USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
2023 წლის 20 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
თარიღი:  361

- ორი დღის გათავისუფლებულ პიატიხატკის ხელახლა ოკუპირებისათვის რუსულმა სამხედრო ძალებმა ლოკალური კონტრშეტევა განახორციელა. იერიში რუსული შემტევი ძალებისათვის კატასტროფულად დასრულდა. მოიერიშე მძიმე ტექნიკა ცოცხალ ძალასთან ერთად პიატიხატკის მისადგომებთან უკრაინელებმა გაანადგურეს. ახლა ინტენსიური საბრძოლო მოქმედებები მიმდინარეობს ჟერებიანკასათვის. შეტაკებები ძალიან ინტენსიურ ხასიათს ატარებს. როგორც ჩანს უკრაინელები ვასილივკასაკენ მიმავალ გზაზე წინააღმდეგობის ყველა კერის განეიტრალებასთან ერთად ვასილივკადან ჩრდილოეთით ვასილივკა-კამიანკას მონაკვეთზე ოკუპირებულ დასახლებებსა და პოზიციებზე მყოფ რუსულ ნაწილებს ქალაქისაკენ უკან დახევას აიძულებენ, წინააღმდეგ შემთხვევაში რუსები ალყაში მოქცევის საფრთხის წინაშე აღმოჩნდებიან.

- ბახმუტის შემოგარენში სატანკო ბრძოლა მიმდინარეობს. სამხრეთით კურდიუმივკას მისადგომებთან სასანგრე პოზიციების შტურმთან ერთად ორივე მხრიდანაა ჩართული სატანკო ნაწილები. უკრაინელები აშკარად ჯაბნიან როგორც მობილურობასა და ინიციატივის ქონაში, ისე სატანკო დუელებშიც. ყოველდღიურად რამდენიმე სანგრის აღებასა და ასეული მეტრით წინ წაწევას ვუყურებთ. მიუხედავად იმისა, რომ აღმოსავლეთი უკრაინული კონტრშეტევის მთავარი ბირთვი ჯერ არ არის, ბახმუტის ირგვლივ მოვლენების გაშუქება საკმაოდ ლიმიტირებულია და შეიძლება რამდენიმე ვიდეოთი შემოიფარგლოს ხოლმე. ამასთან, ბახმუტის სიახლოვეს უკრაინელებმა მოიერიშე შვეულმფრენი კა-52 ჩამოაგდეს.

- ოკუპირებულ ხერსონის ოლქში ქალაქ კახოვკასთან მდებარე რუსული იარაღის საწყობი დაიბომბა. დაბომბვას შემდგომი აფეთქებების სერია მოჰყვა. კახოვკა და ნოვა კახოვკა სხვადასხვა ქალაქია. კახოვკა ნოვა კახოვკას თავზე, ჩრდილოეთით მდებარეობს.

- კვლავ დაიბომბა ბერდიანსკიც, ზაპორიჟიას ოლქში. რუსული არმიის ლოჯისტიკური და სამეთაურო ცენტრი ბერდიანსკში პრაქტიკულად ყოველდღიური დარტყმის ქვეშაა.

- წუხელ რუსული დრონები და რაკეტები უკრაინის ქალაქების წინააღმდეგ აქტიურად მუშაობდნენ. მიუხედავად იმისა, რომ 95%-ნი წარმატებით მოხდა მათი განეიტრალება, რუსებმა მაინც დაბომბეს კრიტიკული ინფრასტრუქტურა ლვივში (ლვოვი). არაა განმარტებული თუ რა მოიაზრება კრიტიკულ ინფრასტრუქტურად, მაგრამ ეს შეიძლება დაკავშირებული იყოს როგორც ენერგეტიკასთან ისე სამხედრო საწარმოსთან, ბაზასთან, საწვრთნელ ცენტრთან, რკინიგზასთან და სხვა.

- ლუგანსკის ოლქში კრემინას ტყეში და ბილოჰორივკას მიმართულებით წამოწყებული რუსული იერიში ჩიხში შევიდა. როგორც ვუჰლედარის მისადგომებთან ტანკები და ქვეითთა საბრძოლო მანქანები ნაღმებზე დატოვეს თავის ეკიპაჟიანად, ახლაც იგივე ვხედავთ ლუგანსკის ოლქში, სადაც იერიშზე გადასული რუსული ტექნიკა იწვის.

- დღეს უკრაინული დრონები აქტიურად მუშაობდა რუსეთში, როსტოვის ოლქში. რა იყო სამიზნეები და მოხდა თუ არა მათი განადგურება, არაა ცნობილი. მუშაობდა რუსული ჰაერსაწინააღმდეგო სისტემებიც.

- აშშ-ს სახელმწიფო მდივანი ენტონი ბლინკენი აღნიშნავს, რომ ამ ეტაპზე ჩინეთისაგან მიიღო გარანტიები რუსეთისათვის ლეტალური იარაღის მიწოდების დაუშვებლობის შესახებ. იგი იმედოვნებს, რომ ჩინეთი აღნიშნულ რაციონალურ პოზიციას შეინარჩუნებს და მეტ სიფხიზლეს გამოიჩენს იმ კომპანიებთან მიმართებით, რომლებიც ფარულად თანამშრომლობენ რუსეთთან. რეალურად აშშ პეკინს მოუწოდებს ნუ ჩაჯდება იმ ნავში, რომელსაც ჩინეთის ეკონომიკისათვის დიდი დარტყმის მიყენება შეუძლია. ჩვენ არაერთხელ ვისაუბრეთ რა შეიძლება სურდეს და რა შეიძლება არ სურდეს ჩინეთს, მაგრამ კვლავ ორიოდე ფრაზით რომ ვთქვათ, ნათელია, ჩინეთისათვის ყველაზე ოპტიმალური სცენარით მასზე ჩამოკიდებული რუსეთი და ომით გადაღლილი დასავლეთი იქნება.

- ევროკავშირმა ომის შემდეგ რუსეთიდან იმპორტირებული ნავთობპროდუქტების წილი 90%-ით შეამცირა. რუსეთის შემოსავლების ერთ-ერთი ღერძი სწორედ ნავთობპროდუქტები იყო. ეს იმაზე უფრო დიდი დარტყმაა ვიდრე გაზზე უარის თქმა.

მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის