USD 2.6985
EUR 3.1640
RUB 3.3855
თბილისი
2023 წლის სატელევიზიო მედია ანალიტიკა
თარიღი:  

სატელევიზიო რეკლამის ლანდშაფტი მუდმივად იცვლება და ვითარდება, რაც გამოწვეულია აუდიტორიის ქცევის ცვლილებებით, ტექნოლოგიური განვითარებითა და ბაზრის დინამიკით. ცვლილებების მიუხედავად, ერთი რამ ცხადია, სატელევიზიო სარეკლამო ბაზარი არ კარგავს მნიშვნელობას, მეტიც, მთელ სარეკლამო ინდუსტრიაში TV რეკლამას მნიშვნელოვნად დიდი წილი უკავია.

 

ბოლო ორი წლის მონაცმებს თუ შევადარებთ ვნახავთ, რომ ქვეყანაში მოწინავე ინდუსტრიების ზრდა კორელაციაშია ამავე სექტორების მიერ სატელევიზიო რეკლამის განთავსებების ზრდასთან. 

2023 წელს, წინა წელთან შედარებით, ჯამურად სარეკლამო ბაზრის  16% -იანი ზრდა დაფიქსირდა. როგორც ცხრილზე ვხედავთ, აქტიურობის კუთხით გამოირჩეოდნენ უძრავი ქონების, კვების, სილამაზისა და ჯანმრთელობის კატეგორიის ბრენდები. განსაკუთრებული ზრდა დაფიქსირდა სამშენებლო კომპანიების კატეგორიაში და მათ მთლიან სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრის 8% დაიკავეს. დეველოპერულ კომპანიებს შორის ტოპ განმთავსებელი “არქი ჯგუფია”, რომელსაც შესაბამის კლასტერში 30%-იანი წილი უჭირავს. ასევე, განსაკუთრებული ზრდა აღინიშნება კვების (43%-იანი ზრდა) და “სილამაზე და ჯანმრთელობის” (81%-იანი ზრდა) კატეგორიებში.

უფრო დეტალური და თვალსაჩინო ინფორმაციისთვის შეგიძლიათ იხილოთ სატელევიზიო ბაზრის ინტერაქციური რუქა:

აქვე გადავხედოთ მედია პლათფორმებს, რომლებზეც ბიზნესები ახორციელებენ ძირითად სარეკლამო განთავსებებს. საქართველოში არსებული სატელევიზიო რეიტინგების ორივე მთვლელი კომპანიის შედეგების მიხედვით, ტელეკომპანია “იმედი” წელსაც ყველაზე პოპულარულ სატელევიზიო არხად რჩება.

მონაცემები დაყრდნობილია „ტრი-მედია ინტელიჯენს“-ის კვლევაზე და ითვალისწინებს მხოლოდ იმ ტელევიზიების მონაცემებს რომელთა მონიტორინგი ახორციელებდა 2023 წელს

საქართველოში ტელევიზიებს მეტწილად რეალურ დროში უყურებენ. შესაბამისად, ტელეყურების საერთო მონაცემებში, გადახვევით ყურების პროცენტი დაბალია. თუმცა, ცალკეული არხების მაჩვენებელი საკმაოდ განსხვავებულია და მათი გადახვევით ყურების წილი ასე გამოიყურება:

სატელევიზიო აუდიტორიის დემოგრაფიული დაყოფა უმნიშვნელოვანესია რეკლამის განმთავსებლებისთვის. ბოლო ტენდენციები მიუთითებს ასაკობრივ ჯგუფებში მაყურებელთა  შესამჩნევ ცვლილებაზე. ტრადიციული მედიის მაყურებელი უფრო მაღალ ასაკობრივ ჯგუფებში შეიმჩნევა, თუმცა, შეინიშნება ახალგაზრდა აუდიტორიის ინტერესიც ამ მედიუმის მიმართ.

დემოგრაფიული მაჩვენებლებიდან გამომდინარე, არ არის გასაკვირი თუ რა ჟანრის გადაცემები აინტერესებს ქართველ მაყურებელს. ტელეყურებადობაში  მნიშვნელოვან წილს,  43%-ს იკავებს სერიალები (ქართული სატელევიზიო სივრცე ძირითადად თურქული სერიალებითაა გაჯერებული), შემდეგ მოსდევს  საინფორმაციო გამოშვებები, 22%-იანი წილით.

