USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
10 სექტემბერი - ეს დღე ისტორიაში
თარიღი:  605

10 სექტემბერი — გრიგორიანული კალენდრის 253-ე დღე (ნაკიან წლებში – 254-ე დღე). წლის ბოლომდე დარჩენილია 112 დღე.

დღის მოვლენები

1823 : სიმონ ბოლივარი პერუს პრეზიდენტად გამოცხადდა.

1846 : ელიას ჰოუი საკერავი მანქანის პატენტს იღებს.

1898 : ავსტრიის დედოფალი ელისაბედი მოკლულ იქნა ლუიჯი ლუხენის მიერ.

1919 : ავსტრია და მოკავშირეები ხელს აწერენ სენ-ჟერმენის ხელშეკრულებას, რომლითაც პოლონეთის, უნგრეთის, ჩეხოსლოვაკიისა და იუგოსლავიის დამოუკიდებლობა ცნეს.

1939 : კანადა ნაცისტურ გერმანიას ომს უცხადებს.

1943 : მეორე მსოფლიო ომი — გერმანული ძალები რომის ოკუპაციას იწყებენ.

1951 : დიდი ბრიტანეთი ირანს ეკონომიკურ ბოიკოტს უცხადებს.

1967 : გიბრალტარის მოსახლეობა კენჭს უყრის ბრიტანეთის დამოკიდებულებაში დარჩენას ესპანეთთან შეერთების ნაცვლად.

1974 : გვინეა-ბისაუ პორტუგალიისგან დამოუკიდებლობას აცხადებს.

1977 : ბოლო სიკვდილით დასჯა გილიოტინაზე საფრანგეთში — ჰამიდა ჯანდუბის მწვალებლობისა და მკვლელობისთვის მარსელის ბომეტრის ციხეში თავი მოჰკვეთეს.

1988 : ოსამა ბინ ლადენი საკუთარ ბინაში ავღანეთში ალ ქაიდას აფუძნებს.

1990 : იამუსუკროს ღვთისმშობლის ტაძარი, კოტ-დ’ივუარი, უდიდესი ეკლესია აფრიკაში, აკურთხა პაპმა იოანე პავლე II-მ.

2002 : შვეიცარია გაეროს წევრი ხდება.

2003 : ანა ლინდი, შვედეთის საგარეო საქმეთა მინისტრი, მაღაზიაში უცნობმა სასიკვდილოდ დაჭრა.

2006 : მიხაელ შუმახერი, ყველაზე წარმატებული ფორმულა ერთის მძღოლი, სპორტიდან მიდის.

2007 : პირველი მალაიზიელი კოსმონავტი შეიხ მუზაფარ შუქორი გაფრინდა საერთაშორისო კოსმოსური სადგურისკენ სოიუზ ტმა-11 ხომალდით.

2012 : ჰასან შეიხ მუჰამადი სომალის პრეზიდენტად აირჩიეს.

ამ დღეს დაბადებულნი

1901 : ასათიანი, ვლადიმერ — ქართველი ბიოქიმიკოსი

1939 : ბერიაშვილი, ზარბეგ — ქართველი სპორტსმენი

ამ დღეს გარდაცვლილნი

1122 : ჰარირი — არაბი მწერალი.

1806 : ადელუნგი, იოჰან კრისტოფ — გერმანელი გრამატიკოსი და ლექსიკოგრაფი

2021 : ჟორჟე სამპაიუ — პორტუგალიის ყოფილი პრეზიდენტი.

დღესასწაულები

მართლმადიდებელი ეკლესია აღნიშნავს შემდეგი წმინდანების ხსენების დღეს:

წმინდა შუშანიკი

მოსე შავი

მართალი ანა წინასწარმეტყველი

ეზეკია – იუდეის მეფე

კრება ღირს კიევო-პეჩორელ მამათა, შორეულ, თეოდოსის მღვიმეებში განსვენებულთა

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის