სახალხო პარტიის წევრი, ბათუ ჭუმბურიძე, საკუთარ ფეისბუკის გვერდზე პარტიის სახლით აქვეყნებს განცხადებას, სადაც ის აღნიშნავს, რომ კორონავირუსმა მარნეულში, წლების განმავლობაში მიჩქმალული, პოლიტიკური პრობლემები გააქტიურა.
"სახალხო პარტია შეშფოთებას გამოთქვამს მარნეულში, კორონავირუსის გავრცელებასთან დაკავშირებით ჩვენი აზერბაიჯანელი მოქალაქეების მიმართ გამოხატულ აგრესიულ პრეტენზიებზე.
შევეხებით პრეტენზიების იმ ნაწილს, რომელიც ეხება მათი მხრიდან სახელმწიფო ენის არცოდნას.
„სახალხო პარტიის“, ერთ-ერთი პროგრამული დებულებაა: „ინტეგრაცია ასიმილაციის გარეშე” და წლების განმავლობაში, ჩვენი არაქართული მოსახლეობისთვის (დიასპორებისთვის) ითხოვს ჩვენს საერთო სახელმწიფოში მათი უფლებებისა და ვალდებულებების მკაფიოდ ჩამოყალიბებასადა რეალიზაციას.
ეს გულისხმობს:
მათ ჩართვას საერთო სახელმწიფოს მშენებლობაში;
კონსტიტუციით განსაზღვრული ერთიანი მოქალაქეობრივი ვალდებულებებისა და უფლებების გათავისებისათვის, სპეციალური პროგრამების ამოქმედებას, მათ შორის, სახელმწიფო ენის შესწავლის პროგრამა.
განათლების მიღების ხელმისაწვდომობით, ჯარში გაწვევით, არჩევით ორგანოებში მონაწილეობითა და სამსახურეობრივი კარიერით და სხვა აქტიურობებით მიღწეული უნდა იქნეს მათი სამოქალაქო ინტეგრაციას დანარჩენ მოსახლეობასთან.
ამავდროულად, დიასპორებს შენარჩუნებული უნდა ჰქონდეთ თავიანთი კულტურული, ტრადიციული და რელიგიური ცხოვრების ის წესები, რომლებიც წინააღმდეგობაში არ მოდის მოქმედ კანონმდებლობასთან.
ყოველივე ზემოთაღნიშნულით უზრუნველყოფილი იქნებოდა, მინიმუმ - არაქართველი მოსახლეობის კონსტიტუციური ენის ფლობა.
საქართველოში დღემდე არსებული ყველა ხელისუფლება პრინციპულად ეწინააღმდეგებოდა არსებული დიდი პრობლემის არამარტო გადაწყვეტას, მასზე ფიქრსაც კი.(აქვე ავღნიშნავთ, რომ ამით ჩვენს მტერ მეზობელ სახელმწიფოს საშუალება ეძლევა დაგეგმოს და განახორციელოს სხვადასხვა პროვოკაციები).
მათვის არაქართული მოსახლეობა ყოველთვის წარმოადგენდა საარჩევნო ,,ხმების ბეღელს" და მუდმივად ცდილობდნენ ამ ჯგუფების ჩაკეტილ სივრცეში მოქცევას, სადაც მხოლოდ ხელისუფლებას ექნება წვდომა (სახალხო პარტიამ თავის თავზე გამოსცადა ამ რეგიონებში აქტიურობის გამო ხელისუფალთა რისხვა).
ყველაზე ცუდი ის არის, რომ ამ ხმების სანაცვლოდ, ხელისუფლება შეგნებულად მიდის მეზობელ სახელმწიფოსთან მთელ რიგი დათმობებზე - ტერიტორიული, რელიგიური, ადგილობრივი მართველობა-თვითმართველობებისათვის სასურველ ენაზე საქმისწარმოების უფლება. ტრანზიტით განსაზღვრული ჩვენი წილი უფასო გაზის მათ მართვაში გადაცემა, აქედან მიწოდებული წყლის უფასო რეჟიმის შენარჩუნება და ის მრავალი, ჩვენთვის ცნობილი და უცნობი.
ყოველივე ამის პარალელურად, ხელისუფლებაში მყოფი ზოგიერთი პარტია საერთოდ ქვეყნის ფედერალიზაციაზე და „რეგიონალური ენების ქარტიის“ ამოქმედებაზეც კი მიდიოდნენ და რომ არა ,,სახალხო პარტიის" ძალისხმევა, უკვე დღეს გვექნებოდა ამ მხრივ უდიდესი პრობლემები.
განსაკუთრებით გვინდა, კიდევ ერთხელ, მადლობა გადავუხადოთ საქართველოს დედა-ეკლესიას, რომელმაც, როგორც ყოველთვის, ამ საკითხში სახელმწიფოებრივი ინტერესების დაცვაში მთავარი ფორპოსტია.
თუმცა, ამ პარტიების, მათთან აფელირებული არასამთავრობოებისა და მედიის ანტისახელმწიფოებრივი საქმიანობა დღევანდელი ხელისუფლების „წაყრუების პოლიტიკის“ პირობებშიც არ შეჩერებულა.
როგორც ცნობილი გახდა, მათ სასამართლოში შეიტანეს სარჩელი, მარნეულის ქუჩების კურთხევით, ადგილობრივი მუსლიმი მოსახლეობის უფლებების შელახვაზე.(რატომღაც სასამართლომ მაშინვე მიიღო).
მოვუწოდებთ ხელისუფლებას, გამოცხადებული საგანგებო მდგომარეობის დროს მაინც ალაგმოს „უფლებათა დაცვის“რელიგიური და ერთაშორისი შუღლის გაღვივების ყოველგვარი გამოვლინება.
ამავდროულად, ხელისუფლებამ უზრუნველყოს „სახელმწიფო ენის შესახებ კანონის“ მოთხოვნების რეალიზაცია. მით უმეტეს, რომ ყველამ გააცნობიერა კრიზისის დროს სახელმწიფო ენის ცოდნა მრავალი გაუგებრობისა და პრობლემის მოგვარების საშუალებაცაა.
სახალხო პარტია
ბათუ ჭუმბურიძე"
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge