USD 2.7585
EUR 2.9910
RUB 3.0337
Tbilisi
ვასილ ჭიჭიაშვილი- მაკედონიაში მცხოვრები, ბალეტის ქართველი მოცეკვავე
Date:  393

მაკედონიას პირველად 2001 წელს ვეწვიე. მოწვეული ვიყავი სპექტაკლზე ,,პორგი და ბესი” (ჯორჯ გერშვინი). იმ პერიოდში თურქეთის ქ.მერსინის ოპერისა და ბალეტის თეატრში ვმოღვაწეობდი, როგორც წამყვანი სოლისტი, მაგრამ ევროპაში მინდოდა გადასვლა. მაკედონიაში ყოფნისას შემოთავაზება მივიღე თანამშრომლობაზე ბალეტის ხელმძღვანელობისგან და, რა თქმა უნდა, დავთანხმდი. 2002 წლიდან აქ სამუშაოდ გადმოვედი, სადაც დღემდე ვმოღვაწეობ.

ხელოვნებაში ჩემი მოხვედრა დედაჩემის დიდმა სურვილმა განაპირობა, თუმცა მისი მიზანი არ იყო, რომ კლასიკური ცეკვის მიმართულებით წავსულიყავი. მე წარმოშობით ახმეტიდან ვარ( ამიტომ ჩემი სცენური ფსევდონიმია “ახმეტელი”) , სადაც ქორეოგრაფიულ სასწავლებელს ჰქონდა ინტერნატი სხვა ქალაქებიდან მიღებული მოსწავლეებისთვის, რამაც განაპირობა, რომ ჩემმა ოჯახმა არჩევანი თბილისის ქორეოგრაფიულ სასწავლებელზე გააკეთა. შემდეგ უკვე გაირკვა, რომ ქართული ცეკვების გარდა, ასევე შეისწავლებოდა კლასიკური ცეკვაც. ასე მოვხვდი ამ სფეროში .
პროფესიონალური კარიერა სასწავლებლის დამთავრებისთანავე, 1992 წელს დავიწყე. 90-ანი წლები მძიმე იყო, არა მხოლოდ ჩვენი სფეროსთვის, არამედ მთელი ქვეყნისთვის. უშუქობასა და ცივ დარბაზებში გვიწევდა მუშაობა. მიუხედავად ამისა, ვცდილობდი არ გავჩერებულიყავი, რადგან ჩვენს პროფესიაში გაჩერება დაუშვებელია. პირობების მიუხედავად, ვემზადებოდი და ვთამაშობდი სპექტაკლებში და ვასრულებდი ახალ პარტიებს. იმ დროს რეპერტუარის მხრივაც შეზღუდულები ვიყავით, რადგან ძალიან ბევრმა სოლისტმა თუ დასის წევრმა დატოვა საქართველო გასაგები მიზეზების გამო. განსაკუთრებული მადლიერებით მინდა გავიხსენო ჩვენი მაშინდელი პედაგოგ-რეპეტიტორები, საქართველოს დამსახურებული არტისტები ლილიანა მითაიშვილი, ირინა ჯანდიერი, ვერა წიგნაძე, ბექარ მონავარდესაშვილი, ზურაბ კიკალეიშვილი, გურამ კუკულაძე და რეზო მაღალაშვილი, რომლებიც ჩვენთან ერთად მუშაობდნენ იმ მძიმე პერიოდში. 1992-1997 წლებში საქართველოში შევასრულე როგორც სოლო, ასევე წამყვანი პარტიები ( ბაზილი სპექტაკლიდან “დონ კიხოტი”, სოლორი სპექტაკლიდან “ბაიადერა”, ალბერი სპექტაკლიდან “ჟიზელი”, ზიგფრიდი სპექტაკლიდან “გედების ტბა”, ჯეიმსი სპექტაკლიდან “სილფიდა”, ასევე ვმონაწილეობდი ვ.ჭაბუკიანის “გორდაში” და გიორგი ალექსიძეს სპექტაკლებში). იმ დროს მხოლოდ ეს სპექტაკლები შეადგენდნენ დასის რეპერტუარს. 1997 წ. მეც მომიწია საქართველოს დატოვება და გადასვლა თურქეთის უცნობ ქალაქ მერსინში, სადაც 4 სეზონი ვიმუშავე ნუგზარ მაღალაშვილის ხელმძღვანელობით. ჩემს რეპერტუარს შეემატა სპექტაკლები ,,კორსარი”, ,,რომეო და ჯულიეტა”, ,,პორგი და ბესი” და ,,1001 ღამე”. 2007-2012 წლებში ცოტა ხნით ისევ მაკედონიიდან დავუბრუნდი თბილისის სცენას. ამ წლებში პარტნიორობას ვუწევდი დასის ხელმძღვანელს და მსოფლიო ბალეტის ვარსკვლავს ნინო ანანიაშვილს. ამ პერიოდში ჩემი რეპერტუარი გაიზარდა ცნობილი ქორეოგრაფების სპექტაკლებით: მოცარტიანა ( ბალანჩინი), ჩაკონა( ბალანჩინი), სერენადა (ბალანჩინი) , სიმფონიური ვესტერნი ( ბალანჩინი), ბუგაკუ ( ბალანჩინი), ჩაიკოვსკი პა დე დე ( ბალანჩინი), ,,მაკნატუნა”, ,,მძინარე მზეთუნახავი”, ,,ამაო სიფრთხილე,” ფოკინის ,,შეჰერეზადა,”. ფრედერიკ ეშტონის ,,მარგარიტა და არმანი, ” ,,ტაისი პა დე დე, ” ,,გაზაფხულის ხმები”, ირჟი კილიანის ,,stepping stone”, იური პოსოხოვის ,,საგალობელი”.
ჩვენი სფერო არის ახალგაზრდების. ამჟამად აქტიური მოცეკვავე აღარ ვარ, რეპეტიტორად ვმუშაობ, ვარ მაკედონიის ოპერისა და ბალეტის დასში. ჩვენი პროფესია ძალიან ხანმოკლეა, წარმატების მისაღწევად ცოტა დროა. თუმცა, ახალი თაობა ბევრად იღბლიანია. ინტერნეტის ეპოქაში ვცხოვრობთ და ახლა ბევრად მარტივია კომუნიკაცია, ინფორმაციის გაცვლა, რითაც ახალგაზრდები ძალიან კარგად სარგებლობენ და წარმატების მეტი შანსიც აქვთ.
რაც შეეხება კლასიკურ ცეკვას და მის განვითარებას, ვფიქრობ, საკმაოდ ქაოტურად ვითარდება. ადრე არ იყო ამდენი შემსრულებელი და ქორეოგრაფი. იყო დიდი შერჩევითობა! მონაცემების გარეშე ვერ ხვდებოდნენ, ან თუ ხვდებოდნენ, ვერ ამთავრებდნენ ბოლომდე. ახლა ბევრი ბარიერი თუ კრიტერიუმი მოხსნილია ან დაწეული( ტრადიციების მქონე ქვეყნების გარდა). აქედან გამომდინარე, შემსრულებელიც და ქორეოგრაფიც ჭარბობს. თითქმის ყველა ქვეყანასა თუ ქალაქში, სადაც კლასიკური ცეკვა არსებობს, ხელოვნების ინსტიტუტს ( აკადემიას) ხსნიან. უმრავლესობა საბალეტო სკოლის დასრულებისთანავე, სცენური პრაქტიკის გარეშე ქორეოგრაფიის ფაკულტეტს ამთავრებენ და ქორეოგრაფებად იწოდებიან. ცეკვა, და ზოგადად ხელოვნება, პირველ რიგში არის ესთეთიკა. აქედან გამომდინარე, დიდ მნიშვნელობას ვანიჭებ ფიზიკურ გარეგნობას, გამოხატულებას და შემდეგ უკვე ტექნიკას. ჩემთვის კარგი მოცეკვავე არის ყველა ამ თვისებების შერწყმა! დღევანდელი თაობა ვითარდება ტექნიკურად ძალიან კარგად, რისი თქმაც არ შემიძლია ზემოთ ჩამოთვლილ სხვა თვისებებზე. სამწუხაროდ, დღეს მოთხოვნაც ასეთია, ტექნიკაზე კეთდება ძირითადი აქცენტი. მაგალითისთვის მოვიყვან დიდ თეატრს. იქაც კი არ არიან ამ თეატრის და მასშტაბის შესაბამისი წამყვანი შემსრულებლები. ჩემი აზრით, დიდი თეატრის მასშტაბის ვარსკვლავები იყვნენ ნინო ანანიაშვილი და ირეკ მუხამედოვი. ცოტა მოგვიანებით გამოჩნდა სვეტლანა ზახაროვა…ჩემი კუმირები კი—ვახტანგ ჭაბუკიანი, მიხეილ ლავროვსკი, მიხეილ ბარიშნიკოვი და ალექსანდრე გოდუნოვი არიან. სწორედ მათი ვიდეო ფირების ყურება მაძლევდა დიდ მოტივაციას, რასაც დამწყებ და უკვე შემდგარ მოცეკვავეებსაც ვურჩევდი.
ამ პროფესიას ბევრი შრომა და გამართლება სჭირდება, რომ მოხვდე საჭირო დროს და სწორ ადგილას.

business
რას წარმოადგენს ამერიკული BlackRock-ი, რომელიც $10.5 ტრილიონის აქტივებს მართავს?