*აღსანიშნავია, რომ  მოცემულ ჩარტში არ შედის საზოგადოებრივი მაუწყებლის და სილკ უნივერსალის მონაცემები, რომლებზეც მნიშვნელოვანი სპორტული გადაცემების ტრანსლირება ხდებოდა 2023 წლის განმავლობაში (რაგბის, კალათბურთის და ფეხბურთის ჩემპიონატები და სხვა).

საქართველოში, ტელევიზიას ყველაზე დიდი აუდიტორია იანვარსა და თებერვალში ჰყავდა, ყველაზე მცირე კი – ივლისსა და აგვისტოში, რაც შეიძლება ითქვას რომ გლობალური ტრენდის ანალოგიურია.

როგორც დასაწყისში აღვნიშნეთ, სატელევიზიო სარეკლამო ინდუსტრიის პერიოდული ანალიზი კარგი საშუალებაა სწორად დაგეგმოთ მარკეტინგული და ბიზნეს ამოცანები. თქვენ შეგიძლიათ მიიღოთ 2023 წლის სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრის სრული რეპორტი. დაბლა ფანჯარაში მიუთითეთ თქვენი მონაცემები და ჩვენ მეილზე გამოგიგზავნით აღნიშნულ რეპორტს.

წყარო:https://www.marketer.ge/

თბილისი
თბილისის მთავარი ნაძვის ხე დღეს საზეიმოდ აინთება, ასევე გაიხსნება „საახალწლო სოფელი“

დღეს, 20:00 საათზე, პირველი რესპუბლიკის მოედანზე, ცენტრალური ნაძვის ხე აინთება და „საახალწლო სოფელი“ გაიხსნება. ასევე, დედაქალაქის მასშტაბით აინთება ილუმინაციებიც, - ამის შესახებ ინფორმაციას თბილისის მერია ავრცელებს.

„მოეწყობა თეატრალიზებული მუსიკალური წარმოდგენა, აკრობატული და საცეკვაო ნომრები. გათამაშდება ოსკარ უაილდის ცნობილი ზღაპრის „ვარსკვლავბიჭუნას“ ფინალური სცენა.

ღონისძიებაში მონაწილეობას მიიღებენ: თბილისის მერიის ტანვარჯიშის განვითარების სპორტული ცენტრი, მეკო კვაჭანტირაძის საბალეტო სტუდია, დათო ფოცხიშვილის ანსამბლი „მეტეხი“, დავით ევგენიძე და „რანინა“, მსახიობები - ქეთი ხიტირი და ივანე იანტბელიძე, წამყვანები - ლევან ხურცია და მანიკა ასათიანი. წარმოდგენის დამდგმელი რეჟისორი ნიკოლოზ ჰაინე-შველიძე. ღონისძიების კონცეფცია აგებულია დედაქალაქის საახალწლო სლოგანზე „სიკეთით სავსე ქალაქი“.

რაც შეეხება „საახალწლო სოფელში“ დაგეგმილ ღონისძიებებს, 12 დეკემბრიდან 7 იანვრის ჩათვლით, პირველი რესპუბლიკის მოედანზე დეკორაციებით და ინსტალაციებით მორთულ ტერიტორიაზე ყოველდღიურად გასტრონომიული და სამეწარმეო მარკეტი გიმასპინძლებთ. აქვე გაიმართება მუსიკალური ბენდების და საესტრადო შემსრულებლების კონცერტები. მოეწყობა გამოფენა-გაყიდვა, საშობაო ბაზარი, კულინარიული მასტერკლასები, თეატრალიზებული წარმოდგენა-პერფორმანსები, ღია კინოთეატრი, კანგო, ზუმბა და ცეკვის კარაოკე. ასევე, საბავშვო თემატური სივრცეები, ვორქშოფები, კონცერტები და სხვა საბავშვო გასართობი აქტივობები.

„საახალწლო სოფელში“ განთავსდება საციგურაო ყინულის მოედანი, ატრაქციონების პარკი, საახალწლო ქალაქის მატარებელი და, რა თქმა უნდა, სანტას სახლი, რომელშიც სანტა ელფებთან ერთად გიმასპინძლებთ!

„საახალწლო სოფელი“, საზეიმო ღონისძიებით, 7 იანვარს, შობის დღესასწაულზე დაიხურება, ყინულის მოედანი და დედაქალაქის მთავარი ნაძის ხე კი 14 იანვრის ჩათვლით იქნება განთავსებული“, - ნათქვამია მერიის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის