USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
ბექა კობახიძე - სტრატეგიულ დონეზე ასე დგას საკითხები უკრაინის და ჩვენს გარშემო
Date:  
სტრატეგიულ დონეზე ასე დგას საკითხები უკრაინის და ჩვენს გარშემო:
1. როგორც ჩანს, რუსებმა ისეთი თავდაცვა ააშენეს, რომ სტრატეგიული გარღვევა ვერ მოხდება. არც უკრაინას აქვს ბრძოლის ველზე გამარჯვების შესაძლებლობა და არც რუსეთს. ანუ, ეს იქნება გამოფიტვის ომი, რესურსების დაცლისა და დაღლის ომი. ვინც პირველი წაიქცევა შიგნიდან, ის წააგებს;
2. სტრატეგიულად რუსეთმა უკვე წააგო და უკრაინამ დასავლეთთან ერთად უკვე მოიგო. ომი არსებული შედეგითაც რომ დასრულდეს, რუსეთი წაგებულია, რადგან ეს ომი შობს ნატოს და ევროკავშირის წევრ, სწრაფად განვითარებად უკრაინას. არ არის ცნობილი ვის რა ტერიტორია ეკავება ომის შემდეგ, მაგრამ ეს ამბავი შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ახლავე ცნობილია;
3. ბაიდენის განცხადებებიდან გამოჩნდა, რომ ამერიკას რაც შეიძლება მალე უნდა ომის დამთავრება, რუსეთთან მოლაპარაკებების გზით. რატომ? იმიტომ რომ უკრაინა კი დარჩება მუდამ პრობლემური აღმოსავლეთის და სამხრეთ-აღმოსავლეთის გარეშე, მაგრამ მისი 80% იქნება წარმატებული და დაცული ევროპული ქვეყანა. ნატოს და ევროკავშირის წევრი დიდი ქვეყანა შეემატება აღმოსავლეთ ევროპაში ამერიკის მეგობრების რიგებს.
ამასთანავე, ომის ასეთი დასრულება გამოიწვევს რუსული სამხედრო საფრთხის ზრდას ძველი ევროპისთვის და, როგორც ეს ცივი ომის დროს იყო, გაიზრდება ამერიკის როლი ევროპაში; შესაბამისად, გაიზრდება ამერიკის გავლენა ბერლინზე, პარიზზე, ბრიუსელზე;
4. ასეთი გაყოფა ნიშნავს, რომ რკინის ფარდა ისევ ეშვება. არაოკუპირებულ უკრაინაში და მის დასავლეთით იქნება სინათლე, მისგან აღმოსავლეთით, საქართველოს ჩათვლით, იქნება ავტორიტარიზმის და რუსული გავლენის ბატონობა. ამ "რასკლადს" ჩვენს სიცოცხლეში არაფერი შეცვლის და ის გაიყინება თუ ჩინეთმა მსოფლიო ომი არ დაიწყო.
არც ევროპა მოკვდება უჩვენოდ და არც ამერიკა. ჩვენ ვართ ცოდვები, რომ ხელისუფლება რკინის ფარდის მიღმა მიგვათრევს;
5. ადრე თუ გვიან, უკრაინა შეიძლება იყოს მზად მოლაპარაკებაზე წასვლისთვის (კორეული სცენარისთვის), რადგან ის ყველა ვარიანტში გამარჯვებული გამოდის. დაღლა დაიწყება და ნელ-ნელა მოლაპარაკებების სურვილი გაჩნდება, რადგან არ ჩანს, რომ სტრატეგიული გარღვევა ბრძოლის ველზე შესაძლებელია;
6. ამ სცენარში ჩვენ ვიღუპებით და ვიწირებით, მაგრამ აქ ჩვენი მთავარი "იმედი" და "მოკავშირე" არის ვლადიმირ ვლადიმირის ძე. მან რომ ომი სტატუს კვოთი დაასრულოს, მისი მოღვაწეობის შედეგი იქნება ნატოსა და ევროკავშირში გაწევრიანებული უკრაინა; ჩრდილოეთ კორეად ქცეული, შემოქმედი ხალხისგან დაცლილი და ღარიბი რუსეთი, რომელიც აღარ არის დიდი სახელმწიფო და მაქსიმუმ შეუძლია ჩინეთს მიეკედლოს ვასალად.
მის შენაძენებს შორის იქნება აღმოსავლეთ, სამხრეთ-აღმოსავლეთ უკრაინა, ბელარუსის ანექსიაც შესაძლოა და საქართველო უკვე მისი ვასალია, მაგრამ ეს ზემოხსენებულ კრახს ვერ აბალანსებს. ის ისტორიაში შევა იდიოტად.
ამიტომ, მე მგონია, რომ პუტინი იომებს ბოლომდე, ანუ რუსეთის ჩამოშლამდე და, შესაბამისად, ჩვენს გათავისუფლებამდე.
ის 71 წლის ხდება და ახლა თუ შეეპარა უკრაინა ნატოში, ის ამას თავის სიცოცხლეში ვეღარ გამოასწორებს. მისი ერთადერთი იმედია, რომ დასავლეთი დაღალოს. ამიტომ, იომებს;
7. ამ სცენარში მთავარი საფრთხე არის ის, რომ გაისად ტრამპმა ან დი სანტისმა არ მოიგონ ამერიკაში არჩევნები და არ შეაჩერონ უკრაინის დახმარება.
ამ ეტაპზე, გარემოებები გამოიყურება ასე.
მიყევიტ ბმულს - ბექა კობახიძე
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way