გლობალური ფინანსური ქსოვილი სხვადასხვა ტიპის კომპანიების ურთიერთქმედებაზე დგას. ფინანსურ ეკოსისტემაში ვხვდებით, როგორც ბანკებს, ასევე ნეობანკებს და ფინტექ-კომპანიებს, საპენსიო ფონდებს, საგადახდო სერვისების მიმწოდებელ ორგანიზაციებს, კერძო კაპიტალის მმართველებს, ჰეჯ-ფონდებსა და აქტივების მმართველ კომპანიებს. აი, სწორედ ამ ბოლო კატეგორიას განეკუთვნება ამერიკული BlackRock-ი, რომელიც სხვა ადამიანებისა და კომპანიების აქტივებს მართავს, ანუ მარტივად რომ ვთქვათ, ინვესტიციას მათ ნაცვლად დებს. გამართული ბიზნესმოდელის გარდა, ამერიკულ კორპორაციას მაღალი რეპუტაცია, ინვესტორებისთვის ფინანსური სარგებლის გენერირების დეკადების განმავლობაში დამტკიცებული შედეგები და პლანეტარული მასშტაბის კავშირები გამოარჩევს.

ამ ყველაფრის დამსახურებით, BlackRock-ი პლანეტის უდიდეს აქტივების მმართველ კომპანიად იქცა, რომლის პორტფელი, ბოლო შედეგებით, $10.5 ტრილიონად იყო შეფასებული. 2024 წლის პირველი კვარტალის ფინანსური ანგარიშის თანახმად, გასულ ერთ წელიწადში, ამერიკულმა კორპორაციამ აქტივების ზომა $1.4 ტრილიონით გაზარდა. ამ თანხის მასშტაბს რომ მიხვდეთ, გეტყვით, რომ მექსიკის მთლიანი შიდა პროდუქტი სწორედ $1.4 ტრილიონია, როცა ესპანეთის, ინდონეზიის და საუდის არაბეთის - ნაკლები. თუმცა BlackRock-ის ჯამური აქტივების ზომა უფრო შთამბეჭდავია, რადგან ამ მაჩვენებელს ქვეყნების მშპ-სთან თუ შევაფარდებთ, აღმოვაჩენთ, რომ მას მხოლოდ ამერიკის შეერთებული შტატები და ჩინეთი უსწრებს.

რა შემოსავალს და წმინდა მოგებას აგენერირებს BlackRock-ი $10.5 ტრილიონად შეფასებული აქტივების მართვით?

2024 წლის I კვარტალში, BlackRock-მა $4.7 მილიარდის შემოსავალი მიიღო, რაც 11%-ით მეტია, ვიდრე შარშან. შემოსავალთან ერთად, ბოლო პერიოდში მკვეთრად, კერძოდ 36%-ითაა გაზრდილი კომპანიის წმინდა მოგება, რომელმაც მიმდინარე წლის პირველ სამ თვეში $1.5 მილიარდი შეადგინა. აღნიშნულ მაჩვენებლებს, უმეტესწილად, ის ფინანსური ინსტრუმენტები აგენერირებენ, რომელთაც BlackRock-ის პორტფელში ვხვდებით - აქ იგულისხმება, როგორც კომპანიების კაპიტალი, ანუ აქციები, ასევე ფიზიკური აქტივები, მათ შორის უძრავი ქონება.

აქციების კუთხით, BlackRock-ის აქტივებს შორის ყველაზე დიდი წილი მსოფლიოს უდიდეს ტექნოლოგიურ, ფარმაკოლოგიურ და ფინანსურ კომპანიებზე მოდის. BlackRock-ის აქციების პორტფელის ათი უდიდესი პოზიცია კი, შემდეგნაირად გამოიყურება:

#1 - Microsoft - $229.7 მილიარდად შეფასებული 542.02 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 5.37%)

#2 - Apple - $178.4 მილიარდად შეფასებული 1.04 მილიარდი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 4.17%)

#3 - NVIDIA - $164.66 მილიარდად შეფასებული 182.42 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 3.85%)

#4- Amazon - $115.18 მილიარდად შეფასებული 638.54 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 2.69%)

#5 - META - $77.18 მილიარდად შეფასებული 158.94 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 1.8%)

#6 - Alphabet (Class A) - $62.77 მილიარდად შეფასებული 415.9 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 1.47%)

#7 - Alphabet (Class C) - $54.11 მილიარდად შეფასებული 355.37 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 1.27%)

#8 - Eli Lilly - $50.78 მილიარდად შეფასებული 65.27 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 1.19%)

#9 - Broadcom - $46.27 მილიარდად შეფასებული 34.91 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 1.08%)

#10 - Berkshire Hathaway (Class B) - $45.21 მილიარდად შეფასებული 107.51 მილიონი აქცია (BlackRock-ის პორტფელის 1.06%)

წყარო:https://bm.ge/

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way