USD 2.6981
EUR 3.1530
RUB 3.3399
Tbilisi
2022 წელს საქართველოს ბანკებმა 446 მილიონი ლარი მოგების გადასახადის სახით გადაიხადეს
Date:  574

საქართველოს 15-მა კომერციულმა ბანკმა სებ-ს 2022 წლის ფინანსური ანგარიშგებები წარუდგინა. ამ ანგარიშებიდან ჩანს, რომ გასული წელი ქართული ბანკებისთვის როგორც შემოსავლიანობით, ასევე წმინდა მოგებით რეკორდული იყო.

ფინანსური მაჩვენებლების თანახმად, კომერციულმა ბანკებმა შარშან 7.5 მილიარდი ლარის საპროცენტო და არასაპროცენტო შემოსავლები მიიღეს, რაც 2021 წელთან შედარებით 1.5 მილიარდი ლარით მეტი იყო.

მოგება დაბეგვრამდე 2.53 მილიარდი ლარი იყო, რაც წინა წელთან შედარებით 8%-ით მეტი იყო. ამ თანხიდან ქართულმა ბანკებმა 446 მილიონი ლარი მოგების გადასახადის სახით გადაიხადეს, რაც წინა წელთან შედარებით 75%-ით მეტი იყო.

შესაბამისად, ქართული ბანკების წმინდა მოგებამ 2.088 მილიარდი ლარი შეადგინა, რაც 2021 წელთან შედარებით 6 მილიონი ლარით მეტი იყო.

საბანკო სექტორის კონსოლიდირებული მოგების მაჩვენებელზე ნეგატიურად იმოქმედა ვითიბი ბანკის სანქცირებამ და ზარალმა. გასულ წელს “ვითიბის” ზარალი 70 მილიონ ლარს აღემატებოდა.

დეტალური მონაცემებით თუ რა იყო უშუალოდ თითოეული ბანკის მიერ გამომუშავებული წმინდა მოგება და გადახდილი მოგების გადასახადი რამდენიმე დღეში გახდება ცნობილი.

2023 წლიდან კომერციულ ბანკებს 20%-მდე გაზრდილი მოგების გადასახადის გადახდა მოუწევთ.

tbilisi
დიდი დიღმიდან მეტრო დიდუბემდე ტრამვაის ხაზის მშენებლობის ტენდერი გამოცხადდა

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის ინფორმაციით, თბილისში, ტრამვაის ხაზის მშენებლობა დაიწყება. როგორც კახა კალაძემ აღნიშნა, თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების ტრამვაის ხაზი, დიდი დიღმის დასახლებას მეტროსადგურ „დიდუბესთან“ დააკავშირებს. 7.5-კილომეტრიანი ტრამვაის ხაზის მშენებლობაზე ჯერ კიდევ მიმდინარე წლის მარტში ბაზრის მოკვლევა გამოცხადდა.

„დღეს, ჩვენ ვაცხადებთ ტენდერს ტრამვაის ხაზის პროექტისა და სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვაზე. მანამდე, იცით, რომ გამოცხადებული გვქონდა ბაზრის კვლევასთან დაკავშირებული ტენდერი, სრულყოფილი ინფორმაცია გვაქვს, სად უნდა გაკეთდეს, რომელ მონაკვეთზე უნდა განხორციელდეს“,- აღნიშნა კალაძემ.

პროექტის თანახმად, ახალ მარშრუტს 11 გაჩერება ექნება და მას ტრამვაის 10 შემადგენლობა უნდა მოემსახუროს.

საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, ტრამვაის 7.5-კილომეტრიანი ხაზი გაივლის მირიან მეფის ქუჩას, აღმაშენებლის ხეივანს, გრიგოლ რობაქიძის გამზირს, გადაკვეთს შოთა შალიკაშვილის სახელობის ხიდს და მისი საბოლოო გაჩერება მეტრო დიდუბეს მიმდებარედ იქნება. ფასების გამოკვლევის შემდეგ გახდება ცნობილი თუ რამდენი მილიონი დოლარი დაჯდება აღნიშნული პროექტის განხორციელება.

სამშენებლო სამუშაოები ჩატარდება Design-Build (DB) მეთოდით, რაც გულისხმობს როგორც საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადებას, ისე უშუალოდ მშენებლობას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ხაზი დააკავშირებს დიდი დიღმის მე-3 და მე-4 მიკრორაიონებს მეტრო დიდუბესთან, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მგზავრთა გადაადგილებას. პროექტის თანახმად, ტრამვაის ერთ შემადგენლობას არანაკლებ 300 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს.

 პროექტი შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:

საპროექტო სამუშაოები: მოიცავს ტოპო-გეოდეზიურ და გრუნტის კვლევებს, მგზავრთნაკადების ანალიზს, საინჟინრო გათვლებს და ტექნიკურ-ეკონომიკურ დასაბუთებას.

ინფრასტრუქტურა: ლიანდაგები, საკონტაქტო ხაზი, ტრამვაის დეპო, ადმინისტრაციული შენობა, სამრეცხაო, ტექნიკური მომსახურების ცენტრი და უსაფრთხოების სისტემები.

ტრამვაის მართვის სისტემა: მოიცავს სიგნალიზაციის, უსაფრთხოების, ავტომატიზაციისა და საკომუნიკაციო ქსელების სრულ ინტეგრაციას.

მგზავრთა კომფორტი: ტრამვაის გაჩერებებზე და ვაგონებში განთავსდება ინფორმაციული ეკრანები (PIS), ხმოვანი შეტყობინების სისტემა (PA), და ვიდეომეთვალყურეობა (CCTV).

OCC (Operations Control Center): ცენტრალური სადისპეტჩერო ცენტრი უზრუნველყოფს ტრამვაის მოძრაობის, უსაფრთხოების, და საინფორმაციო სისტემების მართვას.

ვადები:

კონცეპტუალური პროექტი: 6 თვე;

დეტალური პროექტირება: 12 თვე;

მშენებლობა: 36 თვე.

პროექტის საერთო ვადა 4.5 წელს შეადგენს.

თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის განმარტების თანახმად, პრეტენდენტს 2022-2024 წლებში ჯამურად უნდა ჰქონდეს არანაკლებ 50’000’000 აშშ დოლარის ბრუნვა.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way