მისი რადიკალური სამხედრო ფრთის განადგურებას. ეს ძალიან რთულ ამოცანას წარმოადგენს. ისრაელს საფრთხე ემუქრება ჩრდილოეთიდანაც - ლიბანის ტერიტორიიდანაც, სადაც „ჰამასის“ მსგავსი ორგანიზაცია - „ჰეზბოლაა“ გაბატონებული. საფრთხეა მოსალოდნელი სირიის მხრიდანაც... მოკლედ, ებრაელებს ირგვლივ ბევრი არაკეთილმოსურნე და მტერი ჰყავს. რა თქმა უნდა, ისრაელს მდიდარი საომარი გამოცდილება აქვს, ადრეც ბევრჯერ უბრძოლია რამდენიმე ფრონტზე, გაუმარჯვნია კიდეც, მაგრამ ღაზას სექტორი სპეციფიკურია. საკითხი ასე დგას: რას გააკეთებს და რას უზამს სექტორს ისრაელის არმია.

პირველი სცენარი: ტრადიციული...

ღაზას სექტორს ისრაელის ავიაცია და სარაკეტო ქვედანაყოფები ინტენსიურად უკვე ბომბავს, მაგრამ სახმელეთო ოპერაციას, არმია, ალბათ, ისევე როგორ ადრე აკეთებდა ხოლმე, ძლიერი საარტილერიო მომზადებით დაიწყებს: პირველ რიგში ისევ დაიბომბება სამხედრო ობიექტები, მართვისა და კავშირგაბმულობის ცენტრები, საწყობები და ა.შ. ამის შემდეგ ღაზაში შეიჭრებიან ჯავშანსატანკო ნაწილები და ქვეითთა ქვედანაყოფები, რომლებიც, ჰაერიდან დახმარებით, დაიწყებენ „ჰამასის“ ცოცხალი ძალის განადგურებას. გამოყენებული იქნება რადიოელექტრონული ბრძოლის საშუალებები, კავშირის ჩახშობის მიზნით.

ღაზას სექტორში მდებარე გვირაბების შესასვლელები დაიბლოკება ან ნადგურდება. ფინალურ სტადიაზე ისრაელის სპეცდანიშნულების რაზმები „ჰამასის“ მიმალულ მებრძოლებს და მათ მეთაურებს ან ადგილზე გაანადგურებენ, ან ტყვედ აიყვანენ.

მაგრამ ეს მხოლოდ თეორიულად, პრაქტიკულად კი... ღაზას გაკონტროლება ძალიან ძნელ ამოცანას წარმოადგენს.

რა თქმა უნდა, „ჰამასს“ არ სძინავს და ისიც გეგმებს ადგენს, ითვალისწინებს ისრაელის მოსალოდნელი დარტყმის სიმძიმეს და ზომებს იღებს.

ღაზას სექტორის ირგვლივ ადგილი ღიაა, ვაკეა და უბრალო დრონებითაც შეიძლება საჰაერო დაზვერვა და ისრაელის საჯარისო შენაერთების თავმოყრის ადგილის გაგება. შესაბამისად, სახმელეთო ოპერაციის დაწყების მოულოდნელობის ფაქტორი „ჰამასისათვის“ მეტ-ნაკლებად გამორიცხული იქნება.

ისრაელის არმია იოლად გადალახავს დანაღმულ ველებს (მას შესაბამისი ტექნიკა ბევრი აქვს), პალესტინელთა გამაგრებულ ზღუდეებს და ქალაქ ღაზას მიადგება. აი, აქ უკვე პრობლემები გაჩნდება: აქვს თუ არა ისრაელის არმიას მჭიდროდ დასახლებულ ქალაქის ქუჩებში ბრძოლის გამოცდილება, როცა მოწინააღმდეგე ყოველი შენობიდან ისვრის? ეს კითხვა რიტორიკულია.

ქალაქის ბრძოლებში უფრო მაღალ ეფექტურობას ავლენენ მსუბუქად შეიარაღებული პატარ-პატარა ჯგუფები - როგორც თავდამსხმელების, ასევე თავდამცველების მხრიდან

თავდამცველმა მხარემ, ცხადია, უკეთესად იცის ადგილმდებარეობა, იცის თუ სად აქვს დამალული იარაღი, მას აქვს მოსახლეობის მხარდაჭერაც, რომელთა გამოყენება, უკიდურეს შემთხვევაში, „ცოცხალი ფარის“ სახითაც შეიძლება.

თავდამსხმელი მხარე კი იძულებულია უფრო მეტად საკუთარი საბრძოლო ტექნიკის იმედად იყოს, რომელიც, ქალაქის ვიწრო ქუჩებში მოწყვლადი ხდება. „ცახალისათვის“ ყველაზე დიდი პრობლემა, ალბათ, გვირაბები იქნება: პალესტინელი ინჟინრების ძალისხმევის წყალობით გვირაბები ისეთი პრიმიტიულები აღარ არიან, როგორებიც წლების წინ იყო. ამჟამად ღაზას ქვეშ, როგორც ზემოთ აღინიშნა, მთელი მიწისქვეშა ქალაქია - დერეფნების რთული სისტემა, რომელთა ამოსასვლელები ძნელად შესამჩნევია - მაგალითად, ამოსასვლელი შეიძლება იყოს რომელიღაც არაბი მარტოხელა მოხუცი ბებიის სახლი.

დიდი ალბათობით, სწორედ მიწისქვეშ არსებულ სათავსოებში ჰყავს დამწყვდეული „ჰამასს“ 7 ოქტომბერს გატაცებული მძევლები, ანუ მათი გათავისუფლება უკიდურესად რთულ ამოცანას წარმოადგენს.

მეორე სცენარი - ბლოკადა

ღაზას სექტორი, პრინციპში, უკვე ბლოკირებულია - არ მიეწოდება გაზი, ელექტრონერგია, საწვავი... ბლოკადა ლოგიკური სვლაა, მაგრამ პროგნოზირებადი. „ჰამასმა“, სავარაუდოდ, ეს გაითვალისწინა და ამიტომ მას საკმაო რაოდენობით ექნება მომარაგებული საწვავიც და დიზელგენერატორებიც, რასაც ვერ ვიტყვით მოსახლეობაზე. საბოლოო ჯამში, ხანგრძლივ ბლოკადას მოსახლეობისათვის მძიმე შედეგების გამოწვევა შეუძლია - ცივილიზაციისაგან დახურულ ქალაქში შეიძლება ეპიდემია და შიმშილობა დაიწყოს.

ამის გამო საჭირო გახდება ჰუმანიტარული დერეფნების გახსნა, საფილტრაციო ბანაკების მოწყობა, ლტოლვილებისათვის ადგილის გამონახვა, რაც ისრაელისთვის ზედმეტი თავსატეხი იქნება. ღაზას სექტორის ორმილიონიანი მოსახლეობის ჰუმანიტარული კრიზისით ისეთი პრობლემები გაჩნდება, რომელსაც ისრაელი საკუთარი ძალებით ვერ გადაწყვეტს და ამიტომ რაც მოხდება, ყველაფერი მას დაბრალდება..

თანაც ბლოკადის დროს ისრაელს მაინც მოუწევს სამხედრო ოპერაციის განხორციელება: გულუბრყვილობა იქნებოდა იმაზე ფიქრი, რომ „ჰამასელებს“ მოშივდებათ, მოწყურდებათ, გვირაბებიდან ხელაწეულები ამოვლენ და „ცახალის“ ჯარისკაცებს ჩაბარდებიან.

არჩევანი ცუდს და უარესს შორის

სწორედ ასეთი არჩევანის წინაშე აღმოჩნდა ისრაელი. „ჰამასის“ რადიკალური ფრთა დღეს ისეთი ძლიერია, როგორც არასდროს. ერთი მხრივ, გასაგებია, რომ მისი მეთაურების ფიზიკური განადგურება ისრაელს არაბულ სამყაროსთან პრობლემებს გაუმრავლებს, მაგრამ მეორე მხრივ, ისრაელს სხვა გზა არ აქვს - 7 ოქტომბრის ტრაგედია ქვეყნის მთავრობას გადაუდებელი ზომების მიღებისაკენ აიძულებს.

თავისი მასშტაბებით ისრაელის არმიის მოსალოდნელი ოპერაცია შეიძლება 2015 წელს ერაყში მომხდარ ბრძოლას შევადაროთ - როცა ქალაქი მოსული „ისლამური სახელმწიფოს“ მებრძოლებს ჰქონდათ ხელში ჩაგდებული. ორმილიონიანი ქალაქისათვის ბრძოლა 9 თვე გრძელდებოდა, დაიღუპა ათი ათასობით ადამიანი, მილიონი კი ლტოლვილად იქცა.

სუფთა სამხედრო თვალსაზრისით, სახმელეთო ოპერაციის შედეგად ისრაელს შეუძლია გაანადგუროს „ჰამასის“ მეთაურთა უმრავლესობა და მოკლევადიან წარმატებას მიაღწიოს, მაგრამ თუ არ იქნება შეთანხმება მტკიცე მშვიდობაზე, „ჰამასი“ ალბათ, აღორძინდება, მის რიგებს განრისხებული და რადიკალურად განწყობილი ახალგაზრდები შეავსებენ.

წყარო: https://www.bbc.com/russian/articles/ckd9jd4rq5no

 

общество
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

более
голосование
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
голосование
Кстати